Startspärr v70

rasmuspersson
5 april · 6 Inlägg

Hej idag var jag och kollade säkringarna i bilen och tog ut och la tillbaka dom. sedan i bilen står det ”el.startspärr” och går ej att starta. Har testat med den andra nyckeln och bytt batteri men inget funkar. kopplade ur batteriet i cirka 40 sekunder men inget hjälper. vad borde jag göra?

husseman
5 april · 1 597 Inlägg

Hmm, koppla ur batteriet en längre tid - nån timme eller ett gäng timmar....
sen testa. Funkar det inte då, så får du koppla upp med dator o se vilka felkoder du har o radera dessa. Funkar det inte då, så får du åka till Volvo o slanta upp många kronor.  Lycka till. mvh/husse

Brådhis * Voff voff *
6 april · 10 287 Inlägg

rasmuspersson skrev:
Hej idag var jag och kollade säkringarna i bilen och tog ut och la tillbaka dom. sedan i bilen står det ”el.startspärr” och går ej att starta. Har testat med den andra nyckeln och bytt batteri men inget funkar. kopplade ur batteriet i cirka 40 sekunder men inget hjälper. vad borde jag göra?

V70N 00-08 eller V70 II 08-16?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mossan1
6 april · 2 836 Inlägg

Vilken modell är intressant, samt, är du säker på att alla säkringar är hela?
Ingen som hamnade i fel slot?
Ofta tomma slot för säkringar, för ingen bil har all för modellen möjlig utrustning

rasmuspersson
6 april · 6 Inlägg

Brådhis skrev:

rasmuspersson skrev:
Hej idag var jag och kollade säkringarna i bilen och tog ut och la tillbaka dom. sedan i bilen står det ”el.startspärr” och går ej att starta. Har testat med den andra nyckeln och bytt batteri men inget funkar. kopplade ur batteriet i cirka 40 sekunder men inget hjälper. vad borde jag göra?

V70N 00-08 eller V70 II 08-16?

v70n 2007 stora d5an

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang