Lackering hel bil

Tricket
25 april · 6 Inlägg

Hej. Har en äldre bil med bra lack. Omlackad för ca 10 år sedan och har sedan stått i garage och endast rullat några mil i fint väder. Finns ett stenskott på huven annars inget som behöver spacklas eller lagas.

Nu vill jag lacka om den i annan färg och försöker hitta en vettig verkstad för detta men utan större framgång tyvärr 😐

Alla firmor som håller på med billack verkar ha nischat in sig på försäkringsbolag etc. och visar måttligt intresse för en hobbyentusiast.

Någon som har förslag på firma som kan lacka en roadster på västkusten eller i Skåne? Behöver inte vara utställningsskick men med bra resultat till ett rimligt pris.

Bilen är mycket enkel att strippa på lysen, vindruta, grill mm och i stort sett inget förutom sitbrunn och hjulhus behöver maskeras.

zemet
25 april · 4 044 Inlägg

Om lacken som är på nu är i bra skick kanske det är smartare och enklare att wrappa den?
Bara en tanke:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Tricket
25 april · 6 Inlägg

Tanken har slagit mig men man klär inte in en 60 år gammal bil i plast 😄

Low
25 april · 3 314 Inlägg

Nä strunta i wrap skräpet. Dyrt det också.

Hemmamek
25 april · 175 Inlägg

Low skrev:
Nä strunta i wrap skräpet. Dyrt det också.

Har ingen kolla på varken wrap eller lack. Men nog fan borde det vara betydligt billigare att wrappa? Det är väl i princip bara att tvätta den och sätta på några stora klistermärken. Måste väl vara betydligt billigare än att slipa ner hela bilen, lacka i flera olika lager, klarlacka och slipa/polera?

Lucif3r
25 april · 2 218 Inlägg

wrap-filmen, om man ska ha något i hygglig kvalitet, är inte gratis direkt... Man behöver även ofta slipa bilen även inför wrap så skiten sitter kvar mer än nått år.

Mossan1
25 april · 2 836 Inlägg

Plastwrappa en veteranbil vete väl katten.....
Helgerån.
Visst, det finns allt från utsökta originalskick till jättefula pilsnerhäckar och även helt söndermodifierade men antar att ett visst mått av tidskorrekthet önskas även om man byter kulör.

Men visst går det att få snyggt med plasten. Men på rätt bil.
Bra gjort kostar säkert en vacker slant.

Senast redigerat av Mossan1 (25 april )

Low
25 april · 3 314 Inlägg

Hemmamek skrev:

Low skrev:
Nä strunta i wrap skräpet. Dyrt det också.

Har ingen kolla på varken wrap eller lack. Men nog fan borde det vara betydligt billigare att wrappa? Det är väl i princip bara att tvätta den och sätta på några stora klistermärken. Måste väl vara betydligt billigare än att slipa ner hela bilen, lacka i flera olika lager, klarlacka och slipa/polera?

wrappen är inte grattis heller. Ska du lämna in till någon som gör det seriöst så kostar det mycket. Googlade snabbt  30-50k, de tar isär bilen rätt mycket.

Lack alla dagar i veckan.

SportPilot Ubåtsingenjör
25 april · 7 234 Inlägg

Frågan är vad du anser vara vettigt pris?
Hur man än vrider och vänder på det så blir det inte billigt.

Jag har lackat delar av min bil hos Moses utanför Kristianstad. De tar sig mer än gärna an entusiastbilar, men de är inte billiga.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
doktorduett
26 april · 363 Inlägg

lackeran i trelleborg skulle ha ca 50000 kr för att lacka min mustang, demonterar själv

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang