740gle, blivande utställningsbil (BILDER)

Lanjin
17 februari 2007 · 757 Inlägg

Visst är det kul.
tycker det är kul at folk pular överhuvud taget med bilar o fixar dom.
Vad jag reagera på var att han sa de så plumt och förkatligt.
jag kanske inte gillar bmw bara för det tycker jag inte att nån är pinsam för att dom mekar med en gamal bmw.

Alla har vi våra olika meningar men att kalla nån pinsam för att dom mekar med volvo det är ett riktigt lågvatten märke.

Lanjin
17 februari 2007 · 757 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Hellquist skrev:
Sämsta bilmärke är enligt mig Opel. Har alltid haft svårt för de bilarna. Tycker alla är fula och rostar gör de.. Det gör iofs Mercedes rätt bra med...

Vad är meningen med den här tråden? Jag gillar inte Opel, någon med en Opel blir förnärmad av mitt utalande, säger att Volvo och BMW är skit, då svarar någon med en BMW att Opel minsann inte är något bra och kriget är i full gång.. Alla tycker olika och ingen är beredd att ge med sig för den andras åsikt? Tråden kommer aldrig att tillföra något till någon?

"Arguing on the Internet is like running in Paralympics, even if you win, you are still handicapped"

Håller med om ALLT i minsta detalj som du skrivit!

För att hålla med nått i en tråd som handla om krig om vilken den bästa/sämsta bilen är bilar o sen dissar du nån bara för att dom kör volvo?!?!!

Ena Colaberoende
17 februari 2007 · 1 219 Inlägg

Ska bli kul att se hur du fixar bilen.
Alla gör ju iordning sina bilar olika efter sin egen smak och sätter sin egna prägel på den.
Sedan finns det ju folk med taskig fantasi som inte vågar eller KAN göra någonting själva och måste yttra sig pg.a avundsjuka.

/Ena

Fiddey
17 februari 2007 · 98 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Tycker bara det är lite pinsamt att bygga på en 740.
Tuuuusentals andra har gjort det...för typ 20år sedan. Vet inte om plånboken styrde inköpet av bil men jag hade nog sparat lite mer pengar till en nyare bil, och inte kastas pengar i sjön på lack och styling på en uttjatad låda min åsikt bara....och det var väl folks åsikter du ville ha p.g.a denna tråd?

Jag har åxå gamla bilar men de är iaf lite ovanliga.

Alla har olika smak tänk på det. precis som jag har aldrig gillat saab men när jag satte mig i en och körde så ändrade jag åsikt direkt. tycker det e rätt onödigt att alla som inte gillar volvo, saab mm ska börja tjafsa om att det e pinsamt osv. som sagt, smaken e som baken, delad på mitten big_smile

Det man inte kan får man lära sig!
mr_loffe
17 februari 2007 · 272 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Lanjin skrev:
Pinsamt? alla har väl olika smak?
de enda pinsamma var den komentaren rent ut sagt...
kanske janina tycker att det är en bra bil att styla.
kamma dig ist för att klanka ner på folks bilval.

Din fjant, du står säkert på hennes sida en anledning...och den vet alla här.

Man måste väl tåla kritik om man skriver en sån tråd. ELLER?

Och jag ser att du inte ens har nån bil och är på garaget...t.o.m. mer patetisk än en 740....hahaha

du har inte funderat över att vi yngre inte hade bilar för 20 år sedan då det byggdes på "varenda" 740. Och att det är en ypperlig bil att bygga på och att vissa gillar just den modellen.

Tycker ALLTID att ett bilval är en egen persons ensak och att sådana kommentarer är helt onödiga. visst om du tycker att det  inte är värt det så behöver du inte säga så..
och att bygga på en ny bil känns helt fel om man inte är världens proffs..

och att kalla honom/henne fjant för att han står på hennes sida av någon anledning är ju bara löjligt.

Senast redigerat av mr_loffe (17 februari 2007)

BMW635_Robban
17 februari 2007 · 1 277 Inlägg

Lanjin skrev:

BMW635_Robban skrev:

Hellquist skrev:
Sämsta bilmärke är enligt mig Opel. Har alltid haft svårt för de bilarna. Tycker alla är fula och rostar gör de.. Det gör iofs Mercedes rätt bra med...

Vad är meningen med den här tråden? Jag gillar inte Opel, någon med en Opel blir förnärmad av mitt utalande, säger att Volvo och BMW är skit, då svarar någon med en BMW att Opel minsann inte är något bra och kriget är i full gång.. Alla tycker olika och ingen är beredd att ge med sig för den andras åsikt? Tråden kommer aldrig att tillföra något till någon?

"Arguing on the Internet is like running in Paralympics, even if you win, you are still handicapped"

Håller med om ALLT i minsta detalj som du skrivit!

För att hålla med nått i en tråd som handla om krig om vilken den bästa/sämsta bilen är bilar o sen dissar du nån bara för att dom kör volvo?!?!!

Det var du som började lägga dig! Jag skrev precis vad jag tyckte BARA!

lägger upp en sån här tråd ska den som läser lämna kritik till den som äger bilen, inte den som kommenterar, fattar du?
= Hade du hållit käften hade allt varit bra, fattar du?
Men vill du fortsätta tjafsa med mig så var så god.
Chrizz samt Fuckface, vet vem jag är och vet åxå att inte jag ger mig, du är inte den enda som kommit i min väg, om man säger så!

Till er andra som bryr sig, och ska lägga sig, F**k O*f!!

BMW635_Robban
17 februari 2007 · 1 277 Inlägg

cool blue skrev:
Troligtvis sitter du och skratt åt all märkliga komentarer (skulle jag ha gjort) Kan väl själv tycka att bil valet är lite tråkigt när du ska lägga så mycket tid och pengar på en bil men det är min åsikt,,, Meka du själv? eller Vad blir det för färg? och gillar du bilen så go for it
man bygger ju till sig själv eller hur,,,

Mvh: Magnus

Så trevlig skulle jag ju uttala mig...förlåt på er ALLA

VW_Jens
17 februari 2007 · 608 Inlägg

klart man får gamla 740ior fiina! finns ju många bevis på de!
lycka till me bilen! blir nog bra, den e ju redan snygg så...!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
terazzi
17 februari 2007 ·

Tycker inte 740 är en skoj bil,allt beror på ekonomin,inte fan köper man en porsche om man bara har råd med kia..det lät dumt, men hoppas ni förstår!!!!
men det är som ni andra redan sagt.. man bygger åt sig själv och INGEN annan!!!
det e bara önska dig lycka till, o lacken tycker jag e fin som fan smile hoppas det går vägen..

Janina Modell & modeskribent
17 februari 2007 · 280 Inlägg

Hej!
Hade inte en aning om att det va så många som skrivit men här har ni lite snabba svar i alla fall:

1. Jag köpte bilen när jag va 16.. inte så mkt pengar att handla nått dyrt för med andra ord. Men jag gillar 740, färgen & att den inte såg ut som alla andra. Dessutom gick den kanon i motor & låda.. & det är väl ändå det som räknas.
2. Det är jag som sytt om klädseln till bilen, av definetivt inte så lätt - men, jag lyckades i alla fall wink
3. materialet till inredningen har jag blivit sponsrad till av ellbe.se & har dessutom fått mkt hjälp av dom som jobbar där.
4. Lacken kommer bli den samma som den som sitter på nu.

& sen kommer jag inte på nått mer som nån frågat.. fråga gärna mer grejer!

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Fiddey
17 februari 2007 · 98 Inlägg

Har en fråga, Hade du nån mall eller något när du sydde om säterna?

min flickvänn blev intresserad av att sy om minna säten när hon såg dinna.

Det man inte kan får man lära sig!
chrizz Administratör
17 februari 2007 · 11 790 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Lanjin skrev:

BMW635_Robban skrev:
Håller med om ALLT i minsta detalj som du skrivit!

För att hålla med nått i en tråd som handla om krig om vilken den bästa/sämsta bilen är bilar o sen dissar du nån bara för att dom kör volvo?!?!!

Det var du som började lägga dig! Jag skrev precis vad jag tyckte BARA!

lägger upp en sån här tråd ska den som läser lämna kritik till den som äger bilen, inte den som kommenterar, fattar du?
= Hade du hållit käften hade allt varit bra, fattar du?
Men vill du fortsätta tjafsa med mig så var så god.
Chrizz samt Fuckface, vet vem jag är och vet åxå att inte jag ger mig, du är inte den enda som kommit i min väg, om man säger så!

Till er andra som bryr sig, och ska lägga sig, F**k O*f!!

Håll dig till topic, utan att håna och trycka ned andra. Har du inget vettigare att skriva än att klanka ned på folk så låt bli.

Jag förstår inte varför jag och fuckface nämns i ditt inlägg ärligt talat. Jag vet ingenting om dig, och bryr mig inte heller...  Vill inte se fler tråkiga inlägg från din sida här, det räcker nu...

... vad gäller ditt inlägg i övrigt så kan det lätt tolkas som ett hot. Det är absolut inte tillåtet på Garaget, och dessutom olagligt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Westergren Large Cap
17 februari 2007 · 1 816 Inlägg

Snygg bil! Var mycket fräsch lack på den.
Tycker det är bra med tjejer som gillar bilar och fixar dom själv.
Jag önskar dig lycka till med bilen. smile

Janina Modell & modeskribent
18 februari 2007 · 280 Inlägg

-Jo0han- skrev:
Snygg bil! Var mycket fräsch lack på den.
Tycker det är bra med tjejer som gillar bilar och fixar dom själv.
Jag önskar dig lycka till med bilen. smile

tack så mkt! Det lär behövas wink
När jag sydde om sätena tog jag bort orginalinredningen/tyget & använde dom som mallar smile då vet man att det passar smile fast va noga med att lägga till sömnsmån annars kommer du aldrig få på dom igen! det blir som att försöka stoppa in en kille som behöver XL i en S wink

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Westergren Large Cap
18 februari 2007 · 1 816 Inlägg

Hehe. tongue

GurraG INGET ANNAT!!
18 februari 2007 · 1 725 Inlägg

som sagt alla har inte pengar till att köpa bättre bil och jag gillar inte 740 helt original men gör om dom så kan dom bli riktigt fina.. tycker dessutom janina har gjort en riktigt bra början och tvivlar inte en sekund på att det kommer bli bättre.. så säger bara lycka till janina och jag kommer följa denna tråden.. wink

Janina Modell & modeskribent
18 februari 2007 · 280 Inlägg

Kanske ska uppdatera lite när jag ändå är här inne..

Det jag håller på med just nu är att leta upp killen som lackade bilen förr gången.
Hoppas han kan göra det lite billigare än på en vanlig lack. Dessutom är han väldigt duktig så jag vet att det blir bra smile

I övrigt så går allt väldigt segt just nu eftersom jag inte har några pengar men när jag får pengar (förhoppningsvis runt den 23) så ska jag iväg & köpa en sån där stötkofongare fram eftersom jag behöver det när den ska genom besiktningen. Därefter är det bara bromsoken bak som behöver bytas innan jag kan besikta den så jag kan flytta den utan att riskera att åka dit på en gång..

sen blir det till att lacka alla inredningsdetaljer & montera in inrednigen igen & vänta på nästa gång jag får pengar så den kan lackas..

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
18 februari 2007 · 621 Inlägg

Janina skrev:
Kanske ska uppdatera lite när jag ändå är här inne..

Det jag håller på med just nu är att leta upp killen som lackade bilen förr gången.
Hoppas han kan göra det lite billigare än på en vanlig lack. Dessutom är han väldigt duktig så jag vet att det blir bra smile

I övrigt så går allt väldigt segt just nu eftersom jag inte har några pengar men när jag får pengar (förhoppningsvis runt den 23) så ska jag iväg & köpa en sån där stötkofongare fram eftersom jag behöver det när den ska genom besiktningen. Därefter är det bara bromsoken bak som behöver bytas innan jag kan besikta den så jag kan flytta den utan att riskera att åka dit på en gång..

sen blir det till att lacka alla inredningsdetaljer & montera in inrednigen igen & vänta på nästa gång jag får pengar så den kan lackas..

jag kanske inte hängde med riktigt,
men ska du besikta nu utan inredning???

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Janina Modell & modeskribent
18 februari 2007 · 280 Inlägg

haha nä jag tror dom blir rätt sur på besiktningen då wink haha.
kanske va jag som glömde skriva att jag måste in med inredningen först smile

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
BMW635_Robban
18 februari 2007 · 1 277 Inlägg

chrizz skrev:

BMW635_Robban skrev:

Lanjin skrev:

För att hålla med nått i en tråd som handla om krig om vilken den bästa/sämsta bilen är bilar o sen dissar du nån bara för att dom kör volvo?!?!!

Det var du som började lägga dig! Jag skrev precis vad jag tyckte BARA!

lägger upp en sån här tråd ska den som läser lämna kritik till den som äger bilen, inte den som kommenterar, fattar du?
= Hade du hållit käften hade allt varit bra, fattar du?
Men vill du fortsätta tjafsa med mig så var så god.
Chrizz samt Fuckface, vet vem jag är och vet åxå att inte jag ger mig, du är inte den enda som kommit i min väg, om man säger så!

Till er andra som bryr sig, och ska lägga sig, F**k O*f!!

Håll dig till topic, utan att håna och trycka ned andra. Har du inget vettigare att skriva än att klanka ned på folk så låt bli.

Jag förstår inte varför jag och fuckface nämns i ditt inlägg ärligt talat. Jag vet ingenting om dig, och bryr mig inte heller...  Vill inte se fler tråkiga inlägg från din sida här, det räcker nu...

... vad gäller ditt inlägg i övrigt så kan det lätt tolkas som ett hot. Det är absolut inte tillåtet på Garaget, och dessutom olagligt.

Jag höll mig till topic, tills den där la sig i.

Du vet inte vem jag är personligen, men Fuckface och hade hade precis en liknande diskussion som ovan, bara för att han lade sig vad jag sa till en annan.

Om alla bara bryr sig om det dom ska, hade allt varit jättebra!

Jag vill inte tjafsa, men om nån vill det med mig så ger jag mig inte!

FREEDOM OF SPEECH!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang