Vad hade/har du för förstabil!

VVallberg
4 juni 2007 · 16 Inlägg

en vit fiat uno.. 2 veckor klarade den sig, sen hamna den i diket och en bit ut på en åker.. =P

wallberg
brillmongo
4 juni 2007 · 874 Inlägg

Citroën BX19 (stavning?) Var en helt ok förstabil, men efter ett samtal med en trottoarkant ville den inte vara med mer tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
4 juni 2007 · 764 Inlägg

har min förstabil nu tongue.. volvo 850 t5 smile

rideharddiefree Höbonde
4 juni 2007 · 228 Inlägg

Min första bil var/är en Opel Vectra -90!big_smile HELT KLART VÄRD PENGARNA!big_smile Köpte den av en polare för cirka 3 år sedan och har gått igenom besiktningen 3 ggr med blankt papper, med tanke på en bil för 4000 kr så är blankt papper 3 ggr jävligt bra. Bara synd att de rostar så!:S Han får gå ett tag till medans golfen står i garaget och renoveras!big_smile

Senast redigerat av rideharddiefree (4 juni 2007)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Lady_Milla Alecci's fästmö
4 juni 2007 · 708 Inlägg

jag hade en Opel Kadett 1.8 (finns på min sida) lite speciell fick vi reda på sen hihi...hade den i 3 år mycket nöjd va jag med den... pigg å rolig va den...synd att man inte hade pengar till att leka lite med styling på den...saknar den som fn...
bytade in den när ja köpte min celica..när jag fick reda på att han sålt den 2 dar senare grät jag faktist men vet att den rullar i gislaved å att de e en tjej som har den smile
hoppas hon sköter den lika bra som jag gjorde men de e tur att den inte e nämre hatar se när de förfaller....

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Jimm
4 juni 2007 · 1 661 Inlägg

Min första bil var en Toyota Celica GTi -90.
Då fick man sportbilssuget.

Daaze Rent A Retard !
4 juni 2007 · 674 Inlägg

har min förstabil nu. v70 GLT -99.. och den luktar gott lol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
WaoW ClubJDM
4 juni 2007 · 531 Inlägg

en volvo så klart s70;)

och klart den är kvar

Senast redigerat av WaoW (4 juni 2007)

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
GiGanT
4 juni 2007 · 242 Inlägg

Volvo 944 -94 GL/SE, Mblå smile
Satan va fin den e i lacken... Den har gått 36000 låååååånga mil. Delvis av lantmännen i halland och en dam i 50års åldern... Så den går fortfarande som en klocka kan jag lova!..
Bara en sak ja saknar!.. R-Sportklädsel! någon som vet var man kan köpa? (A)

KlintA Våga Vägra Volvo!
4 juni 2007 · 326 Inlägg

Jag hade en rar Volvo Amazon -66. Stod ock fixa den en hel sommar, tills min far bestämde sig för att vi inte hade plats för den.. skroten nästa sad Har inte förlåtit honom för de än idag! De va min första kärlek de! smile

Vad sa du? Har Pappa betalat?
Schotttz
4 juni 2007 · 586 Inlägg

Jag har volvo 740 som första bil, den har jag fortfarande kvar, och den går fortfarande som en klocka smile Den ska jag ha tills den ger upp. smile

Chrom Kapten Långsam
4 juni 2007 · 185 Inlägg

Volvo 850, 140 hästarn. Hade bara gått 12000 mil, saknar den bilen faktiskt smile

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
4 juni 2007 · 327 Inlägg

Opel Kadett Caravan -88, aknar den inte..värsta bilen som jag haft. Skrotad

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
alfredsson
4 juni 2007 · 231 Inlägg

hade en saab 900S från 88 wink hade den väl runt 2 månader tills turbon sluta ladda. Och jag saknar den inte smile

megaman_k
4 juni 2007 · 430 Inlägg

beror på hur man ser det, fick ärva pappas Passat kombi-97 som jag körde 1.5år med många dyralagningar innan jag gav upp och köpte min första bil.

En seat Toledo 1.8 från 97, bästaste bästa bilen men så igår så valde en tjej att köra på vänster sida i en kurva medans hon mekade med plånboken.
Så nu sitter jag för mig själv och gråter inombords i väntan på skrotdomen. Ska lätt köpa en ny likadan, kanske större motor om jag hittar.

Bostrom RS
4 juni 2007 · 886 Inlägg

Hurricane skrev:
. . . lite nyfiken på era "förstabilar"?


Vad hade eller vad har du för förstabil?

Har du den kvar?

Hur länga har du haft eller hade du den?

Om den är såld, saknar du den?



Kan ju va kul att se vad folk säger om första "kärleken"! smile

Min första var en 740 Turbo -89 big_smile Lekte lite för mkt med den så toppen gick lite titt som tätt och bakdäcken var mer slicks än gatdäck. Men men, kul förstabil var det iaf. Har den inte kvar, hade den väl i 2 år eller nåt, saknar den inte speciellt mkt faktiskt, även fast den är lite speciell pga att det var första bilen o så.

Focus RS
Kettunen
4 juni 2007 ·

Mazda 626 2.2i  89a

Lindberg88
4 juni 2007 · 1 418 Inlägg

Volvo 244 GL -81 skrotad pga inhoppat tak, huv, vinge och rasad bakaxel sad

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
bmx
4 juni 2007 · 7 100 Inlägg

Kettunen skrev:
Mazda 626 2.2i  89a

vi hadde nästan lika bil tongue
hadde en mazda 626 2,0i-88!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
JonasPLind
4 juni 2007 · 820 Inlägg

Ford Mondeo -96
Den som jag har nu...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang