Nu är det dags att dra igång mitt projekt för 2007. 12 cylindrar är bytt mot 4 och en evo III är inköpt. Lite fel årstid att börja men av olika anledningar blev det så.
BilenMärke: Mitsubishi
Modell: Lancer evolution III
Årsmodell: 1995
Färg: Svart
Motor: 2.0L fyra med turbo
Effekt i nuvarande motor: ~300hk
MotorDet primära i nuläget är att få iordning på motorn. I veckan som var gick en vevstake sönder och slog hål i tråget.
Jag har tyvärr inte rivit motorn än för att få en klar bild över skadorna (kommer ske till påsk) och vet därför inte vad som kommer att hända här. Har dock 3 alternativ som jag ser det. Har blocket klarat sig är det möjligt att jag renoverar den motor jag har. Andra alternativet är att helt enkelt byta ut mot en likadan orginal och det tredje är att lägga ner mer tid och pengar för att få en "värsting" direkt. Men det återstår som sagt att se. Bättre uppdatering samt mer bilder kommer till påsk.
Multimedia och inredningDVD/CD/Mp3 spelare
7" skärm
Mindre lightningbolt steg
6x9:or i hyllan
Momoratt
Sparco knopp och mattor
Original Recaro sportstolar
Blacklight mätare (Laddtryck, oljetryck, oljetemp samt vattentemp)
Apexi RSM
Turbotimer
Snap off system
Fälgar, exteriör och "styling"17" svarta buddyclub magnezium på skitdäck just nu
Klarglas bak och fram
Hålborrade skivor med endlessbelägg.
Framtidsplaner för 2007Givetvis renovera(byta ut) motorn och allt vad det innebär. (mer information här senare)
Nya greenstuffbelägg ska monteras
Byta urtrampningslager
Fälgarna ska lackas mattsvarta
Nya evo 2 plus stolar
4-punkts bälten
Röda stänkskydd
Lacka ena bakdörren (lackskada)
Möjligen mer ljud (onödig vikt
)
Nya däck
Helsvart framrutedekal är besälld
Allmän städning/polering/putsning av hela bilen.
Bruksbil skall inhandlas (har du en besitkigad bil till salu hör av dig
, skick spelar ingen som helst roll)
Projeketet kommer förmodligen ta bättre delen av sommaren. Jag reser på heltid i jobbet vilket betyder att timmarna i garaget är få och utspridda. Men jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan med bilder och information. Första steget är som sagt att riva motorn innan påsk för att få en klarare bild av problemet.
Mvh Christian