2377
Sök

Hur mycket Klara en DSG låda av??

78 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Jag har en Skoda Octavia 2 TDI DPF 07 och till den köpte jag en DSG låda. Den har orginal 140hk och 320 NM och nu har den blivit trimmad av V-Tech. Så nu har jag ca 170 hk och 365 NM.

Och nu till min fråga, hur mycket klara en DSG låda av? Jag har hört att den ska klara av bara 360 Nm som max, och vissa tror att den klara av mer. V-Tech har en programvara till min bil så jag kan få ut ca 192 hk och ca 400 Nm. Men dom är osäkra om min DSG låda pallar med det.

Vore Jätte Tacksam för Hjälp!!! big_smile

Burn Ruber Not Your Soul

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 mars 2007
slitaget ökar ju alltid inga race starter eller burnouts så klarar den nog kraften...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 mars 2007
Bra fråga, ska forska lite i ämnet, (är på VAG) våran verkstadsbil är trimmad om jag inte minns fel, ska kolla vad som sitter i...

Biltokig
870 Inlägg
12 mars 2008
Har också hört ca.350Nm, Något nytt i detta ämne?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

1 Inlägg
12 mars 2008
Hej

Enligt uppgifter från BSR och även Dahlbäck så är chipp till Golf med DSG momentbegränsas till 360/365Nm. Vid vilka varvtal som begränsningen gäller vet jag inte...

5 Inlägg
5 september 2011
Nu är ju denna tråd lite gammal. Men om man kollar så finns det ingen DSG-låda som har mer än 350 nM. Tänker på Passat V6, TDI, Audi S-tronic, Skoda Suberb 140 TDI, V6 tsi, Golf R osv... skulle gissa att det finns en anledning till det. När vridet passerar ca 450 verkar det som man byter till annan växellåda, tiptronic. Min gissning är att säkerhetsmarginalerna är ca 100 nM. Iaf på de nyare. Men smartast är kanske att bara trycka upp hästarna och försöka hålla vridet nere, eller iaf begränsa vridet till vissa hastigheter, växlar osv.

Fatta dina beslut utefter vad som verkar roligast.

Sök