2616
Sök

audi a3 eller golf?

223 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Hej vet inte om detta e rätt kategori men..

funderar på att köpa en audi a3 1.8t nåt speciellt man ska tänka på?

Eller en golf gti vilken e bästa köp dom ligger ju i ungefär samma prisklass.. hur är det med reservdelar och så e de dyrare till audin eller?

skulle denna kunna vara ett bra köp? http://www.blocket.se/vi/11401188.htm?ca=20_s

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2007
under skalet märker man inga större skillnader i princip samma delar (VAG)
köp den du vill ha helt enkelt båda är snygga och delar samma hjärta princip
reservdelar har jag ingen aning om men ingenting är gratis här i världen....

V8 Twin Turbo
123 Inlägg
8 april 2007
Har kört audi a3 1.8t länge och enligt mina erfarenheter är det en riktigt bra bil, reservdelarna till audi är marginellt dyrare än vw.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
8 april 2007
Samma grejjer i princip. Finns dock 2st varianter av 1,8T motorn, en på 150kusar och en på 180. Så ta den som har 180hk motorn.

223 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
okej tack för svar smile

blir nog vanliga 1.8t 180hästarn e väl 1.8ts o e ganska myske dyrare.. ska ha råd me lite kjolar och så med ju smile

nån som vet nåt om RIEGERS frontar o bakspoilers o så e de ett bra köp? bra passform o så?

finns på realcar.se

2 751 Inlägg
8 april 2007
tänk inte på dom 150 eller 180 hk, det enda som skiljer är ju ett chip, köp hellre den bil du tycker e snyggare och mest välbehållen,, stirra dig inte blind på enbart motor,, går alltid o chiptrimma för en billig peng!!!

Who Djaa bless no man curse

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
Owzer skrev:
Samma grejjer i princip. Finns dock 2st varianter av 1,8T motorn, en på 150kusar och en på 180. Så ta den som har 180hk motorn.

jag har 190hk i min.
Är väl samma motor som e A3 och Golf?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
8 april 2007
är mycket nöjd med min! har dock haft den i snart 2 år och funderar på att byta, vill du köpa? wink

man lever bara en gång så lev väl!

422 Inlägg
8 april 2007
FireTraXX skrev:
Owzer skrev:

jag har 190hk i min.

Är du säker? Vilken motor har du i din? AGU, ARZ och AUM är 150hk, AUQ är 180hk.
Om nu audi har samma motorkoder som VW. Koden står på motorblocket och på en litet lapp som kan vara gömmd lite varstanns (oftast bagageutrymme eller handsfacket)

37 Inlägg
8 april 2007
Köp audin den är ju så mkt snyggare men den har garanterat dyrare reserv delar

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
Owzer skrev:
FireTraXX skrev:
Owzer skrev:

jag har 190hk i min.

Är du säker? Vilken motor har du i din? AGU, ARZ och AUM är 150hk, AUQ är 180hk.
Om nu audi har samma motorkoder som VW. Koden står på motorblocket och på en litet lapp som kan vara gömmd lite varstanns (oftast bagageutrymme eller handsfacket)

140kw enligt boken...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

422 Inlägg
8 april 2007
FireTraXX skrev:
Owzer skrev:
FireTraXX skrev:

jag har 190hk i min.

140kw enligt boken...

Ok, Audi måste ha uppdaterad insprutningen eller nått.

*GULAN*
647 Inlägg
8 april 2007
Jag tycker du skall köpa en A3 helst en A3:a med quattro så får du mycket roligare körupplevelse.

Själv har jag en A3 1.8ts quattro. Jag är hur nöjd som helst med min.
Och om du letar runt så ser du att deti nte är så många stylade A3:or så det blir lite roligare och styla den.

Men en sak som jag har märkt är att styling prylar till Golfen är lättare att få tag på och billigare.

Det finns lite olika varianter också. Golfen har ju En som är 150 hk och en som är 180 hk.
Den som har 180 hk kom lite senare och kostar lite mer på grund av det. Men jag har själv inte hittat några Golf gti med 4 motion så där finns ingen fyrhjulsdrift. Det finns i V6:an och i tdi versionerna.

Men A3:an har en vanlig 1.8t som har 150 hk, vanlig 1.8t med quattro, en 1.8ts som har 180 hk och en 1.8ts quattro som är 180 hk och fyrhjulsdrift.

Jag hade också som du svårt att välja i början för jag ville absolut ha en golf gti.
Men det blev en A3:a för att jag märkte att det fanns så många golf gti som var stylade.
Då blir det lite tråkigt att se samma styling som man själv har på andra bilar m.m.

Så ta dig en riktigt funderare. Om du har frågor så är det bara o höra av sig.
Senast redigerat av mr_persiano (8 april 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 april 2007
mr_persiano skrev:
Jag tycker du skall köpa en A3 helst en A3:a med quattro så får du mycket roligare körupplevelse.

Och om du letar runt så ser du att deti nte är så många stylade A3:or så det blir lite roligare och styla den.

Men en sak som jag har märkt är att styling prylar till Golfen är lättare att få tag på och billigare.

Det finns lite olika varianter också. Golfen har ju En som är 150 hk och en som är 180 hk.
Den som har 180 hk kom lite senare och kostar lite mer på grund av det. Men jag har själv inte hittat några Golf gti med 4 motion så där finns ingen fyrhjulsdrift. Det finns i V6:an och i tdi versionerna.

Men A3:an har en vanlig 1.8t som har 150 hk, vanlig 1.8t med quattro, en 1.8ts som har 180 hk och en 1.8ts quattro som är 180 hk och fyrhjulsdrift.

Jag hade också som du svårt att välja i början för jag ville absolut ha en golf gti.
Men det blev en A3:a för att jag märkte att det fanns så många golf gti som var stylade.
Då blir det lite tråkigt att se samma styling som man själv har på andra bilar m.m.

En liten OT fråga!
Har A3 1,8ts 5 eller 6 växlar? smile För 1,8t har väl 5 ? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

*GULAN*
647 Inlägg
9 april 2007
Mäki skrev:
mr_persiano skrev:

En liten OT fråga!
Har A3 1,8ts 5 eller 6 växlar? smile För 1,8t har väl 5 ? smile

Den har 5 växlar fram och en bakväxel.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 april 2007
Okej, tack för svaret smile

vRsex
471 Inlägg
9 april 2007
Varför inte en Golf eller audi med en V6a i, godare saker finns inte.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 april 2007
Skee skrev:

Ofta för att en turbo är mer lätt-trimmad smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 april 2007
Mäki skrev:
Skee skrev:

Ofta för att en turbo är mer lätt-trimmad smile

ända tills det daxs att byta grenrör,turbo,mappa,bytapridare osv "chippa" kommer man inte långt med.....häng på en turbo eller kompressor på sexan så har du valuta för pengarna....

217 Inlägg
9 april 2007
Golf såklart:D Nee Audin är också en bra bil

Sök