Missnöjd med däckonline.se

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
3 juli 2008 · 1 874 Inlägg

Jag köpte däck från dackonline.se till min förra bil, för några månader sedan. Och det gick helt
utan problem. Det tog ca 4 - 5 dagar och allt var i sin ordning. Däremot var den jäveln som skulle
sätta på däcken på fälgarna att leka med. 500kr för att dra på två däck på fälgar. Suck.

master_lars
3 juli 2008 · 1 162 Inlägg

Jag är toknöjd med Dackonline.se. För mig tog det väl en 4-6 dagar att få hem dem senast, om jag inte minns fel så var det över en helg varvid det tog lite längre tid. Det enda man kanske kan klaga på är paketeringen, som kändes lite dålig. Tror inte att det räcker med att tjepa ihop två däck och sedan skicka dem.

Annars har jag alltid handlat däck där och kommer att fortsätta att göra det med.

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
J-P-R DO IT LOW STYLE
3 juli 2008 · 1 342 Inlägg

Det här med dåligt bemötande när saker och ting strular tycker jag är ett genomgående mönster när det gäller all typ av försäljning.
Arbetsmoral och "kunden har alltid rätt" verkar vara något som lyser med frånvarons lampa. Har inte haft några problem med däckonline, men däremot flera andra kända aktörer inom svensk bilhobby.
Min Skoda exempelvis har stått med trasiga xenonljus från xenonkungen nu i drygt tre månader, service - vad är det ?

humlan1
1 april 2009 · 1 Inlägg

tkd_rille skrev:
3 dagar tod de för mig att få mina däck från dem. skit bra däck också måste jag säga.

Kolla dot märkningen på däcket sammt tillverkningsland .
Dom flesta däcken på dackonline är både gammla
samt ofta tillverkade i ett land som inte alls motsvarar dom
krav vi har här i norden ....

P.Waller

Ford MUSTANG "MACH 1" (2003)
RPM2006
1 april 2009 · 537 Inlägg

Beställde för två veckor sedan 4st Nokian däck. Efter 2dagar fick jag ett mail där det stod att de var slut. Så då svarade jag på det mailat och sa att jag ville ha Kenda istället. Och eftersom de var 300kr billigare bad de om att få IBAN nummer så de kan sätta tillbaka pengarna.

Sen fick jag en bekräftelse på att jag skulle få de onsdag 1/4. Och visst kom det däck, men.. 2st inte 4st.
Men de ska nog komma imorrn då de tydligen ska ah skickat de som 2separata försändelser. Återkommer hur detta slutar för mig om jag får de två sista och pengar tillbaka.

Kan för övrigt säga att däcken jag fått var tillverkade v. 35 2008, så de var iaf färska.

leksak Kanon..
1 april 2009 · 1 473 Inlägg

humlan1 skrev:

tkd_rille skrev:
3 dagar tod de för mig att få mina däck från dem. skit bra däck också måste jag säga.

Kolla dot märkningen på däcket sammt tillverkningsland .
Dom flesta däcken på dackonline är både gammla
samt ofta tillverkade i ett land som inte alls motsvarar dom
krav vi har här i norden ....

P.Waller

Ja du talar av egen erfarenhet från de många många däck du beställt därifrån förstår jag.

Eller vänta, du hörde en som sa de som hörde från någon på ett forum som hört de från en kompis?

Okey....

Marlboroman
1 april 2009 · 8 234 Inlägg

Handlat därifrån en gång, aldrig mer. Köpte 2 st Nankang 19" varav det ena fullkomligt slitbaneseparerade efter 20 mil. Mailade och förklarade läget. Fick ett svar på tyska samt en pdf-fil innehållandes vad jag antar var en returblankett som svar, fick lite hjäklp att tolka och mailet gick ut på att jag hade 24 timmar på mig att faxa ner blanketten till tyskland. Skrev tillbaks och menade på att jag varken kunde tyska eller ägde en fax. Då ringer det helt plötsligt nån från Delticiom's kundtjänst som tydligen låg i Norge och förklarade att det hade blivit en liten miss och att posten skulle hämta däcket, och så skulle det skickas ner till Tyskland för besiktning och jag skulle få svar om jag fick ett nytt eller inte inom 2 till 3 veckor.

Senare samma dag så ringer det på dörren och där står en från posten som hämtar däcket. Sen går det en vecka,så får jag ett mail på norska som förklarar att jag får ett nytt däck skickat från Tyskland inom några dagar. Och sen dess handlar jag av firmor i Sverige istället.

Dock lär ju sägas att leveransen när jag beställde däcken va snabb, tog nog 3 dagar från beställning tills jag hämtade.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
T16_AeRo
1 april 2009 · 712 Inlägg

Brukar funka bra. En gång fick jag fel däck och var ett himla strula att skicka tillbaka eländet

Martin 9-3 Fisketokig
1 april 2009 · 2 997 Inlägg

Verkar riskabelt.

Priserna är bättre hos lokala handlaren och känns mycket bättre.

Kommer iaf fortsätta att köpa lokalt. Skillnad om det fanns stora pengar att tjäna.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
RPM2006
2 april 2009 · 537 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Verkar riskabelt.

Priserna är bättre hos lokala handlaren och känns mycket bättre.

Kommer iaf fortsätta att köpa lokalt. Skillnad om det fanns stora pengar att tjäna.

För mig skilde det 1200kr för 4st däck mellan lokala däckgubben och däckonline. Och med tanke på enbart studiebidrag fick det bli däckonline. Jag fick mina sista 2st däck idag så är nöjd. Får se när mina 300kr kommer tillbaka dock.

torpis Forummoderator
2 april 2009 · 10 572 Inlägg

Vi använder inte forume för att klanka ner på företag då det inte går att få en rättvis bild med bägge parter etc.  låser

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang