byte av instrumenthus, bmw 316 e36

Tykoo bilmekaniker
15 april 2007 · 121 Inlägg

tjena.

jag har en bmw 316 e36 från 91 som har den här fula klockan i instrumenthuset.
nu har jag fått tag i en kille som säljer ett instrumenthus från en 318, som har varvräknare.
säljaren påstår att det är bara å plugga in så fungerar det som det ska.
men jag tänkte höra om någon här på garaget har gjort något liknade själv eller vet om det fungerar?

man vill ju inte direkt köpa ett instrumenthus för att se att det fungerade inte när man är en fattig student.

mvh rasmus

Tykoo bilmekaniker
16 april 2007 · 121 Inlägg

ingen som vet? nu är instrumentet skickat iaf. hoppas på att det fungerar som man inte har slängt pengarna i sjön.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
16 april 2007 · 798 Inlägg

Är inte hundra men tror faktiskt inte det funkar, iaf så verkar det konstigt att dra fram kablar för det men ist koppla in en klocka... Men kolla på www.autopower.se så får du säkert ett hundra procentigt svar.

Tykoo bilmekaniker
16 april 2007 · 121 Inlägg

har kollat på både zatzy och autopower. ingen har svarat på autopower, och på zatzy så har en svarat att det skulle gå, det gick tydligen redan på gammla e28 sa han.

men det visar väll sig, jag kan ju inte ångra mig nu när killen redan skickat instrumentet.

Tykoo bilmekaniker
20 april 2007 · 121 Inlägg

om någon annan skulle vara intreserad av att göra ett liknande ingrepp så har jag goda nyheter.

det fungerar klockrent:D inga som helst krångel, jag fick tag i ett instrumenthus från en 318. bara å plugga i, varvräknaren och ekonomimätaren fungerar fint.
jag hade dessutom tur med mätarställningen, det skiljer 200 mil mellan dom två instrumenthusen:)

om någon vill se lite bilder på ingreppet så lägger jag upp bilder lite senare i mitt galleri.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang