3417
Sök

Lämplig drifting bil?

Drifttekniker VA
580 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Jo det är så här att jag ska börja med drifting och håller på att leta efter lämpliga drifting objekt runt 20 000:- De bilar jag kollat på mest är volvo 240/740/940 turbo eftersom tillgången på reservdelar är oändliga och billiga. Har även tänkt på en nissan 200sx s13 -89/90. Vad jag undrar är om det är några andra bakhjuls drivna bilar (helst turbo) som skulle passa bra som jag missat runt 20 000:- (en orginalbil alltså, trimmning och övrigt gör jag själv). Helst ska det vara en bil som det är relativt lätt att finna reservdelar till så man slipper beställa från utlandet.

72 Inlägg
19 april 2007
Volvo 740 TIC med en ordentlig diffad bakaxel funkar alltid.
Billig bil att börja med.

Besök oss gärna på www.racecom.se för mer roliga saker!

845 Inlägg
19 april 2007
VOLVO 240.. skattebefriad med turbo motor i (Y)

72 Inlägg
19 april 2007
Sant....smile "Tänkte inte på det" *ler*

Besök oss gärna på www.racecom.se för mer roliga saker!

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
19 april 2007
Ingen turbo, men kanske en BMW 520 hade varit något? Såna kan du hitta rätt billigt smile
Senast redigerat av THEBADGUY (19 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

1 231 Inlägg
19 april 2007
THEBADGUY skrev:
Ingen turbo, men kanske en BMW 520 hade varit något? Såna kan du hitta rätt billigt smile

320 måste väl då vara bättre? Är dom inte lättare men med samma snurra i?  Kanske jag som är ute och cyklar..

Men du behöver ju lite power.. en gammal 240 kanske inte är så lämpligt till just drifting.

Mitt projekt: Evo III

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
19 april 2007
Lone Star skrev:
THEBADGUY skrev:

320 måste väl då vara bättre? Är dom inte lättare men med samma snurra i?  Kanske jag som är ute och cyklar..

Men du behöver ju lite power.. en gammal 240 kanske inte är så lämpligt till just drifting.

Hm, nu när du säger det. De kanske är så..

Allt för den där jävla hatten!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 april 2007
THEBADGUY skrev:

då måste ju BMW 535 vara betydligt bättre... samma kaross fast med en motor på 1,5 liter mer och typ 100hk till plus att dom har ju diffade bakaxlar orginal.. 211hk är 535an på, går rätt bra måste jag säga, men då är ju dom ganska tung och ingen turbo (men går bra att drifta med endå och du skulle ju endå trimma så) och en sån får du ju för under 20papp isf... men inget jag skulle vilja drifta med då dom är stor ocg tung men bättre än en 520 iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 741 Inlägg
19 april 2007
Lone Star skrev:
THEBADGUY skrev:

men han sa ju att han skulle trimma den och verkar som många driftar med 240 så dom duger ju nog

men tycker ju att din s13 skulle passa rätt bra smile men kanske lite för dyrt att leka med

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

9 108 Inlägg
19 april 2007
Volvo är så übervanliga i driftingsammanhang så det blir tråkigt.. Finns ju en turbomatad Omega 2,6 som absolut inte gör bort sig, deras budget låg runt 20k allt som allt vill jag minnas. Men det är ju klart mycket mer mek med en sån än en bil med turbo original..

En 200sx S13 är nog svårt att hitta i godkänt skick i den prisklassen annars hade det varit ett alternativ, dålig diff bara.. Någon större BMW hade varit nice också om man toklättar.. Ingen turbo där heller tyvärr.

Annars finns ju såna som jag har i den prisklassen, lamelldiff och 204hk.. Toklättar man den så  går den fint wink Fruktansvärt lättkontrollerade på ställ må jag säga!

Drifttekniker VA
580 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Jo jag skulle ju kunna använda min S13 men den är i så otroligt bra skick så jag vill inte försöra den. BMW har jag kollat på lite men 3 serien har för svaga motorer i grunden i den prisklassen annars hade den passat perfekt. Blir för dyrt att trimma en sugmotor. BMW 5 serien är lite för tunga och stora tycker jag.
Hur mycket väger en Omega 3000 då? Har dålig koll på de bilarna.

17 Inlägg
19 april 2007
BMW E30 med lite pulver!!!

*adolf Performance*

Drifttekniker VA
580 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Tyvärr har E30 för svaga motorer om man bortser från M3 men den spelar ju i en helt annan prisklass och som jag skrev förut så blir det för dyrt att trimma en sugmotor. Annars skulle jag mer än gärna ha en E30 till driftingbil. Skit att de inte har turbo sad

med lem
1 925 Inlägg
19 april 2007
denna kanske kan vara ett bra "projekt"

http://www.blocket.se/vi/11570740.htm?ca=22_s

smile man kan nog få sula i den iaf tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

9 108 Inlägg
19 april 2007
Lalla78 skrev:
Hur mycket väger en Omega 3000 då? Har dålig koll på de bilarna.

En 24V väger lite över 1500 så det är en del, man får toklätta som sagt wink

.......
2 655 Inlägg
19 april 2007
Lalla78 skrev:
Tyvärr har E30 för svaga motorer om man bortser från M3 men den spelar ju i en helt annan prisklass och som jag skrev förut så blir det för dyrt att trimma en sugmotor. Annars skulle jag mer än gärna ha en E30 till driftingbil. Skit att de inte har turbo sad

HAHAHAHA de där va de sämsta ja hört. att e30 har för svaga motorer? bullshit. snarare föraren som e problemet isåfall. ja åker brett me min utan problem. visst inte som en 500hästars turbobil men inga problem har jag iallfall.  och min e en lättad och trimmad 320. köp en 325 och trimma den lite me värre kam, chipp, avgassystem och lite annat smått så åker man brett utan bekymmer om man nu kan hantera sitt fordon vill säga...

404 Inlägg
19 april 2007
jag och en polare har satt ihop en omega 2.0 med turbo och 0.9 i ladd för 6000:- slirar rätt bra om man satsar i kurvorna wink

Drifttekniker VA
580 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Inget illa menat mot BMW beemern smile. Men jag är kanske inte helt 100% kunnig vad det gäller BMW. Har faktiskt aldrig ens kört en E30. Vad väger dom tex orginal och hur mycket skulle det ge med värre kam, chipp, avgassystem och filter tex. och vad skulle det kosta (om jag gör allt arbete själv)?
Köra kan jag allt smile
Men det är en fördel med någorlunda effekt/vikt/väghållning om man ska komma någon vart inom driftingen om man vill satsa. Helst av allt skulle jag vilja ha en AE86 men de finns inte i sverige. Skulle man importera en så blir det problem istället om något skulle paja. Dom bilarna är toklätta med endast 150hk orginal och med dom har många kommit långt "trots" att det är en sugmotor i dom.

845 Inlägg
19 april 2007
hahaha vill se dom breda ställenpåasfalt, för påvintern behöver du inte ha speciellt mycke trimmad bil förå ligga på brett i kruvorna, bara gasaoch ratta de..
Senast redigerat av HoKkee (19 april 2007)

Sök