Köp färg och ta en roller och måla själv ?
<-- går att få mkt fint om man gör ett bra jobb.
Köp ett gäng sprayburkar och måla själv ?
<-- vet en som målade sin 740 på det sättet, såg förjävligt ut..
en lackerare här i stan tar 5000:- för lackering inkl slipning, men färg tillkommer, han gör lite jobb vid sidan om fast hemma i hans lilla garage, men hans jobb tycker jag inte blir så bra...
En riktig lackfirma kostar väl massa $$$$...
Men priserna kan skilja rätt så mycket mellan olika firmor, så bästa är att du kollar gulasidorna och ringer och frågar lackfirmorna i din närhet vad de tar för en lack.
Sen beror det ju på hur duktig du är på grundarbetet oxå, små skavanker syns ofta först efter man lagt på grundfärgen = mer jobb för firman om de behöver spacka o slipa för bra resultat.
Sen skiljer det en del i pris beroende på vilken färg du ska ha på bilen, och även storleken på bilen...
Citat från en annan tråd
"Alla lackerare går dock inte med på att låta kunden sköta underarbetet för att sedan blåsa på färgen.
Även om han lackar som en gud kan det se bedrövligt ut pga dåligt underarbete och det blir ju ingen bra reklam för honom sen när folk får höra vem som lackade bilen."
Testa sök så kommer det upp liknande frågor (fast inte samma stad
)
Min Vento kostade mig 1300:- för ett lackpaket (sandpapper, grundfärg, lackfärg osv.) Slipade bilen själv o svågern lackade gratis...
Blir en lack på 244:an i sommar, blir samma pris där fast svågern o pappa får hjälpa till o matta ner bilen, då jag har fått problem med min rygg...