överhettad bmw 318 e30

PPE
26 december 2007 · 38 Inlägg

Mmm kan tänka mig att det är dyrt, men har tur. Tjejens lillebrorsa går fordon i skolan och dem skulle fixa den i skolan smile så ja måste bara fixa en ny topp, sen så kan ja slå mig ner i tv soffan med en kall öl och bara vänta och hoppas på att dem lyckas fixa den. Men ingen som har eller vet nån som har delar till en e30 316. Nån måste ju ha!!!!

Severin
26 december 2007 · 1 587 Inlägg

Ok då e de ju rätt fint smile !! Men att fixa topp till en sån kanske inte är så svårt.. Men du måste ju ändå plana den toppen för din egen säkerhet .. Du vet ju aldrig vart den toppen suttit liksom.. Kolla på skrotfirmor osv.. Dom har nog toppar, en hel del men du måste kanske ändå plana den.. Mitt råd är att du köper en begagnad motor bara o sätter dit den.. Så är bäst tycker jag.. Billigast och bäst smile !!

PPE
26 december 2007 · 38 Inlägg

Tack för svaren Severin smile ska försöka leta rätt på nån gammal motor. Hitta faktiskt en här hemma  i uppsla precis!! smile ska ringa och kolla hur mycke han ska ha.

Severin
26 december 2007 · 1 587 Inlägg

Ok.. Kolla upp den.. Men nu när du ska göra de så måste du få ett kvitto på att dom har mätt upp kompen i motorn som är på skroten och se till att du får garanti på den för det måste du få !! Se åxå till att du får alla papper på den och att miltalen stämmer.. Kabelhärva måste följa med men styrboxar har du redan wink sen så är allt ordnat smile !! Lycka till !! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang