2898
Sök

Varför kör ni för fort?

12 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Med anledning av Vägverktets senaste kampanj - med dumma fortkörningsursäkter www.fortkorningsursakter.se, vad är er ursäkt till att köra snabbare än skyltarna visar?

Gtj

DFFL
9 020 Inlägg
26 april 2007
Kan vara kul i diverse situationer.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
26 april 2007
För att jag lider av ett syndrom som kallas ständig fartblindhet, jag måste åka fort annars får jag en psykisk spärr och somnar wink Kronisk fortkörning alltså.

Nä jag kör bara fort när jag vet att jag kan hantera det, kör väldigt sällan mer än 20-30km/h för fort med tanke på att jag vill ha kvar körkortet även om polisen ligger bakom eller framför.

Orsaken varför är ju ibland för att spara tid, även om man sparar löjligt lite genom att åka fort. Ibland är det för att följa trafikrytmen och ibland är det för att jag vill hålla mig alert och pigg, man måste ju koncentrera sig desto mer.

Sleeper
3 084 Inlägg
26 april 2007
MilleN skrev:
För att jag lider av ett syndrom som kallas ständig fartblindhet, jag måste åka fort annars får jag en psykisk spärr och somnar wink Kronisk fortkörning alltså.

Nä jag kör bara fort när jag vet att jag kan hantera det, kör väldigt sällan mer än 20-30km/h för fort med tanke på att jag vill ha kvar körkortet även om polisen ligger bakom eller framför.

Orsaken varför är ju ibland för att spara tid, även om man sparar löjligt lite genom att åka fort. Ibland är det för att följa trafikrytmen och ibland är det för att jag vill hålla mig alert och pigg, man måste ju koncentrera sig desto mer.

aja... man sparar väldigt lite tid per gång men tänk hur mycket tid du sparar på ett år smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

304 Inlägg
26 april 2007
MilleN skrev:

Gäller mig också big_smile

Plus att när vägen är tom så är det fet tråkigt att köra exakt 70 eller 90. Men kör aldrig snabbare en 20km/h för fort.  Alltid respekterar 30 skyltar.

I have my own race...

Mekaniker
240 Inlägg
26 april 2007
mitt svar får vara Adrenalin

Bil & Maskin i Munkfors AB.

268 Inlägg
26 april 2007
köra sakta=tråkigt
köra fort=roligt! 

så...då har vi rett ut den frågan! big_smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

12 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
aja... man sparar väldigt lite tid per gång men tänk hur mycket tid du sparar på ett år smile

Men hur gör du där? Sparar alla dessa tvåminutare i en låda - och sen kan ta ledigt i en månad? Alltså - hur stackar du upp med tidsvinsterna?

DFFL
9 020 Inlägg
26 april 2007
Genom att hinna skita innan ens kollegor hunnit hem?
VARJE DAG.
Det betyder att när man själv är färdigskiten så sitter de andra på toan, medans fortköraren gör en macka och slappar framför tv:n.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mekaniker
240 Inlägg
26 april 2007
FireTraXX skrev:
Genom att hinna skita innan ens kollegor hunnit hem?
VARJE DAG.
Det betyder att när man själv är färdigskiten så sitter de andra på toan, medans fortköraren gör en macka och slappar framför tv:n.

hahaha bra punkt... lolwink

351 Inlägg
26 april 2007
ja försöker va laglig men ibland är de gött å kunna gasa iallafall när man har vägen själv, ja älskar fart så länge de ä ja själv som kör. å så vill ja ju se va bilen går för. smile

Våga Köra Sänkt

242 Inlägg
26 april 2007
Crappy_punkrocker skrev:
köra sakta=tråkigt
köra fort=roligt! 

så...då har vi rett ut den frågan! big_smile

Kan bara hålla med smile

224 Inlägg
26 april 2007
I mina ögon så är hastighetsbegränsningen en siffra som är uppsatt för medelmottiga förare.. dom inte kör super bra men helt ok. Och hastighetsbegränsningen är även väder anpassade. så om det är en väg som är super bra, bred, fin och med viltstängsel så är det ju jobbigt att ligga och smyga i 90. Sen så är det ju på sätt och vis bättre att köra fort så man kommer från A till B på kortare tid. Då är du mindre i trafiken och är till mindre risk big_smile

själv kör jag nästan bara för fort på 90+ vägar.. då det känns som att det är 70- för en anledning typ tätbygt område eller liknande.. men när jag kör för fort kan det fort bli aldeles för mycket fort... ibland dubbla hastigheten.. hmm 

(massa felstavat jag vet tongue)

Snurrigt...

DFFL
9 020 Inlägg
26 april 2007
Saabo skrev:
I mina ögon så är hastighetsbegränsningen en siffra som är uppsatt för medelmottiga förare.. dom inte kör super bra men helt ok.

Vem bedömer vem som är bra?
Är inte alla förare bra?
Hur vet DU att du är bättre förare än andra?
Jag trodde jag var supergrym när jag fick körkort, fram tills dess att jag körde av vägen.
Var jag verkligen en bra förare då?

Russel Crowe, Gladiator.

1 171 Inlägg
26 april 2007
Jag kör fortare än begränsningarna för att jag inte gillar begränsningar. Jag vill tänka själv och koncentrera mig på trafiken/körningen istället och följer med rytmen. Dessutom för att det drar mindre bränsle att köra 80 istället för 70 med min bil. Jag bromsar sällan ner hastigheten utan släpper bara gasen för att det drar mindre bränsle. Bromsar så sent som det är vettigt att göra om inbromsning behövs - för att det drar mindre bränsle/mil/medelhastighet. Allt som allt känns det bra att köra lite snabbare än hastighetsbegränsningarna men även ibland köra 40 på 50-väg där det är lämpligt.

Så straffa mig till döds men jag hatar begränsningsregler.

12 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Saabo skrev:
I mina ögon så är hastighetsbegränsningen en siffra som är uppsatt för medelmottiga förare..

Vem avgör vem som är medelmåttig? Min uppfattning är att de flesta anser att de kör bättre än genomsnittet (jag också). Och om alla är bättre än den andre blir det lite svårt att vara objektiv.

En annan grej jag funderat på - och här utgår jag från mig själv. Man är jävligt snabb på att förvandlas från bilist till fotgängae till cyklist med de åsikter som hänger med. När jag kör bil kan jag tycka det är ok att köra 80 på 70-väg. När jag cyklar på en 70-sträcka med min son tycker jag det är förjävligt att alla dessa förare som kör bättre än genomsnittet blåser förbi...

224 Inlägg
26 april 2007
FireTraXX skrev:
Saabo skrev:
I mina ögon så är hastighetsbegränsningen en siffra som är uppsatt för medelmottiga förare.. dom inte kör super bra men helt ok.

Vem bedömer vem som är bra?
Är inte alla förare bra?
Hur vet DU att du är bättre förare än andra?
Jag trodde jag var supergrym när jag fick körkort, fram tills dess att jag körde av vägen.
Var jag verkligen en bra förare då?

Jag tror inte jag är super bra förar jag tror jag är hel ok förare smile
Sen så tror jag dom måste ha en "snitt" gräns för att det alltid finns sånna som kör för fort.. Allt dedär om medelmåttiga förare är ju bara vad jag tror.. säger ju inte att de är så.. om det var så de lät så blev de fel wink Men det finns ju medelmåttiga folk i allt.. som tex i skolan eller likande.. alla betygkrav är ju satta efter dom medelmåttiga eleverna... för att alla ska ha en chans.. antar att de är liknande i trafiken.. så att alla ska ha en chans att hinna med.

Snurrigt...

1 418 Inlägg
26 april 2007
För att det är roligt jo jag vet jag man har gjort diverse idiotiska fortkörningar men men de får jag leva med smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Mekaniker
240 Inlägg
26 april 2007
att köra förfort är ett sätt att visa andra att man tycker att man är bättre än alla andra även om man är mycket sämmre än andra ..
men vad bryr man sig om vad dom tycker.
enda som jag skulle bry mig om när jag kör fort är snuten tongue

224 Inlägg
26 april 2007
lartz skrev:
att köra förfort är ett sätt att visa andra att man tycker att man är bättre än alla andra även om man är mycket sämmre än andra ..
men vad bryr man sig om vad dom tycker.
enda som jag skulle bry mig om när jag kör fort är snuten tongue

Jag är inte rädd för polisen när jag kör för fort.. då jag bryter mot lagen och förkänar att åka dit på de.. även om jag inte vill tongue

Snurrigt...

Sök