´VARNING för detta försäkrings bolag

izeman
30 april 2007 · 79 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 92,00.html

fy faan vilka as dom gör precis som dom vill ///

detta handlar om länsförsäkringar ////

Senast redigerat av izeman (30 april 2007)

speedfreak///
andreas_940
30 april 2007 · 498 Inlägg

Ja, visst det var synd om honom. MEN!!! bara för man lägger ner massa pengar på en bil så betyder ju inte det att den blir mer värd!

Och frågan är hur många som egentligen blir nöjda med "erbjudandet" de får från försäkringsbolagen!

__Marcus Whitetrash
30 april 2007 · 589 Inlägg

bröt benet för två år sedan, har stål i benet än...4000 kronor har jag fått...en polare har ungefär lika, dock inge stål i sitt ben..han fick närmare 100 000 kr.
Länsförsäkringar.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Founder
30 april 2007 · 1 414 Inlägg

Det här förvånar mig inte ett smack, IF har gjort precis likadant flera gånger och går dessutom in för att folk ska ta deras pris och sedan smyger in en lite klausul i sina papper på baksidan som säger att om man tar budet så har man ifrånsagt sig all rätt att gå vidare i fallet... här kan man i alla fall gå vidare efter man tagit budet.

En bil som lämnar en bil firma tappar ca 15% första milen, vad tror ni inte en importerad bil med begagnade delar gör? Så fort han monterat motorn o kört några mil är den begagnad och tyvärr knappt värd något extra alls...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Aerodynamik ...
30 april 2007 · 7 120 Inlägg

Finns redan en tråd om detta.

Stefan Varberg Supraman
30 april 2007 · 2 300 Inlägg

Om man är orolig att något sånt ska hända så kan man låta få sin bil värderad, innan något sånt händer.
Kan vara värt om man har en speciell bil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
KimpaaBooY
30 april 2007 · 378 Inlägg

förjävligt.

fick en bil trashad också i singelolycka.
(när det blåste som mest i vårat sverige).

Hade helförsäkring och jag fick inget alls istället.
Ingen ersättning, nothing.

Visst den där killens bil är ju grymt mera prisvärdare än min.
Men det är hela helheten som jag menar.

Man har "försäkring" för att ha en "försäkring" ifall nått händer.

Man kan ju snart lika bra köra oförsäkrat.

// KimpaaBooY
falloutboy
30 april 2007 · 1 723 Inlägg

det lönar sig att ta en utomstående värderingsman. Om man ska ha ersättning vid personskada så är det inte helt fel att anlita en advokat då det istället för 5000kr kan bli 100000kr i ersättning. De flesta godtar det första budet och tror att det är så det ska va.

Vid ersättning för en bil så går det på nån tusenlapp för värderingen men det kan vara värt det om man som kompisen fick drygt det dubbla efter värderingen.

izeman
1 maj 2007 · 79 Inlägg

det som svider i det hela är ju att killen har en premie på 25 tusen om året , betalade 120 tusen för bilen  samt öst in minst 100k på bilen alla kvitton finns då kan man ju förvänta sig o bli rimligt behandlad , detta är ju rent svineri  en av värderingarna va´på 35 tusen kr , en normal värderings man ser ju att bara fälgar o däck är över 20 tusen kr ,inredning omklädd minst 10k ,lack minst 20k ,osv osv osv  , varför kan dom inte ens åtminstonde titta på bilen , ingen av värderingsmännen har ju ens sett bilen ///

speedfreak///
ludde__mannen draminbil.nu
1 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Klart dom har sett bilen! MEN försök få ut 10lök  "bara" för att du har lätt om inredningen.. Eller 20 för ny lack..
Du kanskefår 5000 om du har båda...
Ingen betalar "ny pris" på alla grejer som ärgjort på bilen.. Surt, men tänk hur du själv skulle se det om duskulle köpa en bil..!
Sedan om han borde få mer för bilen är inget jag ska kommentera då jag inte har en aning om vad de betingar!

izeman skrev:
det som svider i det hela är ju att killen har en premie på 25 tusen om året , betalade 120 tusen för bilen  samt öst in minst 100k på bilen alla kvitton finns då kan man ju förvänta sig o bli rimligt behandlad , detta är ju rent svineri  en av värderingarna va´på 35 tusen kr , en normal värderings man ser ju att bara fälgar o däck är över 20 tusen kr ,inredning omklädd minst 10k ,lack minst 20k ,osv osv osv  , varför kan dom inte ens åtminstonde titta på bilen , ingen av värderingsmännen har ju ens sett bilen ///

bmx
1 maj 2007 · 7 100 Inlägg

vi fick iaf 17 tusen för våran när vi krockade,och den var värd 20 tusen,så för oss var de inga problem iaf,men de e ju synd när sånt händer=/

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
izeman
1 maj 2007 · 79 Inlägg

det jag försöker säga är att han får ju inte ens vad bilen kostade i inköp , dessa bnilar sjunker inte nävärt i värde , han har kört 150 mil med bilen sen inköp  så bilen har ju knappast tappat 50 tusen i värde på att  bli upprustad för 100k

speedfreak///
haxer Proljece?
1 maj 2007 · 1 464 Inlägg

Va som när jag skulle kolla försäkringen på en rover 414si bilen kostade 10000kr att köpa lika mycket som trygg hansa ville ha i försäkring/år galna

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
ludde__mannen draminbil.nu
1 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Absolut inte smile Då missuppfattade jag dig lite smile
Trodde du tyckte han skulle få ut ungefär lika mycket som han hade lagt på bilen ..

izeman skrev:
det jag försöker säga är att han får ju inte ens vad bilen kostade i inköp , dessa bnilar sjunker inte nävärt i värde , han har kört 150 mil med bilen sen inköp  så bilen har ju knappast tappat 50 tusen i värde på att  bli upprustad för 100k

Thorssa
1 maj 2007 ·

Har man lagt ut pengar på bilen så får man väl se till att få bilen omvärderad av försäkringsbolaget?

MilleN
1 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Frågade lite snabbt på mitt bolag (Vesta) om det skulle bli skillnad om jag värderade bilen, enligt han på telefonen går dom fortfarande efter listpriserna. Lite surt om det händer något när man kan få en Original-3000 för priset av mina fälgar och däck i princip...

Kan dom verkligen neka ökad ersättning om bilen är värderad?

Datsuntok Datsunfrälst
1 maj 2007 · 65 Inlägg

Det borde ju gå att värdera bilen, sedan vända sig till ett försäkringsbolag som vill skriva nån sorts kontrakt att detta är vad bilen är värd, för ev framtida olyckor. Fast nåt sånt vill dom väl aldrig skriva förstås....roll

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 maj 2007 · 1 852 Inlägg

Datsuntok skrev:
Det borde ju gå att värdera bilen, sedan vända sig till ett försäkringsbolag som vill skriva nån sorts kontrakt att detta är vad bilen är värd, för ev framtida olyckor. Fast nåt sånt vill dom väl aldrig skriva förstås....roll

hur är det med värdeminskning då? fungerar liksom inte i längden...

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 maj 2007 · 1 852 Inlägg

MilleN skrev:
Frågade lite snabbt på mitt bolag (Vesta) om det skulle bli skillnad om jag värderade bilen, enligt han på telefonen går dom fortfarande efter listpriserna. Lite surt om det händer något när man kan få en Original-3000 för priset av mina fälgar och däck i princip...

Kan dom verkligen neka ökad ersättning om bilen är värderad?

tror att du har rätt till (eller får om dom är snälla wink) plocka loss sådant som fälgar och ljud mm.

man lever bara en gång så lev väl!
NIzmO Ollikkala Racing
1 maj 2007 · 1 724 Inlägg

Bullo skrev:

MilleN skrev:
Frågade lite snabbt på mitt bolag (Vesta) om det skulle bli skillnad om jag värderade bilen, enligt han på telefonen går dom fortfarande efter listpriserna. Lite surt om det händer något när man kan få en Original-3000 för priset av mina fälgar och däck i princip...

Kan dom verkligen neka ökad ersättning om bilen är värderad?

tror att du har rätt till (eller får om dom är snälla wink) plocka loss sådant som fälgar och ljud mm.

Fast risken är ju att dom grejerna inte är så mkt att efter en hyffsad crash, viss stereo kan ju gå att rädda men sitter det inte fast ordentligt tar det nog oxå stryk.

Senast redigerat av NIzmO (1 maj 2007)

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang