2702
Sök

Däckmontering

1 196 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Om jag köper ett par däck på tex. www.dackonline.se, hur mycket kommer det då att kosta mig att montera däcken hos ngn frima som sysslar med sådant???

128 Inlägg
2 maj 2007
ahh jag monterade mina för 150kr.... 4 stycken.... flertalet av däckverkstäderna tar 150-300kr

---2Fast 2Furious---
Clio V6

128 Inlägg
2 maj 2007
nej nej... 4 däck.. monterade på fälg och bil för 150kr ...men det är i malmö...
Senast redigerat av clio_blue (2 maj 2007)

---2Fast 2Furious---
Clio V6

1 196 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Åfan, det är ju ett väldigt bra pris, ingick balansering då?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
2 maj 2007
Det beror helt å hållet på om dom VILL hjälpa dej eller inte... När ja kom dragandes med däck från däckonline för längesedan, så skulle ett ställe ha 250kr/st och nästa ställe ville ha 300kr/st.. Men visst man får väl förstå att dom blir lite putt, dom får ju inte sälja några däck.

EDIT: Kan tillägga att ja INTE pröjsade däckfirman några hundratals kronor per däck för lite enkel krängning o balansering.. Lokala verkstaden i byhålan där ja bor fixade alla 4 däcken till priset av 1... smile
Senast redigerat av turbotompa (2 maj 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 maj 2007
jag fick fint pris när jag beställde hos dackonline. fick betala 300 för alla inklusive balansering.

1 196 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Låter som om det skulle passa mig, för ska de ha 250 kr däcket så lönar det ju sig nästan inte att köpa sulorna på nätet längre..

Ska ringa runt lite under morgondagen och kolla... Eller kanske det finns ngn i Sthlmsområdet som har en balanseringsmaskin hemma och vill tjäna lite svart deg.

Fotograf
1 319 Inlägg
2 maj 2007
man kränger dom ju själv och ballanserar kostar inte en krona

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

9 108 Inlägg
2 maj 2007
fredda_king skrev:
man kränger dom ju själv och ballanserar kostar inte en krona

aha så alla har däckkrängare och balanseringsmaskin hemma alltså? Frågan var hur han skulle göra.

Runt 150kr/st kostar det att kränga här..

390 Inlägg
2 maj 2007
Lämnade in mina på en skrot här och fick betala 100kr/st på 17" alu.
Det är bra pris, de andra jag hörde med skulle ha minst 130 och uppåt.

184 Inlägg
3 maj 2007
låna maskin av nån smile inte svårt att kränga själv

Audi Freak :)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 maj 2007
sen måste hjulet balanseras också.. vilket kan kosta mer...på ett ställe så ville dom ha 800 spänn för de jobbet..

Team Insane Racing

905 Inlägg
3 maj 2007
kolla med nån skola där dom har fordonsutbildning kan inte var så dyrt där.

Datsunfrälst
65 Inlägg
4 maj 2007
Har man lite dyrare fälgar ska man nog vända sig till proffs, då vissa fälgar kan vara lite "svåra" och lätt skadas om man inte gör på rätt sätt..
Kan även upplysa om att det är skillnad på däck och däck, där jag brukar jobba ibland säljer vi däck och när försäljaren från nokia var där så frågade en kompis hur de kan komma sig att det finns däck att köpa på internet som kostar mindre än deras inköpspris.. svaret var att oseriösa firmor importerar däck från varmare länder, där det inte är lika höga krav på gummiblandningen och därmed är däcken billigare där..
Så tro't eller ej det är skillnad på gummit i däcken som åker till varmare länder och hit. Så köper man billiga däck på nätet riskerar man få plastigare däck än de som säljs här..inte för att jag personligen tror att man märker nån skillnad men, "kul att veta"....

55 Inlägg
5 maj 2007
Datsuntok skrev:
Har man lite dyrare fälgar ska man nog vända sig till proffs, då vissa fälgar kan vara lite "svåra" och lätt skadas om man inte gör på rätt sätt..
Kan även upplysa om att det är skillnad på däck och däck, där jag brukar jobba ibland säljer vi däck och när försäljaren från nokia var där så frågade en kompis hur de kan komma sig att det finns däck att köpa på internet som kostar mindre än deras inköpspris.. svaret var att oseriösa firmor importerar däck från varmare länder, där det inte är lika höga krav på gummiblandningen och därmed är däcken billigare där..
Så tro't eller ej det är skillnad på gummit i däcken som åker till varmare länder och hit. Så köper man billiga däck på nätet riskerar man få plastigare däck än de som säljs här..inte för att jag personligen tror att man märker nån skillnad men, "kul att veta"....

Lita aldrig på en försäljares ord cool

1 196 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
har ringt runt lite till frimor i närheten, både mindre och större.. Den billigaste firman skulle ha 700:- för alla fyra däcken medans den dyraste skulle ha 1500:- för samma arbete..

3 Inlägg
11 maj 2007
loffe007 skrev:

Man kanske inte är så sugen på att en 16åring ska montera dina nya 19" fälg & däck...

Dom flesta firmor tar extra betalt för att montera "internetdäck" för att enligt konsumentköplagen så är den firma som monterat däcken skyldiga att stå för en eventuell reklamation, inte däckonline ex..

// Niklas J

Mvh Niklas

1 196 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
Nj85 skrev:
loffe007 skrev:

Man kanske inte är så sugen på att en 16åring ska montera dina nya 19" fälg & däck...

Dom flesta firmor tar extra betalt för att montera "internetdäck" för att enligt konsumentköplagen så är den firma som monterat däcken skyldiga att stå för en eventuell reklamation, inte däckonline ex..

// Niklas J

Jaha, det hade jag ingen aning om, ska kolla runt lite mer då jag tycker att 700 spänn för 4 däck e på tok för dyrt.. Tar ju inte mer än en 10 min att fixa.

Kettunen
11 maj 2007
700kr för 4 däck är KALAS BILLIGT!!!!!!
Men har man inte råd så har man inte. Däck är inte billigt men 700kr är billigt för 4 st nya gummin

Sök