vinklelslip + finger?

LGM_UNIT
6 maj 2007 · 40 Inlägg

Tja höll på lite med bilen i förgår,vill ju få ut den snart.så ja tog fram vinkelslipen för att kapa lite så ja kan få dit intercoolern o trycklören.De gick bra tills ja satte vinkelslipen i finglet,ajajaj sa ja då:)kom upp till akuten vid halv 5 o dom sa att ja var tvungen att sy.aja de var ju bara att gilla läget.men hadde ja vetat att ja skulle få sitta till halv 12 så hadde ja inte åkt upp.menmen de bliv 6 stygn.så nu blir bilen lite försenad.sad

skriv om du har vart me om nån garage olycka:)

Datsuntok Datsunfrälst
6 maj 2007 · 65 Inlägg

Näe har klarat mig än så länge.. stoppat nåt finger i smärgeln nån gång men inget allvarligt.. dock kom jag å tänka på en kompis när jag läste ditt inlägg.. Han hade en bruksbo vinkelslip som var för 115 skivor, men han plockade ju bort kåpan så de gick dit 125.. åsså kapade han i fingret, hämtade ett plåster, fortsatte, kapade i fingret igen, plåster på och så vidare.. vet inte hur många gånger han kapade i fingret, men gav sig inte ändå..lol Ganska stygg händelse.. (blev aldrig nåra stora skador bara "plåster sår")

dusty Living in the fastlane
6 maj 2007 · 2 616 Inlägg

jag tappade en borrmaskin i farsans huvud en gång fast det räckte med lite tejp i några dagar så var de fixat.

Sandman
6 maj 2007 · 873 Inlägg

Lite som mig i sommras.
Tog jämnt av mig handskarna för att kunna pillra på lite finlir eller för att jag inte ville att de skulle fastna i någon maskin.
Glömde såklart sätta på dem igen och eftersom jag arbetat så länge att händerna domnat lite märkte jag inte att jag skadade mig själv genom vad jag gjorde förens jag blodade ner något.

Hade knappt ett finger utan blodfläckad maskeringstejp på till slut tongue
Men inget bestående lyckligtvis.

Don't get mad, get even.
loudness
6 maj 2007 · 4 554 Inlägg

stod och skar 23mm järn en sommardag i shirt och tänkte mej inte för utan lät en del glödande spån gå emot tshirten.. skutade med att de blev varmt på roppen och när jag tittade ner va de va så  brann de rätt gött hehe klarade mej från brännmärken men man fick sig en tankeställare. har även lyckats tappa ett snabbfäste till en åkerman 230 mot låret vilket slutade i en saftig lårkaka hehe

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
6 maj 2007 · 444 Inlägg

Jag har lyckats med mycket, men inget livshotande.. än smile
- Flyttade fram fel hand när jag skulle gassvetsa med lod så jag råkade svetsa mig i tummen.
- Klämde fast båda händerna samtidigt i bockmaskinen när jag sänkte ner den (pedalstyrd). Gjorde ganska ont.
- Har satt rondellen både i knäet och bröstet, och givetvis i några fingrar. Lätt fixat med eltejp och sen tillbaks och jobba.
- Råkade starta rondellen när jag hade handen på kapskivan för att ta loss den.
- Eldade håret när jag låg under bilen och lagade rost, brinnande underredsmassa droppar rätt bra..
- På däckfirman jag vickade på råkade jag sänka ner armen i apparaten för fort så handen klämdes fast mot fälgen. Det gjorde ont, ont.

Det som kunnat gå mest illa var när jag lämnade kvar låsverktyget i svarvchucken när jag startat svarven, som tur var missade den mig smile

Jag är vad man kan kalla en klant!

Senast redigerat av gregolt (6 maj 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
dusty Living in the fastlane
6 maj 2007 · 2 616 Inlägg

gregolt skrev:
Jag har lyckats med mycket, men inget livshotande.. än smile
- Flyttade fram fel hand när jag skulle gassvetsa med lod så jag råkade svetsa mig i tummen.
- Klämde fast båda händerna samtidigt i bockmaskinen när jag sänkte ner den (pedalstyrd). Gjorde ganska ont.
- Har satt rondellen både i knäet och bröstet, och givetvis i några fingrar. Lätt fixat med eltejp och sen tillbaks och jobba.
- Råkade starta rondellen när jag hade handen på kapskivan för att ta loss den.
- Eldade håret när jag låg under bilen och lagade rost, brinnande underredsmassa droppar rätt bra..
- På däckfirman jag vickade på råkade jag sänka ner armen i apparaten för fort så handen klämdes fast mot fälgen. Det gjorde ont, ont.

Det som kunnat gå mest illa var när jag lämnade kvar låsverktyget i svarvchucken när jag startat svarven, som tur var missade den mig smile

Jag är vad man kan kalla en klant!

shit du borde bli kontorsråtta wink

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
6 maj 2007 · 444 Inlägg

Mjo, för min egen säkerhet smile Får se hur mycket skador som uppkommer när jag börjar på verkstadsfirma till sommaren igen

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 maj 2007 · 13 757 Inlägg

har nuddat handen några gånger med vinkelslipen smile men aldrig så jag fått ett sår smile

därimot var jag med om något otäckt när jag bytte fjädrar på polarens 945.A och jag skulle ta bort fjädern från dämparen tar tag i fjädern och just då slår fjäderspännarna ihop med varandra det var inte så jäkla skönt dock vart det bara mjukdels skada på tummen och en lite repa i ett annat finger
men tummen är några mm större ungefär som om man tar en köttbit och bankar på några feta smällar smile 
så var inte så lat och sätt aldrig spännarna för nära varandra pga man inte orkar krångla smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
twin_cam Smålänning
6 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Har inte hänt något riktigt allvarligt än för mig... Mest för att jag använder skydd... Klämde mig mellan en stor spärrnyckel och ett vasst hörn på ett motorblock i skolan för inte så länge sen... tog i rejält så det blev en jävla smäll, Nageln håller på att lossna ännu.

Sen var jag glad att jag hade tjocka handskar i skin på mig när jag lärde mig svetsa pinne, Var van vid MIG, så när jag skulle svetsa nåt pilligt så tog jag tag länst fram på pinnen, men då blev det varmt... ett litet brännmärke på vinterhandskarna.

Sen hade jag svetsat gas en gång, tappade biten från tången och fångade den med andra näven... AJAJ!!

Sen har stålhätteskorna skyddat mig 1000 gånger minst från att bli av med tårna...

Försökte slipa (spetsa) en skruv en gång men skipskivan på bänkslipmaskinen var taskig, så skruven högg tag och åkte emellan skivan och det lilla bordet som är framför, och det kan man kalla att slipa naglarna! Så nära var det!

Fastnade i en pelarborrmaskin en gång också, men det var så låg fart att det inte gjorde nån skada, sen har jag fått slipspån i ögonen! Jag hade tur som klarade synen den gången, använder alltid (nåja) skyddsglasögon numer.

Ta hand om er och använd skyddsglasögon, handskar och hörselskydd!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
6 maj 2007 · 444 Inlägg

henand372 skrev:
ja får väll lägga upp min skade lista också dåtongue
1. blev slagen med en golf klubba över munnen av en polare, (olyckshändelse), resultat= 2 spruckna tänder, 2 stygn som blev sydda från insidan på munnen, var ca 10 år då

2. för 3 veckor sen blev jag biten av en hund, var en okänd hund och jag som inte är hund rädd sträckte fram handen, hund fan morrade till sen flög på min hand, blödde saftigt, Resultat = 2 stygn i lång fingret, sen tappad känsel i halva fingret, inte säkert att jag får tillbaka den heller:/

Hände detta i en verkstad? wink

MacKe_turbo skrev:
skriv om du har vart me om nån garage olycka:)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
engineaddict
6 maj 2007 · 1 060 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/24984/10913/24984-84188.jpg

Så här kan det gå om man inte är försiktig!!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Kalle_Ponken
6 maj 2007 · 1 752 Inlägg

engineaddict skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -84188.jpg

Så här kan det gå om man inte är försiktig!!!

AJ! =O

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
6 maj 2007 · 444 Inlägg

engineaddict skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -84188.jpg

Så här kan det gå om man inte är försiktig!!!

Hur fan gick det där till? sad Kan inte ens ana hur ont det måste ha gjort..

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
engineaddict
6 maj 2007 · 1 060 Inlägg

oja smärta, jag gled med näven under en gersåg på jobbet

http://www.starter.se/marin/verktyg/images/DW701.jpg

Senast redigerat av engineaddict (6 maj 2007)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
6 maj 2007 · 444 Inlägg

Hur är det med fingret nu? hmm

Fan, man kanske måste börja skärpa sig i verkstan och inte lalla runt som man vanligtvis gör, det kan ju gå riktigt illa..

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Lincoln Trucker
6 maj 2007 · 234 Inlägg

Jag har också lekt med vinkelslipen i helgen. Höll på att kapa av utblåset från den gamla burken på 240 som jag tagit bort för att sätta på den nya. Och då fick vinkelslipen ett grepp och flög iväg rätt in i låret, fick ett rättså fint sår där. Det gjorde inte ont för det gickså fort men man blev lite orolig när man låg där på golvet med stort hål i byxan och blod yikes

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
mrbad
6 maj 2007 · 206 Inlägg

AJJJJJJJJJJJ.... fan det där gjorde ont att bara titta på....
hoppas att försäkringen täcker det där...

Jukkas :]
6 maj 2007 · 469 Inlägg

engineaddict skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -84188.jpg

Så här kan det gå om man inte är försiktig!!!

AJAJAJ fyfan ONT :p

Kettunen
6 maj 2007 ·

Fy fan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang