2698
Sök

Lysande blinkers on/off

231 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Jag skulle vilja få mina blinkers att lysa hela tiden och kunna blinka åt det hållet dit jag ska..men jag vill oxå kunna stänga av funktionen o köra "lagligt" och ändå har normala fungerande blinkers..hur gör man de? e sämst när de gäller sånt shit:P

Snälla hjälp mig..all hjälp är välkommen!

:]
469 Inlägg
25 oktober 2007
ingen som vet ? tongue

1337
1 343 Inlägg
25 oktober 2007
Det var väl inget svårt..
Det är bara att du mer eller mindre "vänder" ditt relä som styr blinkersen.
Så när den inte är aktiv har du konstant 12v fram och när du blinkar så slocknar den..

Inga som helst problem.

I'm not a fighter, I'm a lover!

:]
469 Inlägg
25 oktober 2007
Nille_del_Mar skrev:
Det var väl inget svårt..
Det är bara att du mer eller mindre "vänder" ditt relä som styr blinkersen.
Så när den inte är aktiv har du konstant 12v fram och när du blinkar så slocknar den..

Inga som helst problem.

okej. får väl test tongue

755 Inlägg
25 oktober 2007
är det bara att skifta kablarna till relät???

1337
1 343 Inlägg
25 oktober 2007
Det beror på vad det är för typ av relä men i många fall går det!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
25 oktober 2007
vilka blinkers menar du fram, bak, sidor elr alla ??   om du tänder dom fram så lär du ju tända alla blinkers roll  elr har jag fel ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
25 oktober 2007
fråga kylspray på garaget han har så på sin

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 oktober 2007
Är det framblinkersen du tänker på?
Jag förklarar från botten! Om du tänker dig ett blinkersrelä så ger den ström till lampan när du blinkar! När du inte blinkar så är det jord på kabeln! Sen sitter det jord på lampan om den är tvåpolig! Vad du gör är att ta bort jordkabeln och ersätter den med en annan kabel som går till ett vanligt extraljusrelä! Från relät så drar du en kabel in i kupen till en strömbrytare och från säkringsdosan till brytaren!
Då fungerar det som så att när inte extraljusrelät alstrar ström så ger det ut jord och blinkersen funka som vanligt men så fort du slänger på brytaren så alstrar den ström och då har du jord från blinkersrelät och lampan lyser men när du blinkar så blir det ju plus mot plus och lampan slocknar istället! Det kommer alltså att bli så här, Blinkers bak blinkar oregelbundet med fram som en buss ungefär! Är det ngn som inte kopplar;) Så tveka inte att PMa eller fråga här!

-Mike-

Sök