skönaste kommentarerna ni fått om er bil.

Emilius Avstängd
29 juni 2011 · 1 714 Inlägg

En till från mig från senaste tiden!

Jag åker med polaren i min 740 som inte har fjädrar nånstans och borttagna genomslagsgummin fram,
plus 15 tums breddade plåtfälgar med 195/45/15, jag fastnade i genomsnitt 1 gång om dagen med den bilen.

Jag får en polis bakom mig och håller ungefär exakt laglig hastighet (50) för att visa att jag är inte rädd för något, jag kör över en broskarv på en spårig väg och som vanligt så slår nånting i backen ganska hårt, antagligen nån balk eller något, kan garantera att det var gnistregn bakom bilen med polisen 10 meter bakom.

Naturligtvis blir jag stoppad ganska snabbt, jag vevar ner rutan och polismannen ställer sig brevid bilen,
notera att jag var tvungen att luta mig ut ur fönstret för att kunna se hans ansikte eftersom det va liksom ovanför taket på bilen..

Då kommer följande:

-Hej.
-Hej!
-Är bilen sänkt?

Jag trodde jag skulle dö, roligaste ögonblicket i mitt liv ungefär och jag får inte skratta lol

Var väl tyst i 3 sekunder innan jag kunde krysta fram ett "jaa.. den är sänkt"

Vad jag ville säga var väl något i stil med: är alla poliser lika observanta?

Svaret?

-Jo vi såg att det skrapade i lite..

Ingen påföljd. Jag skulle montera minst en ljuddämpare dock, annars kunde jag få böter nästa gång jag blir stoppad lol

Senast redigerat av Emilius (29 juni 2011)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 juni 2011 · 17 556 Inlägg

När jag stolt som en tupp åkte och hämtade ut min nya 300C sommaren 2009 och ställde undan 300M så kom jag hem och grannen, en pensionär, satt som vanligt i sin stol på utsidan i solen.

Han tittade lite och frågade om jag köpt ny bil? Japp! sa jag och sträckte lite på mig.
- Den gamla var snyggare, sa han och återgick till sin bok...

Får dock kommentarer varje vecka om bilen. Oftast på parkeringen till den lokala ICA-affären.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Marticus Meldem
29 juni 2011 · 917 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
När jag stolt som en tupp åkte och hämtade ut min nya 300C sommaren 2009 och ställde undan 300M så kom jag hem och grannen, en pensionär, satt som vanligt i sin stol på utsidan i solen.

Han tittade lite och frågade om jag köpt ny bil? Japp! sa jag och sträckte lite på mig.
- Den gamla var snyggare, sa han och återgick till sin bok...

Får dock kommentarer varje vecka om bilen. Oftast på parkeringen till den lokala ICA-affären.

hahahaha fan vilken go granne lol

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
ovalie
29 juni 2011 · 14 Inlägg

"är det din supra?" om min evo tongue

xorox_88 Smack that ass!!
29 juni 2011 · 2 953 Inlägg

har nog aldrig fått nån direkt skön kommentar om minna bilar, när jag hade jettan såvare mest folk som pekade å skrattade åt den, folk lär inte tyckt jag va klok som åkte runt med en snowracer å skit på taket smile

å audin min e osynlig för folk,enda kommentarena jag får på den e pga min nrplåt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Brådhis * Voff voff *
29 juni 2011 · 10 298 Inlägg

Jag kom 300 meter från avställningsgaraget med 480:in i våras innan polisen tvärvände och körde efter och stoppade mig!

Den ena polisen går runt bilen och ser fundersam ut och säger till slut: "Dom säger på radion att detta är en Volvo, stämmer verkligen det!?"

smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Michkijn Tangentbordsriddare
29 juni 2011 · 1 825 Inlägg

Var vid Willys här i Katrineholm häromdagen med min "nya" Datsun och det kom fram en äldre herre som frågade vilken årsmodell jag hade på min Amazon... tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Memme I'am AWESOME..
29 juni 2011 · 2 783 Inlägg

Fick en kommentar igår på min bil av ett par.

Dom rullar upp sidan om mig medans jag och tanten står och byter vindrutetorkare så säger kvinnan ..

- Sven, det är sån tuff bil som du har.. Du vet en sån.
Mannen svarar :
- Ja den är tuff, och jag har en likadan.

Jag vänder mig om och kollar så frågar mannen.

- Det är sån 850 va? tongue

WTF, nä det är en s60.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Cypfer
29 juni 2011 · 56 Inlägg

skulle åka till en bilträff med hondan. åkte in och parkerade och efter en stund så ser jag två killar komma och så hör jag att den ena säger till den andra

kille 1 - nu vet jag varför den hondan är så låg
kille 2 - jaså?
kille 1 - ja den har ju bur i

Dratsab Leg. Fartdåre
29 juni 2011 · 306 Inlägg

Fått en hel del.

Träff i jakan:
Snubbe med kamera kommer fram och tar kort har en evo 5 med reg nr BMW så förstår varför..

en annan träff:
2 brudar går förbi och då hör man den ena säga "jaha, där är den där bmw japanen"

random gnäll gubbe utanför syrran:
Ska du itne stänga av bilen?

jag: Den stänger av sig själv

gubbe: Då får du fan stå här tills den stänger av sig själv, vill fan itne ha någon skenande biljävel här..

Kollegan på jobbet:
Ska du inte stänga av bilen?
Jag: Den stänger av sig själv!
Kollegan: är du seriös eller?

bmw 120d ägare vid rödljuset efter:
Fan den går som en raket den där, hade inte fan inte ens chans, de är en sån där evo va?

Sambons farmor:
Du har ju ratten på fel sida, är du inte klok! de är ju livsfarligt!

It goes on and on and on...

En gång Evo alltid Evo...
KennethL
29 juni 2011 · 412 Inlägg

En gubbe som bor i samma lägenhetsområde som min mamma sa:
"Är det där den nya V70:n?" om min 855:a.

135
├┼┼
24 R
Wicked
29 juni 2011 · 112 Inlägg

Jag har en hel del i bagaget jag skulle kunna berätta om, men börjar med den här... den har liksom fastnat! smile

Året var 2003 och jag åkte omkring i splitterny Golf R32 med sambo och vänner i Borås. Med heltonade rutor så ville vi inte gärna bli stoppade å få böter, så ena polaren visade en "bakväg" till dit vi skulle för "där står det aaaaldrig några poliser".

Vad händer? Jo, såklart att det är poliskontroll där tongue
Vevar ner rutorna som en tok och säger glatt "hej" till poliserna. En tjej kommer fram och frågar om körkort och om bilen var min.
Går bakom bilen och kollar skattemärke mm och kommer sen tillbaka och säger:
"Snygg bil, är det nya polon det här?"

*doh*

Audi TT RS "Wicked" (2011)
LeafBox Lat Perfektionist
29 juni 2011 · 6 359 Inlägg

Ända kommentarerna man får är
"Är det en S2:a?" och "Är det en quattro"
Näe sad Och sluta påminn mej
tongue

Hade en rolig typ dock som envisades med att hans S2:a var framhjulsdriven tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 juni 2011 · 17 556 Inlägg

Kom på en till:

Tidigt 90-tal med inte allt för gammalt körkort hade jag en förkärlek för Mercedes S-klass. Har för mig det var 560:in vi åkte i (Jag och tjejen) Midsommardagen. Mycket poliser så klart så visst blev vi stoppade.

Polisen tittade in i bilen och sa "Det var en stor bil för en så liten man" Tjejen skrattade hysteriskt. Var inte så biffig på den tiden...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kmarcus
29 juni 2011 · 854 Inlägg

Ett bekant äldre par:
Mannen bilintresserad och kvinnan mindre...

Vi lånade deras cab till en bilträff och dom fick senare för sig att åka dit dom också. När dom går runt och kikar på bilarna ser mannen sin cab och går fram och kikar lite. "Den här var fin" säger mannen. "Ja, men våran är mycket finare" säger kvinnan och börjar påpeka nackdelarna och det som är mindre snyggt på bilen big_smile

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Master_J Stålmannen
29 juni 2011 · 465 Inlägg

Har fått många kommentarer, dock inte fått någon sådär klockren kommentar om min bil. Men däremot har många personer fått ont pga av min bil, man hör nämligen folk skrika "Gul bil!!" och sedan slår dom till deras polare.
Så till er som blivit slagna, så vill jag bara be om ursäkt wink

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 juni 2011 · 17 556 Inlägg

Master_J skrev:
Har fått många kommentarer, dock inte fått någon sådär klockren kommentar om min bil. Men däremot har många personer fått ont pga av min bil, man hör nämligen folk skrika "Gul bil!!" och sedan slår dom till deras polare.
Så till er som blivit slagna, så vill jag bara be om ursäkt wink

Hehe... Den har man ju varit med om...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Catalyst Find my damn Volvo!
29 juni 2011 · 169 Inlägg

Fick höra igår: "Det är en R va?"
Sagt om min 850 GLT. tongue

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com
Zeero
29 juni 2011 · 129 Inlägg

Fick en kommentar igår på min bil av ett par.

Dom rullar upp sidan om mig medans jag och tanten står och byter vindrutetorkare så säger kvinnan ..

- Sven, det är sån tuff bil som du har.. Du vet en sån.
Mannen svarar :
- Ja den är tuff, och jag har en likadan.

Jag vänder mig om och kollar så frågar mannen.

- Det är sån 850 va? tongue

WTF, nä det är en s60.

hahaha va i helvete...

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Memme I'am AWESOME..
29 juni 2011 · 2 783 Inlägg

Tänkte samma sak Zeero! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang