Indraget körkort igår kväll

TobiasLinne
9 juni 2007 · 6 Inlägg

Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
9 juni 2007 · 2 456 Inlägg

hmm vet ej men tror nog 3 -4 månader .... så vart Cheefen av med sitt .....

//S

*Bara att hålla tummarna att du får tillbaka det*

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
StiFf Wankel
9 juni 2007 · 1 080 Inlägg

jag skulle tro att det blir 3 månader..det är väl minsta tiden har jag för mig..
dom tar ju kortet vid 30+km för fort och du körde 36km för fort så borde bli ganska "kort" tid..om dom inte tycker att du körde vårdslöst också
jävligt synd för dig iaf!

MDS Västerås
Hilden
9 juni 2007 · 178 Inlägg

Fan va surt...Jag fick 3man för 34 för fort pa 110väg förra aret sa det blir nog i den häraden för dig med..

Skrev till kärringen pa länsstyrelsen och ville pruta ner det för jag behövde ha det i jobbet emellanat + att jag är den enda i familjen som har körkort men icke...som tur är startar bilen även utan ett rosa plastkort i planboken.

Audi RS5 (2011)
ironhead volvoraggare
9 juni 2007 · 4 776 Inlägg

TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

ja du får ta och skylla dig själv lite

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
golf88
9 juni 2007 · 956 Inlägg

jaa som sagt--överklaga hos länsstyrelsen..Be din arbetsgivare att skriva ett brev...Farsan blev bara av med sitt kort i 1 månad i vintras...Skulle fått 3..Men arbetsgivarn skrev ett brev så att det sänktes

eldus veldus
Audi A6 (2017)
bernersennen
9 juni 2007 · 70 Inlägg

Förmodligen 1 - 2 månader!

Sir_Ed
9 juni 2007 · 304 Inlägg

Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

I have my own race...
Lindberg88
9 juni 2007 · 1 418 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Bra inlägg... not...

hoppas du får tillbaka körkortet snart iaf smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Fiddey
9 juni 2007 · 98 Inlägg

Onödigt att köra så fort på sån väg? blir nog inte allt förlänge du e av med det

Senast redigerat av Fiddey (9 juni 2007)

Det man inte kan får man lära sig!
mebben Troligen galen...
9 juni 2007 · 567 Inlägg

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

2 månader utan körkort om du inte har "särskilda skäl"...

Senast redigerat av Mebb (9 juni 2007)

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 juni 2007 · 1 290 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Här har vi han som alltid kör lagligt!!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
BBAD Utbildad hobbymekare
9 juni 2007 · 1 125 Inlägg

Tappade mitt i 2 år men efter överklagan så vart det 7 månader
Orsakade en liten olycka + 1 fortkörning.
Fixade intyg från jobbet, skolan + en verkstad som jag gjorte pratiken hos

Bild på krockade bilen finns i galleriet mitt big_smile

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
-ROSEN-
9 juni 2007 · 237 Inlägg

jag blev av med mitt mitt för något år sedan....2mån körde då i 86 på 50 väg...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Malmoe SSS -12
9 juni 2007 · 3 217 Inlägg

ironhead skrev:

TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

ja du får ta och skylla dig själv lite

Undrar var någonstans han skyller på någon annan? tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
The_DLC
9 juni 2007 · 24 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Sir_Ed är ju helkokt! Typiskt en person som drar ned stämningen på ett Community som detta. Mitt kort drog dom för andra gången förra helgen. Så nu åker Alfan in i garage och trimmas fett! cool

Sir_Ed måste fråga dig som förmodligen är adel och står över oss andra bönder i samhället! Tror du jag kommer stanna nästa gång blå/vit blinkar så sött? lol

ironhead volvoraggare
9 juni 2007 · 4 776 Inlägg

Fuckface skrev:

ironhead skrev:

TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

ja du får ta och skylla dig själv lite

Undrar var någonstans han skyller på någon annan? tongue

att gasen skulle ha fastnat typ:D

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
9 juni 2007 · 4 776 Inlägg

The_DLC skrev:

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Sir_Ed är ju helkokt! Typiskt en person som drar ned stämningen på ett Community som detta. Mitt kort drog dom för andra gången förra helgen. Så nu åker Alfan in i garage och trimmas fett! cool

Sir_Ed måste fråga dig som förmodligen är adel och står över oss andra bönder i samhället! Tror du jag kommer stanna nästa gång blå/vit blinkar så sött? lol

inte så bra att köra fort på allmän väg vet en som blåste om snuten i 150 hehe snacka om dumhuve

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sir_Ed
9 juni 2007 · 304 Inlägg

The_DLC skrev:

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Sir_Ed är ju helkokt! Typiskt en person som drar ned stämningen på ett Community som detta. Mitt kort drog dom för andra gången förra helgen. Så nu åker Alfan in i garage och trimmas fett! cool

Sir_Ed måste fråga dig som förmodligen är adel och står över oss andra bönder i samhället! Tror du jag kommer stanna nästa gång blå/vit blinkar så sött? lol

Svar:
Dags att mogna!

Ingen av oss är felfri. Men att skryta med sina synder är barnsligt.

I övrigt kan bara välkomna alla att fortsätta diskussionen utan onödig fokusering på mitt uttalande. Det är bara min åsikt jag står för.

I have my own race...
Sir_Ed
9 juni 2007 · 304 Inlägg

Det är så fegt! big_smile Så snart man tycker inte om ens åsikter så skall man ge hans bil en etta. Hoppas du mår bättre nu min lille vän. lol

I have my own race...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang