Indraget körkort igår kväll

ironhead volvoraggare
9 juni 2007 · 4 776 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Det är så fegt! big_smile Så snart man tycker inte om ens åsikter så skall man ge hans bil en etta. Hoppas du mår bättre nu min lille vän. lol

varför ska man ge bilen en etta  bra för att man inte gillar dennes åsikter.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
The_DLC
9 juni 2007 · 24 Inlägg

Tobias skrev
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

---------------------------------------------

Vad jag blev upprörd över var ju bara hur Sir_Ed hoppades att det skulle bli länge.

Tobias har ju uppenbarligen erkänt sitt brott och vänder sig här till medlemmar på garaget om svar på en ganska naturlig fråga som följer efter hans "brott".

Ber om ursäkt för mitt på löjliga påhopp o min brist i mognad.
Mitt brott är värre än hans och jag kommer inte ställa någon fråga här om tänkbar tid.
Inväntar rättegång i stället men kan väl säga att jag visste dom skulle komma...
Flyttar närmare jobbet gör jag också denna vecka och beställt EU-moppe har jag också gjort. Jag står precis som Tobias gör för vad jag har gjort! Det är ju inte så att livet rasar precis även om det är trist att vara utan körkort.

ironhead volvoraggare
9 juni 2007 · 4 776 Inlägg

nog fan är det alltid trist att bli av me kortet var fan nära själv men tur man såg dom så jag klara mig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
TobiasLinne
9 juni 2007 · 6 Inlägg

Tack för alla svar, kul att det finns olika åsikter om mitt handlande.. HaHa.Till sir_ed vill jag bara säga???? .THE_DLC vi verkar förstå varandra ganska bra, jag ska även iväg och köpa moppe imorgon(känner mej som 15 igen ). Jag hoppas att ni andra inte har samma "otur" som vi. / Ha en fortsatt trevlig helg

StiFf Wankel
9 juni 2007 · 1 080 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

varför ens skriva nåt sånt inlägg??
du kör aldrig nånsin för fort eller?
orka moralkärringar

MDS Västerås
StiFf Wankel
9 juni 2007 · 1 080 Inlägg

Sir_Ed skrev:

The_DLC skrev:

Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Sir_Ed är ju helkokt! Typiskt en person som drar ned stämningen på ett Community som detta. Mitt kort drog dom för andra gången förra helgen. Så nu åker Alfan in i garage och trimmas fett! cool

Sir_Ed måste fråga dig som förmodligen är adel och står över oss andra bönder i samhället! Tror du jag kommer stanna nästa gång blå/vit blinkar så sött? lol

Svar:
Dags att mogna!

Ingen av oss är felfri. Men att skryta med sina synder är barnsligt.

I övrigt kan bara välkomna alla att fortsätta diskussionen utan onödig fokusering på mitt uttalande. Det är bara min åsikt jag står för.

jag tror knappast han menade att skryta

MDS Västerås
hedley Saaboholic
9 juni 2007 · 3 129 Inlägg

M3_Kungen skrev:
Åkte själv på inndraget för några år sedan, 90 på 50 väg, fick 3månader men överklagade
för jobbet kräver körkort, å fick ner det till 1 månad. tur dom inte tog mig innan då gick de en bit över 200.  så test du å överklaga om du inte blir nöjd, om ditt jobb kräver körkort förstås.

körde du 200 på 50-väg? är du helt jävla dum i huvet eller??!

kan ju fan finnas barn i närheten eller dylikt?!?!

om du måste gasa får du la för fan vänta på en riktig landsväg åtminstone..

visst jag är ingen ängel jag kör för fort dagligen men jag håller mig inom rimliga ramar.. iallafall på 30 och 50 väg..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
decib3L Körv
9 juni 2007 · 3 535 Inlägg

Han kanske menade att han höll 200 på en annan väg, kanske 90-väg smile

Truckdriving Man
MarcusL #2573
10 juni 2007 · 1 489 Inlägg

TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

Jag körde 121km/h på 70-väg i Onsdags, poliserna var snälla och skrev ner böterna till 85km/h istället och gav mig en bot på 2000:-

Puh !

• Även den starka måste ta i när han skiter
P-G Säl-Tämjare...
10 juni 2007 · 1 024 Inlägg

Jag blåste om civilen i 230 på E18 för några år sen med en honda jag hade då (finns på min sida) men när de kom ikapp så mätte de upp mig till en snitthastighet på 136,6km/h på 90 väg. De tog kortet och jag fick en spärrtid på 5 månader. jag försökte överklaga men det va inte lönt, fast jag jobbade som långtradar chaffis då. de ansåg att de hade det på film, fick själv se den när jag satt i baksätet på civil bilen och va allmänt förbannad. MEn som sagt. de kunde bevisa att jag bröt mot lagen så jag fick inte igenom min överklagan.
Och det va dagen efter att min prövotid gick ur

Men jag fick 48timmar på mig att köra bil innan jag va tvungen att ställa bilen.


Och dagen efter skulle jag och tanta till karlstad och handla lite så då blev jag invinkad i en vanlig rutin kontroll, och jag va överlycklig big_smile Polisen kom fram till mig och bad att få se körkortet och då svarade jag: "Det är tyvärr inte möjligt konstapeln, för jag har nämligen inget körkort." Ni skulle ha sett hans min big_smile

Vilket jävla drag :)
The_DLC
10 juni 2007 · 24 Inlägg

P-G skrev:
Jag blåste om civilen i 230 på E18 för några år sen med en honda jag hade då (finns på min sida) men när de kom ikapp så mätte de upp mig till en snitthastighet på 136,6km/h på 90 väg. De tog kortet och jag fick en spärrtid på 5 månader. jag försökte överklaga men det va inte lönt, fast jag jobbade som långtradar chaffis då. de ansåg att de hade det på film, fick själv se den när jag satt i baksätet på civil bilen och va allmänt förbannad. MEn som sagt. de kunde bevisa att jag bröt mot lagen så jag fick inte igenom min överklagan.
Och det va dagen efter att min prövotid gick ur

Men jag fick 48timmar på mig att köra bil innan jag va tvungen att ställa bilen.


Och dagen efter skulle jag och tanta till karlstad och handla lite så då blev jag invinkad i en vanlig rutin kontroll, och jag va överlycklig big_smile Polisen kom fram till mig och bad att få se körkortet och då svarade jag: "Det är tyvärr inte möjligt konstapeln, för jag har nämligen inget körkort." Ni skulle ha sett hans min big_smile

Älskar sådana storys!!!!!! lollollol

decib3L Körv
10 juni 2007 · 3 535 Inlägg

P-G skrev:
Jag blåste om civilen i 230 på E18 för några år sen med en honda jag hade då (finns på min sida) men när de kom ikapp så mätte de upp mig till en snitthastighet på 136,6km/h på 90 väg. De tog kortet och jag fick en spärrtid på 5 månader. jag försökte överklaga men det va inte lönt, fast jag jobbade som långtradar chaffis då. de ansåg att de hade det på film, fick själv se den när jag satt i baksätet på civil bilen och va allmänt förbannad. MEn som sagt. de kunde bevisa att jag bröt mot lagen så jag fick inte igenom min överklagan.
Och det va dagen efter att min prövotid gick ur

Men jag fick 48timmar på mig att köra bil innan jag va tvungen att ställa bilen.


Och dagen efter skulle jag och tanta till karlstad och handla lite så då blev jag invinkad i en vanlig rutin kontroll, och jag va överlycklig big_smile Polisen kom fram till mig och bad att få se körkortet och då svarade jag: "Det är tyvärr inte möjligt konstapeln, för jag har nämligen inget körkort." Ni skulle ha sett hans min big_smile

Vafan P-G! big_smile Var dom säkert jätteglada på dig smile

Truckdriving Man
SpEeDGiRL
10 juni 2007 · 15 Inlägg

Det är ju bara en tidsfråga innan lappen ryker.
Dom har varit på hugget, grisarna denna veckan, nåt EU-trams mot drog- och alkoholrattfylla samt fortkörning , har jag för mig. Blev stannad i kontroll igår vid Lundbytunnel.

Senast redigerat av SpEeDGiRL (10 juni 2007)

bernersennen
10 juni 2007 · 70 Inlägg

Volvoraggaren och sir ED - Ni verkar ju vara ""väldigt smarta"" -tolka det som ni vill!!!

P-G Säl-Tämjare...
10 juni 2007 · 1 024 Inlägg

decib3L skrev:

P-G skrev:
Jag blåste om civilen i 230 på E18 för några år sen med en honda jag hade då (finns på min sida) men när de kom ikapp så mätte de upp mig till en snitthastighet på 136,6km/h på 90 väg. De tog kortet och jag fick en spärrtid på 5 månader. jag försökte överklaga men det va inte lönt, fast jag jobbade som långtradar chaffis då. de ansåg att de hade det på film, fick själv se den när jag satt i baksätet på civil bilen och va allmänt förbannad. MEn som sagt. de kunde bevisa att jag bröt mot lagen så jag fick inte igenom min överklagan.
Och det va dagen efter att min prövotid gick ur

Men jag fick 48timmar på mig att köra bil innan jag va tvungen att ställa bilen.


Och dagen efter skulle jag och tanta till karlstad och handla lite så då blev jag invinkad i en vanlig rutin kontroll, och jag va överlycklig big_smile Polisen kom fram till mig och bad att få se körkortet och då svarade jag: "Det är tyvärr inte möjligt konstapeln, för jag har nämligen inget körkort." Ni skulle ha sett hans min big_smile

Vafan P-G! big_smile Var dom säkert jätteglada på dig smile

När de tog mig på E18 hade jag en smörgås tårta i bil som jag skulle ha med till jobbet, så när jag hade suttit i deras baksäte ett tag och väntat medans de skrev papper så sa jag: "Jag har en 10personers smörgåstårta i bilen, om ni får den, så kan jag få tillbaka mitt körkort? Ni lär ju bli mätta iaf. Den ena polisen (Lennart Jansson tror jag han hette) skrattade och den andre blev skitsur.
Men jag fattade ju på en gång att det va kört när han först kom fram till min bil och bad om att få se körkortet och jag ställde en motfråga och frågade om jag fick se det igen och fick till svar: Haha, inte i år iallafall...

Vilket jävla drag :)
decib3L Körv
10 juni 2007 · 3 535 Inlägg

ajajaj.. Fick snacka med dom idag, och dom klaga på att mina bakljus ser slitna ut! Arg blev jag och rev iväg tongue Förövrigt första gången jag blev stoppad tongue

Truckdriving Man
P-G Säl-Tämjare...
10 juni 2007 · 1 024 Inlägg

decib3L skrev:
ajajaj.. Fick snacka med dom idag, och dom klaga på att mina bakljus ser slitna ut! Arg blev jag och rev iväg tongue Förövrigt första gången jag blev stoppad tongue

jag har sett de bra mycket nu de senaste dagarna, en utav civil saabarna blinkade på mig för när jag hade parkeringsljus och dimljus på, det va bara några sekunder efter att jag träffade dig vid statoil/shell/OK korset big_smile

XME någonting heter en utav de grå saab kombina de har, och den andra heter XRM och är mörkgrå med 2 små extraljus på. SÅ nu vet du vilka bilar du inte ska försöka köra ifrån tongue

Vilket jävla drag :)
Ricky
10 juni 2007 · 1 062 Inlägg

tråkigt när sånt händer, men du kanske tänker efter en gång extra sen när du får kortet tillbaka

decib3L Körv
10 juni 2007 · 3 535 Inlägg

BZM 900, typ limegrön Saab lyste jag helljus på igår när jag blev bländad av dem.. Hoppsan, en civilsnut big_smile Hehe, vågar fan knappt gasa nånstans nu. Dom har iaf upptäckt att det är bilar ute i skärgårn nu tongue mött hur många saabar som helst där tongue

Truckdriving Man
Thony_mannen
10 juni 2007 · 263 Inlägg

ironhead skrev:

TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

ja du får ta och skylla dig själv lite

Läs frågan!
Han bad om ett svar om hur länge han blir utan körkortet, inte vad man tyckte om att han körde för fort.

Volvo-Real-Power!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang