Njaa.. Inte voltat, tack o lov. Men jag och min kusin åkte med en gammal polare i en gammal rostig 70-tals Honda Civic. Den första och minsta modellen.
Vi gasade runt och busade på en gammal avstängd grusväg.
Och på en lång raksträcka kommer det en stor plan på höger sida och polaren, som körde hojtade nu vänder vi! Håll i!
Jo, tjena... ca 70-80 blås, handbromsen upp och fullt rattutslag höger. Det resulterade i att den lilla Hondan hoppar till i sidled, landar på vänster hjulpar och tvärstannar! Sen saaaaakta lägger den sig på vänster sida. Jag satt bak och var den enda med bälte, så jag hängde ju där, men min kusin som hade suttit höger fram låg nu på polaren som körde. Allihop asgarvade!
Vi klättrade ur bilen för att bedömma skadorna. Vi hade inga skador alls, likaså bilen
(Det var en åkerbil, vi var runt 14 allihop) Vi välter ner den lilla fula gula bilen på hjulen och kinstaterar att det saknas ett däck vänster fram! Fälgen sitter kvar, men däcket hade tvinnat sig högt upp på fjäderbenet! Vi skruvade på reservhjulet, som det för övrigt var punka på, och körde hem och tog en kopp kaffe.
Jo, jag har också suttit i en sån där "slåruntbil" på ställning..
Var yr i huvet en kvart! Vill INTE rulla med en bil...