3803
Sök

vad för festlim till sidokjolar och vart få tag på så kallade u klämmor(clips) till dom?

37 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
tjena ska montera addon på min 740 och skulle vilja ha tipps på lim att festa dom med vill järna att dom ska gå att ta bort utan att lacken på bilen blir helkvaddad om man skulle få för sej att ta bort dom nån gång men måste ju sitta satt det inte lossnar när man kör sen unrar jag om nån vet vart man kan köpa så kallade u klämmar (clips) som dom ska festas med undertill helst rostfria om det existerar? //jimmy

3 295 Inlägg
5 juli 2007
Festlim?.. hmm.. ja iaf så finns det ett bra lim som heter Sikaflex, det fäster på det mesta.. du kan även testa  PL400!

MVH Johan

Busdriver
389 Inlägg
5 juli 2007
Att festa med lim är ingen bra ide, prova sprit istället.

JA jag vet, lägre än glocalnet, men jag kunde inte hålla mig tongue
Senast redigerat av Edman (5 juli 2007)

191 Inlägg
5 juli 2007
Jag har limmat med sikaflex! Funkar skitbra. Vadå clips och fästa dom i? Limma med sika sen skruva i varje hörn i hjulhusen. det räcker gott och väl. Dock skruvade jag mina undetill med men ska jag vara ärlig så hade det knappt behövts

37 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Festlim?.. hmm.. ja iaf så finns det ett bra lim som heter Sikaflex, det fäster på det mesta.. du kan även testa  PL400!

MVH Johan

okej går siklaflex att få bort från lacken på bilen sen om man sklue vilja det? pl400 blir det inte i allafal då kommar man aldrig få bort dom sen då sitter dom där för evigt tongue  //jimmy
Senast redigerat av jimpa1 (6 juli 2007)

37 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Blörke skrev:
Jag har limmat med sikaflex! Funkar skitbra. Vadå clips och fästa dom i? Limma med sika sen skruva i varje hörn i hjulhusen. det räcker gott och väl. Dock skruvade jag mina undetill med men ska jag vara ärlig så hade det knappt behövts

vill helst inte borra å skruva i bilen smile //jimmy

820 Inlägg
6 juli 2007
Tänk på att limklickarna ska palla att hålla i ett 'segel' av plast i 110km/h...
Du kan inte förvänta dig att du ska få dom att sitta där med typ, häftmassa som sedan bara är att plocka loss wink
Och varför ska du skruva loss dom igen? smile Ska dom inte sitta där mer än några veckor? :o

37 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
wh0re skrev:
Tänk på att limklickarna ska palla att hålla i ett 'segel' av plast i 110km/h...
Du kan inte förvänta dig att du ska få dom att sitta där med typ, häftmassa som sedan bara är att plocka loss wink
Och varför ska du skruva loss dom igen? smile Ska dom inte sitta där mer än några veckor? :o

dom va beggagnde när jag köpte dom så jag slpacklade dom å lackade dom men tycker inte att spacklingarna vart helt 100 slipa nog ur för hÅrt så ska nog lacka om dom om jag får tag på en lackbox att va i men har inte tid att göra det nu så jag vill kunna plocka av dom å göra det senare //jimmy
Senast redigerat av jimpa1 (6 juli 2007)

590 Inlägg
6 juli 2007
Konstruktions lim kanske? smile

37 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
eriksson87 skrev:
Konstruktions lim kanske? smile

är inte det det pl 400 och liknade som aldrig går att få bort som är konstruktionslim? /jimmy

snickarelärling
54 Inlägg
6 juli 2007
pl400 och pl600 borde funka !! pl400 går inte bort om det torkat men med pl600 vet jag inte...pl600 ska vara någon vattenbaserad historia om jag inte minns fel...jobbar som snickare så jag har anvånt grejerna som står ovan !!

mvh
matte

hmmm...?? the fire is burning !!

956 Inlägg
7 juli 2007
matlin skrev:
pl400 och pl600 borde funka !! pl400 går inte bort om det torkat men med pl600 vet jag inte...pl600 ska vara någon vattenbaserad historia om jag inte minns fel...jobbar som snickare så jag har anvånt grejerna som står ovan !!

mvh
matte

Pl400 kommer garanterat att sitta kvar...Pl600 är inte lika starkt och är mer för inomhusbruk

eldus veldus

68 Inlägg
7 juli 2007
de finns "clips" på volvo för att fästa kjolarna i nerderkant, bara att knalla dit å säga va du vill ha så letar dom förhoppningsvis upp de så slipper du skruva

I don´t care what people say, I just do it anyway

Sök