3910
Sök

Saab 900 -96 Styrsystem och Dump.

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Halloj!

Dum och okunnig som man är så tänkte be om raka svar från dom experter som finns här om de skulle finnas nån tid över för att svara lite snabbt, letat lite överallt även här men har inte rakt förstått svaren.

Har som sagt en saab 900 2.0t -96a som jag nu tänkte först undra om de är LMM på den? läst lite för mkt och då bland annat om trionic systemen och vilket som finns i min bil 5 lr 7 ? Då jag tror att jag har trionic 5 dvs den utan LMM, alltså kan man sätta dit öppet filter samt öppen dumventil eller är det då styrsystemet blir ett problem??

Finns ju även som man pluggar returen och sätter filter på dumpen men blir det då inte samma som öppen, och kan de skada något eller?
För mkt tankar så täntke lite raka och enkla svar skulle hjälpa big_smile

Mkt tacksamför svar!! mvh
Senast redigerat av a87 (8 juli 2007)

18 Inlägg
8 juli 2007
Jag har samma motor som dig, dvs T5. Kör med öppen dump och öppet filter. Funkar kanon!
Senast redigerat av kinga_ (8 juli 2007)

Günter

666 Inlägg
8 juli 2007
a87 skrev:
Halloj!

Dum och okunnig som man är så tänkte be om raka svar från dom experter som finns här om de skulle finnas nån tid över för att svara lite snabbt, letat lite överallt även här men har inte rakt förstått svaren.

Har som sagt en saab 900 2.0t -96a som jag nu tänkte först undra om de är LMM på den? läst lite för mkt och då bland annat om trionic systemen och vilket som finns i min bil 5 lr 7 ? Då jag tror att jag har trionic 5 dvs den utan LMM, alltså kan man sätta dit öppet filter samt öppen dumventil eller är det då styrsystemet blir ett problem??

Finns ju även som man pluggar returen och sätter filter på dumpen men blir det då inte samma som öppen, och kan de skada något eller?
För mkt tankar så täntke lite raka och enkla svar skulle hjälpa big_smile

Mkt tacksamför svar!! mvh

-Du har T-5(röd tändkassett)

-ingen LMM

-går bra me öppet filter och dump
-plugga returslangen med filter är samma sak som en öppen dump.. filtert är för att det inte ska kunna komma in skit via dumpen... inte så stor risk me tanke på att när dumpen är öppen så pyser det ut massa luft genom den

//Silver

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Ahh tackar så enormt mkt för era snabba svar!

177 Inlägg
8 juli 2007
Det låter skit gött med pluggad retur, tongue lätt att fixa med

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Majzzen skrev:

inte provat med orginalet än men provade för en stund me polarens öppna dump för kul se om den fungerade då han precis köpt den pustade på ganska bra tongue dock så fick den inte plats när man skulle stänga huven så de var inget att ha big_smile.

177 Inlägg
8 juli 2007
a87 skrev:
Majzzen skrev:

inte provat med orginalet än men provade för en stund me polarens öppna dump för kul se om den fungerade då han precis köpt den pustade på ganska bra tongue dock så fick den inte plats när man skulle stänga huven så de var inget att ha big_smile.

haha okey tongue joo men orginal boschen vet man ju får plats tongue

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Majzzen skrev:
a87 skrev:
Majzzen skrev:

haha okey tongue joo men orginal boschen vet man ju får plats tongue

sant, men plast(membranet) är inge "coolt" ;P

666 Inlägg
9 juli 2007
vill man det ska låta köp en kolvdump liknande den jag har, den har en stor tratt och pyser på riktigt bra smile det är så folk vänder på huvudet när man kommer iaf smile

//Silver

39 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
vill man det ska låta köp en kolvdump liknande den jag har, den har en stor tratt och pyser på riktigt bra smile det är så folk vänder på huvudet när man kommer iaf smile

//Silver

hehe mm provade men nästan en sån du har, lät för mkt big_smile speciellt när resterande på motorn är org en så länge, den jag provade hade 2 trattar så det var bara hålla i kepsen wink

666 Inlägg
10 juli 2007
a87 skrev:
silverbird skrev:

//Silver

hehe mm provade men nästan en sån du har, lät för mkt big_smile speciellt när resterande på motorn är org en så länge, den jag provade hade 2 trattar så det var bara hålla i kepsen wink

Det ska låta när det dumpas:P det är iof litta tradet att bara ha dumpljud å inget mer... men min brölar litta, sörplar litta å dumpar litta smile

//Silver

Sök