Skall man grina eller vad?

turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
30 juli 2007 · 83 Inlägg

Fick brev ifrån försäkringsbolaget idag! Nu hade riksdagen kommit på iden att lägga 32% Skatt på alla trafikförsäkringspremier. Dvs att din bilförsäkring blir 32% dyrare..

Saknar ord..

wesc
dusty Living in the fastlane
30 juli 2007 · 2 616 Inlägg

varje gång jag ska betala något till bilen så ser man nästan hur plånboken gråter. betalade nyss försäkring på bilen cirka 8000kr.

Android
30 juli 2007 · 892 Inlägg

Kommer betala 1.100:-/mån på halvförsäkring med Salus Ansvar. De var tydligen billigast. Inte meningen man ska ha råd med helförsäkring, eller...bil överhuvud taget. Sveriges lösning på världens föroreningsproblem; se till så ingen har bil. sad

I will never comply!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Hakan_J
30 juli 2007 · 380 Inlägg

Jasså har utskicken börjat nu,trevligt sad

Wetterstrand
30 juli 2007 · 75 Inlägg

Oj oj oj, vad ska man säga... Sveriges regering är verkligen så härliga=(

Quantic
30 juli 2007 · 645 Inlägg

Dom börja för ett tag sen, fick själv ett skattepåslag på hela 115:- i månaden. Får nu pröjsa 986:-/månaden istället för 871:-.

mrbad
30 juli 2007 · 206 Inlägg

Min helförsäkring gick upp med ca 500/ året.... men jag har allt extra också på T-5R´n, Alfan vet jag inte än, för det är ett försäkringsbolag från Norge som finns för oss här http://www.tennant.se/ , alfan blev mycke biligare där än hos någon annan tongue

gemini78 Jägermeister
30 juli 2007 · 909 Inlägg

Har oxå tennant, premien på golfen gick upp ca 500kr, var oxå billigast för mig på tennant och har haft dom i flera år nu, mantan kostade 2100kr per år trafik och golfen ca 4500kr helförsäkrad hos tennant.

Men det sjukaste är att jag har en eu moppe jag kör på somrarna till och från jobbet som kostar 2100kr i trafik nu som kostade 1100kr förra sommaren, den är försäkrad hos folksam, alltså en höjning på en eu moppe på 1000kr.

Måste väl vara för att ungjäklarna trimmar och krockar sina mopeder så mkt som man ju läst i tidningarna...sad

En gång är ingen gång...
Bobo
30 juli 2007 ·

Min gick upp 139:- i månaden, hur ska man klara av denna höjning? wink

MeloveGolf Vw trimmare
30 juli 2007 · 2 995 Inlägg

Android skrev:
Kommer betala 1.100:-/mån på halvförsäkring med Salus Ansvar. De var tydligen billigast. Inte meningen man ska ha råd med helförsäkring, eller...bil överhuvud taget. Sveriges lösning på världens föroreningsproblem; se till så ingen har bil. sad

I will never comply!

What? Betalar knappa 980kr efter höjningen (Höjdes för 2 månader sen)
Helförsäkrad Vr6 Syncro...och ja under 25år...

Varför klaga vi lever i världens mest beskattade land och man kan dra
precis när man vill till de flesta Eu-Länder och till vilket nordiskt land man vill
norge har det 4 ggr värre bensinen kostar 13 NOK och försäkringarna är
dubbelt så sjuka...

Senast redigerat av MeloveGolf (30 juli 2007)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mankan1978 Son Of Murphy
30 juli 2007 · 782 Inlägg

Har inte betalat än sedan höjningen, men jag är lite orolig. Betalade innan 450kr för halvförsäkring hos Salus Ansvar, i månaden, o då har jag haft körkort i 10år... Bonusklass 7.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
TRYIT Teddan
30 juli 2007 · 2 495 Inlägg

turbomartin skrev:
Fick brev ifrån försäkringsbolaget idag! Nu hade riksdagen kommit på iden att lägga 32% Skatt på alla trafikförsäkringspremier. Dvs att din bilförsäkring blir 32% dyrare..

Saknar ord..

trafikförsäkringen blir 32% dyrare.... inte hela försäkringen.

om alla gnällspikar här inne kunde ta å läsa på å sätta sig in i varför höjningen/skatten har kommit till så skulle ni alla vara glada.

det är ju för att våran vanliga skatt inte skall betala skador och sjukvård.
det är ju lite fel att den som inte åker bil skall betala för lisa 28år som kostar staten 1,8miljoner om året pga eric 48år körde full å lisa blev rullstolsbunden ! ! !

Men gnäll för fan över en tusenlapp om året gör det ......Sveriges befolkning är dom största gnällspikarna som finns , men ingen gör något .
bara gnäller hemma i eran ensamhet eller på ett forum.
ställ upp till kommunval eller nått försök å få fram en ändring .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
loudness
30 juli 2007 · 4 554 Inlägg

Bobo skrev:
Min gick upp 139:- i månaden, hur ska man klara av denna höjning? wink

jag har inte ens fått brevet;)

Muttley
30 juli 2007 ·

r-ted skrev:

turbomartin skrev:
Fick brev ifrån försäkringsbolaget idag! Nu hade riksdagen kommit på iden att lägga 32% Skatt på alla trafikförsäkringspremier. Dvs att din bilförsäkring blir 32% dyrare..

Saknar ord..

trafikförsäkringen blir 32% dyrare.... inte hela försäkringen.

om alla gnällspikar här inne kunde ta å läsa på å sätta sig in i varför höjningen/skatten har kommit till så skulle ni alla vara glada.

det är ju för att våran vanliga skatt inte skall betala skador och sjukvård.
det är ju lite fel att den som inte åker bil skall betala för lisa 28år som kostar staten 1,8miljoner om året pga eric 48år körde full å lisa blev rullstolsbunden ! ! !

Men gnäll för fan över en tusenlapp om året gör det ......Sveriges befolkning är dom största gnällspikarna som finns , men ingen gör något .
bara gnäller hemma i eran ensamhet eller på ett forum.
ställ upp till kommunval eller nått försök å få fram en ändring .

jag håller med dig smile de bara gnäller dessa snorungarna wink
77 kronor var fan inget, då kan jag banta lite mer ju wink dricka mindre läsk spara in milen på bilen bla bla bla.
fan vad jag är lycklig ändå smile

gnällisar :

steifan DR!FTT3KN!K3R
30 juli 2007 · 10 427 Inlägg

Tror min trafikförsäkring hos SalusAnsvar gick upp med nästan en hundring per månad.
Men nyss fått premien sänkt med lika mycket så blir ingen större skillnad mot förut.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
1 augusti 2007 · 1 898 Inlägg

Ja, Men om dom inte vill att vi ska ha bil? Varför höjer då dom priserna på Bussar och tågen OCKSÅ då ?.. Vad i helvete ska vi göra här i sverige? . Man gråter ju.. Jag hatar det :'(

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Undrar vad min bil kommer ligga på tongue har ju halv på länsförsäkringar.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Muttley
1 augusti 2007 ·

varför gnäller ni? de handlar ju bara om några kronor.!  ska vi skita i försäkringarna istället ? alla gnäller på allt ju.

Hamilton
1 augusti 2007 · 8 865 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Ja, Men om dom inte vill att vi ska ha bil? Varför höjer då dom priserna på Bussar och tågen OCKSÅ då ?.. Vad i helvete ska vi göra här i sverige? . Man gråter ju.. Jag hatar det :'(

Helt fritt att emigrera om det inte passar....wink

Fotograf på tierpidag.se
Hee-Maan
1 augusti 2007 · 3 113 Inlägg

dags att ta fram cykeln grabbar wink

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang