Varning För Ultimate Styling!

Kajlie Garaget Video Crew
14 augusti 2007 · 842 Inlägg

Skriver denna tråden så ingen annan råkar ut för samma sak som min vänn!

Om ni bestämmt er för att beställa/lämna in er bil till ultimate styling så gör det absolut INTE!

Måste vara det oseriösaste företaget i detta land!

Började i juni månad en nära vänn till mig skulle bygga om sin bil helt. Han beställde allt från ultimate styling, allt från kjolar till inredning och huv.
dom kom överens om att han skulle lämna in den där och få lite rabatt för han beställde så mycket.....
Efter LÅNG väntan kom dom första sakerna till ultimate, men framkjolen kom aldrig, stackaren vänta och vänta och vänta och vänta. Säkert över en månad innan han fick reda på att den framkjolen gick inte att få tag på längre. Så då fick han sätta sig ner och beställa en ny!

varje gång han ringde och fråga om sakerna hade kommit så hade dom nya ursäkter!
Till sist så kom framkjolen, vi är nu inne i augusti månad (2 månader väntan för att få sakerna)

Förra helgen blev vi lovade att vi skulle komma upp och äntligen så skulle han få bygga om sin bil. Men icke! Nu hade hans medarbetare plötsligt blivit sjuka och vi kunde inte komma förra helgen heller. Så nu fick han ta ledigt från jobbet igår (måndag) och skulle köra upp sen åka tåg hem till skåne igen (Ultimate ligger i enköping).
Tåg biljetter och allting beställt och betalt när han från ultimate ringer och säger att dom får blåsa av allting pga att dom inte har resurser att bygga om hans bil överhuvudtaget!

Bara jaha ? Min stackars kompis har gått och väntat över 2 månader nästan 3, på nått som han var lovad men som dom bara sket i, i sista sekund! E det så man behandlar sina kunder kanske ?

Nej fy fan beställ aldrig nått från dom säger jag bara!

Ville bara varna er så ingen hmnar i samma sits som min vänn, hela hans bil sommar har ju blivit förstörd valåkra, utsällningar och träffar. ALLT!

Hoppas att ingen annan råkar ut för samma sak!

/Kajlie

terazzi
14 augusti 2007 ·

fyfan alltså!!! riktig dålig stil av dem.

darkwizard Fordonstekniker
14 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

ARN anmäl dom och begär kompensiation från dom. Om har råd. Stäm dom.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
engineaddict
14 augusti 2007 · 1 060 Inlägg

jävla dynghögar!! så behandlar man fan inte kunder!! lider med din polare! MVH

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
14 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

2 ´månader är inte långt tad när det gäller styling.
Hela stylingbranchen är skit och även produkterna som säljs.
Jag skulle inte klandra ultimatestyling för mycke på detta att syssla med slyling är fattigt och ingen håller vad dom lovar när det gäller leveranser.
Sen vill alldrig slutkunden betala vad det kostar att montera.
Så i slutänden blir firman lidande.
Många drömmer om att jobba med styling och bygga om biler men det går knappt att lyckas i den branschen.

Så jag skulle inte klandra firman för hårt.
Vill man ha sin bil ombyggd är ett tips att börja bygga på hösten beställ sakerna ett halvår innan du behöver dom.
Kan du inte montera sakerna på bilen kolla om det finns någon micklare i kompiskretsen som kan skruva dit sakerna åt dig för en vettig peng.
Annars finns det alltid lite småpularfirmor som kan ta sig an ett sånt jobb.
Sakerna kommer att ha skitpassform så det kommer att kosta en slant i spackel och allat för att få det att sittas om det ska.

Resterande jobb lämnar man över till lackerare om man inte kan sånt själv då förstås.
Så gör dom resten av jobbet med spacling och sista inpasset.

Räkna ca 10k för montering på riktig firma plus 30k hos en lackerare för hellack om det är spackeljobb kvar." är det nästan alltid".

Folk verkar tro det är lätt och nästan gratis att bygga bilar.
Men jag har gjort det och vet vad det kostar och hur det funkar så det är bara till att lära sig branchen eller köpa en bil som är färdig.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Izual
14 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Håller helt med BMTech i detta.

Henrik Elg Bilbyggare!!!
14 augusti 2007 · 595 Inlägg

Mycket bra skrivet....

BMTech skrev:
2 ´månader är inte långt tad när det gäller styling.
Hela stylingbranchen är skit och även produkterna som säljs.
Jag skulle inte klandra ultimatestyling för mycke på detta att syssla med slyling är fattigt och ingen håller vad dom lovar när det gäller leveranser.
Sen vill alldrig slutkunden betala vad det kostar att montera.
Så i slutänden blir firman lidande.
Många drömmer om att jobba med styling och bygga om biler men det går knappt att lyckas i den branschen.

Så jag skulle inte klandra firman för hårt.
Vill man ha sin bil ombyggd är ett tips att börja bygga på hösten beställ sakerna ett halvår innan du behöver dom.
Kan du inte montera sakerna på bilen kolla om det finns någon micklare i kompiskretsen som kan skruva dit sakerna åt dig för en vettig peng.
Annars finns det alltid lite småpularfirmor som kan ta sig an ett sånt jobb.
Sakerna kommer att ha skitpassform så det kommer att kosta en slant i spackel och allat för att få det att sittas om det ska.

Resterande jobb lämnar man över till lackerare om man inte kan sånt själv då förstås.
Så gör dom resten av jobbet med spacling och sista inpasset.

Räkna ca 10k för montering på riktig firma plus 30k hos en lackerare för hellack om det är spackeljobb kvar." är det nästan alltid".

Folk verkar tro det är lätt och nästan gratis att bygga bilar.
Men jag har gjort det och vet vad det kostar och hur det funkar så det är bara till att lära sig branchen eller köpa en bil som är färdig.

Kajlie Garaget Video Crew
14 augusti 2007 · 842 Inlägg

BMTech skrev:
2 ´månader är inte långt tad när det gäller styling.
Hela stylingbranchen är skit och även produkterna som säljs.
Jag skulle inte klandra ultimatestyling för mycke på detta att syssla med slyling är fattigt och ingen håller vad dom lovar när det gäller leveranser.
Sen vill alldrig slutkunden betala vad det kostar att montera.
Så i slutänden blir firman lidande.
Många drömmer om att jobba med styling och bygga om biler men det går knappt att lyckas i den branschen.

Så jag skulle inte klandra firman för hårt.
Vill man ha sin bil ombyggd är ett tips att börja bygga på hösten beställ sakerna ett halvår innan du behöver dom.
Kan du inte montera sakerna på bilen kolla om det finns någon micklare i kompiskretsen som kan skruva dit sakerna åt dig för en vettig peng.
Annars finns det alltid lite småpularfirmor som kan ta sig an ett sånt jobb.
Sakerna kommer att ha skitpassform så det kommer att kosta en slant i spackel och allat för att få det att sittas om det ska.

Resterande jobb lämnar man över till lackerare om man inte kan sånt själv då förstås.
Så gör dom resten av jobbet med spacling och sista inpasset.

Räkna ca 10k för montering på riktig firma plus 30k hos en lackerare för hellack om det är spackeljobb kvar." är det nästan alltid".

Folk verkar tro det är lätt och nästan gratis att bygga bilar.
Men jag har gjort det och vet vad det kostar och hur det funkar så det är bara till att lära sig branchen eller köpa en bil som är färdig.

Håller med dig på vissa punkter, klart att det kan ta lång tid att få hem saker. Men att sakerna dom har på sin hemsida inte ens tillverkas längre e lite att överdriva tycker jag.

Sen blev han lovad minst 4-5 ggr att han skulle komma upp till dom och få det påsatt..(Skrev inte det, gjorde en lååång historia kort i första inlägget)

Så JO jag klandrar dom helt och hållet!

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
14 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Jag förstår givetvis din kompis oxå. Jag hade med varit förbannad.

Angånde saker på deras hemasida som inte finns längre så kan jag bara spekulera i det oxå.
Men det brukar vara så att såna grejer köps i 2-3 nerstigande3 led innan dom hamnar hos den lokala stylingbutik.
Då finns det stor risk att det är svårt att hålla koll på sortimentet.
Har själv sålt styling men som sagt det är enorma utbud och massor av saker och leverantörer och allt är bara en stor röra.

För att dra en paralell hade dom ingen pizza på pizzerian häromdan när jag skulle ha för dom hade slut på deg.
Jag tog en kebab tallrik istället utan att sura wink

Nu börjar jag känna mig som någon försvarare eller nått.
Men visst det är väldigt dumt av dom att lova att ta emot bilen 4-5 ggr och sen inte ta den.
Men kanske bättre att dom inte tar den om dom känner att dom inte kan leverera ett fullgott jobb.
En halvfärdig bil är alldrig roligt att få tillbaka.
Men som sagt dom kunde varit klarare med det från början.
Troligtvis skulle jag tro att dom ville ta bilen men hade det pressat men ville va justa och ta den ändå.
Då brukar det uppstå sånt här och tillslut insåg dom att dom inte kunde fast dom ville egentligen och avbokade bilen.

Så det jag menar att jag inte skulle klandra dom är att dom är ärliga.
Skulle dom däremot inte ha några omtankar för kunden eller bilen skulle din kompis troligtvis stå med en trasig bil idag.

Det hade ju varit heltråkigt.

Så ha överseende med era bilbyggare dom har det tufft och får mycke skit hela tiden.
Är nog ibland det mest oglamorösa man kan syssla med så är det att bygga bilar.


PS. ursäkta alla stavfel och grammatik fel .....

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Germax
14 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Din historia låter inte så väldigt drastisk ändå.
Men klart att de är tråkigt när de inte går som man vill, men man kan aldrig lita på någon. Man får ta de för vad det är och med en nypa salt o tålamod.

Kajlie Garaget Video Crew
14 augusti 2007 · 842 Inlägg

JapMax skrev:
Din historia låter inte så väldigt drastisk ändå.
Men klart att de är tråkigt när de inte går som man vill, men man kan aldrig lita på någon. Man får ta de för vad det är och med en nypa salt o tålamod.

Nej, gå du och vänta i nästan 3 månader på att bygga om din bil som du har snackat om att du ska göra ända sen i vintras och se hur det känns sad

Sir_Ed
14 augusti 2007 · 304 Inlägg

Lovar man så lovar man!

I have my own race...
Kajlie Garaget Video Crew
14 augusti 2007 · 842 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Lovar man så lovar man!

Mm precis det jag menar! Sen som BMtech skriver så klart det kan ta tid och saker kan utgå, men att lova en sak när handpenning och allting är betald tycker jag bara det e så jävla dålig stil.
Att dom inte har resurser kunde dom väl kommit på 3 månader tidigare och då kunde han ha uppsökt nån annan som hade haft det!

Elvis
14 augusti 2007 · 122 Inlägg

Ultimate Styling skulle lacka om min V70.

Pratade med dem ett antal gånger innan, även på plats och fick ett bra intryck.

Körde dit och lämnade bilen den 3 september. Jag sa till dem att det inte var bråttom, utan det viktigate var att jobbet blev bra gjort.

Hörde av mig lite då och då, men det hade alltid kommit något emellan, men de skulle ta min bil snart. Vid en telefonkontakt sade de sig ha börjat. Helgen efter passerade jag och såg att bilen stod kvar där jag lämnat den. "Ja, nej, det hade ju bara..."

I slutet av mars(!) åkte jag dit och hämtade tillbaka den. Den stod då kvar precis där jag parkerat den, under en hög av snö och med ett totaldött batteri.

Så nej, jag måste absolut avråda från att göra affärer med Ultimate Styling.
Det är inte ett seriöst företag.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
johan-s70-t5
14 augusti 2007 · 299 Inlägg

alla stylingföretag är ju inte oseriösa.....jag har handlat och haft en dek kontakt med realcar och deras grejer både passar riktigt hyffsat utan en massa spackel och  tid desutom har dom riktigt vettiga leveranstidder........fick alla grejerna inom en månad.......lack behöver ju inte heller kosta skjortan lackade mitt kjolpaket front sidor och bakkjol+ögonlock för 3500:- då slipade dom å la grund på fronten oxå med riktigt bra resultat....man behöver ju inte dra alla firmor och produkter över en och samma kam tycker jag iaf.....

Schumi
14 augusti 2007 · 401 Inlägg

ok ibland kan det komma till föseningar på leveranser och sånt men man kan inte bara lova saker och sen inte göra det....det e lite oseriöst tycker jag med faktiskt

Senast redigerat av Schumi (14 augusti 2007)

BMW E61 "520d" (2007)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
15 augusti 2007 · 310 Inlägg

Jo det finns ju en anledning till varför t.ex. inte jag handlar på ultimate styling som ändå bor i Enköping. Skulle antagligen gå snabbare och bli billigare om jag beställde saker från staterna och lät en blind montera dem.

Joel1334
15 augusti 2007 · 18 Inlägg

haha! ja det här känner man igen. Beställde ett rattnav av dem förra sommaren. Har inte hört av dem än. De svarar inte på mina mail heller. Som tur är har jag inte betalt det så det gör inte så värst mycket. men ändå. Min bror hade också problem med dem och fick fel fälgar efter att ha väntat ett halvår eller nåt. fick tre i samma färg och ett i en annan. då tog det ännu längre tid tills han fick det sista, Och det fick han fixa själv. big_smile

Germax
15 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Kajlie skrev:

JapMax skrev:
Din historia låter inte så väldigt drastisk ändå.
Men klart att de är tråkigt när de inte går som man vill, men man kan aldrig lita på någon. Man får ta de för vad det är och med en nypa salt o tålamod.

Nej, gå du och vänta i nästan 3 månader på att bygga om din bil som du har snackat om att du ska göra ända sen i vintras och se hur det känns sad

Jag förstår hur de känns, men jag tycker inte man ska va så förvånad.
Uppenbarligen verkar inte företaget i fråga va så bra men personligen litar jag inte på något företag.

Honken_ Klyphuggare
15 augusti 2007 · 328 Inlägg

Om man vill att allt ska gå som man vill ska man göra det själv. ju färre personer som är inblandade desto bättre blir det.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang