2668
Sök

Dump till en SAAB 9-5 -03

17 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Vad ska man tänka på när/om man ska installera en dump till en 95a, har inte sett så många som har dt!!!

Går dt att ha en???

658 Inlägg
15 augusti 2007
Ska du ha dump så rekomenderas en återcirkulerande. En sån sitter orginal och räcker till för rätt höga effektuttag.. En atmosfärisk dump är inte bra för styrsystemet, bilen kommer att gå skit, inte märkbart i alla fallen men motorn mår inte bra.

EDIT: Vad pratar vi för bil? Saab 9-5? Såg nämligen att du hade en 900 så jag började fundera om det gällde en 900 -95
Senast redigerat av JoQe (15 augusti 2007)

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

761 Inlägg
15 augusti 2007
900.an är 2.3i så att sätta dump på den kan ju verka skumt;)
Senast redigerat av Markus_MR2 (15 augusti 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

658 Inlägg
15 augusti 2007
Läste igen och det står ju faktiskt i rubriken att det gäller en 9-5 -03 vilket jag tyckte först men inte såg när jag läste tråden smile Så då gäller det jag skrev först..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

2 164 Inlägg
15 augusti 2007
De går inte att sätta på en öppen dump efter -01 har jag hört då  CE lampan tänds rätt omgående.
Testa en hybrid från speedparts annars bara återcirkulerande.

MVH

F

286 Inlägg
16 augusti 2007
Fredrik-79 skrev:
De går inte att sätta på en öppen dump efter -01 har jag hört då  CE lampan tänds rätt omgående.

MVH

F

Det ska inte fungera med en hybrib heller enligt alla som har provat, CE tänd och bilen dör vid växlingar. Tyvär men med T7 så måste man stå ut med återcirkulerande dump.

Örebroare i exil
970 Inlägg
16 augusti 2007
Mokko skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Det ska inte fungera med en hybrib heller enligt alla som har provat, CE tänd och bilen dör vid växlingar. Tyvär men med T7 så måste man stå ut med återcirkulerande dump.

Nja, sanning med modifikation. Vissa T7or funkar väldigt bra med atmosfärisk och likaså hybriddump, medans vissa går som en påse nötter och tjuvstannar hela tiden. Jag skulle dock rekommendera precis som många andra att köra med en hederlig återcirkulerande.

Hej FRA!

Sök