2445
Sök

Min bil = sponsor ?

5 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
Hej!
Jag undrar om min bil kan bli sponsrad?
Eller måste jag styla till den något mera?

Vart hittar man sponsor lättast?

Då tänker jag på all möjlig sponsor.
Ljud
fälg o däck
styling osv.

OLAGBG
596 Inlägg
15 oktober 2005
Snygg bil... du har nog valt den svåraste bilen att få spons på tror jag... det rullar så fruktansvärt många 206 stylade i detta land.. så om man skulle söka spons så måste man bygga nåt utöver det vanliga å mer än dansken gjorde förra året blir nog kanska svårt å slå, men d är klart prova går ju alltid...

OLAGBG
VOLVO

645 Inlägg
17 oktober 2005
Ja, du har nog köpt fel bil.. Man ska ha något unikt om man vill bli sponsrad ordenligt.

21 Inlägg
17 oktober 2005
men hur fungerar egentligen det här med sponsring! ställer företag upp på att ge bort en uppsättnign med fälg och däck bara för att man har en snygg bil??

alltså vad har företaget för motkrav.... att man ska vara på ett visst antal mässor? etc..

det vore grymt om man kunde lyckas att få sponsring men hur går man isf tillväga? vad krävs.

//CRX

10 287 Inlägg
17 oktober 2005
Två varianter finns:

1) "Du är min polare" - sponsring. Dvs man känner nån ( eller är släkt med nån) som kan sponsra . Oftast utan motkrav.

2) "Business is Business". Normal sponsring. Kräver att man ställer upp med en plan på vad man skall besöka, låna ut bilen till mässor etc.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

21 Inlägg
17 oktober 2005
okej då har man fått lite mer uppfattning om det hela.. tack tack!

men vad kräver detta för bil då?

om man skulle ta sig flr o fråga alltså! det känns som att man borde ha nån helt otroligt häftig bil för attt lyckas!

nån som vet om någon har fått sponsring o isf vad den haft för bil? hur mkt som gjorts.... etc

//CRX

21 Inlägg
17 oktober 2005
okej!!

hur har du lyckats med det då? skulle min bil duga tror du.. du kan ju kika på den!

vad har du för krav på dig då? och vad är det du har blivit sponsrad med...

Tacksam för svar!!

//CRX

1 417 Inlägg
17 oktober 2005
det är väl bara att chansa. fråga lokala handlaren om hur dom ser på saken.
har du tur kan du ju få bra med rabatt om du har någon logga på bilen eller så, vad vet jag.

638 Inlägg
17 oktober 2005
Alla är ju olika, en del kanske skulle sponsra en sketen gammal rostig 240, bara du kommer dit med en bra "plan" om hur just din bil kan bli brutalast i sverige, eller har den förmågan att du kan typ snacka till dig vad osm helst.

Visst, vissa bilar har helt klart en fördel, men som egen företagare så skulle jag inte bara kolla bilmodellen, jag skulle kolla på vad just den personen har för ideer för sin bil samt om dessa är möjliga och gynnar företaget.

Kommer väl nånting här snart!

21 Inlägg
17 oktober 2005
okej blev lite nyfken nu bara..

håller du på med sponsring alltså Renjägarn?

//CRX

638 Inlägg
17 oktober 2005
Nja är inte i bilbranchen. Driver webbdesignföretag. Men skulle det komma en bil som jag tycker är intressant och har en intressant ide så skulle jag inte tveka att sponsra med delar och dyl. Då jag är mycket intresserad av bilar själv så tycker jag det bara är kul att hjälpa andra om det finns möjlighet.

21 Inlägg
17 oktober 2005
okej.. vad för slags bil skulle kunna tänkas att falla dig i smaken då?

någon speciell..

och vad för krav skulle du ställa på någon som blivit sponsrad?!

lite intressant o höra från hur någon med ett företag tänker om sånt här...

så att  man vet lite vad för krav som kunde finnas, och i vilken utsträckning!

//CRX

Billackerare
737 Inlägg
17 oktober 2005
Det gäller att ha en plan och att kunna tala för sig. Jag har i år skaffat mig 6 sponsorer. 2 st i Sverige, 2 st i USA, en i England och en i Tjeckien.

En annan grej att tänka på är att ringa upp ett företag som man vill bli sponsrad av och fråga dem rakt ut. Vill ni sponsra mig? Vad kräver ni av mig? Vad får jag? Och alla andra frågor du har ställer du till företaget i fråga. Fega inte ur utan ring upp dem. Har du en plan (vilket du bör ha) så berättar du lungt och sansat om den. Skicka gärna bilder och be om att få återkomma om dem är tveksamma. Det är bara din egen fantasi som sätter gränser. Jag menar kan jag skaffa sponsorer så kan nästan vem som helst det.

Jag är inget namn i bilvärlden/bilSverige. Men jag tror att jag kan bli.

Tror du inte på dig själv så kan du lika gärna lägga ned direkt...

Jimmy, awsom10@hotmail.com

Corrado VR6R 3.0 Turbo

638 Inlägg
17 oktober 2005
CRX skrev:
okej.. vad för slags bil skulle kunna tänkas att falla dig i smaken då?

någon speciell..

och vad för krav skulle du ställa på någon som blivit sponsrad?!

lite intressant o höra från hur någon med ett företag tänker om sånt här...

så att  man vet lite vad för krav som kunde finnas, och i vilken utsträckning!

//CRX

Som jag sa tidigare så är inte valet av bilen något speciellt intresse för mig. Det är hur personen i fråga klarar av att göra den "speciell"

Krav och dyl tar man ju med personen man sponsrar. Beror ju helt på utsträckningen av sponsringen. Svårt att säga några krav såhär på rak arm.
Men som dom flesta säger så är ju uppmärksamhet det bästa. Behöver ju inte vara Mässor och dyl men utan uppmärksamhet på bilen så ger det ju inget att sponsra?

21 Inlägg
18 oktober 2005
du kan väl ta en titt på min bil om du vill renjägarn!

tycker du att den skulle kunna vara en potentiell spons bil?
det står lite om framtidsplaner för den med..

//CRX

645 Inlägg
19 oktober 2005
Om jag skulle vilja ha spons på min bil (vilket är omöjligt, då jag inte kan mycket om bilar :E) så skulle jag först ringa sponsorn (kanske BRL eller whatever..) och säga något i den här stilen:

Hej, jag är xxxxx och är xx år. Jag har en 200sx som jag kommer göra till Sveriges kanske snyggaste. Men då jag bara jobbar deltid på mitt jobb så skulle jag behöva lite hjälp för att nå mitt mål. Så jag skulle vilja fråga er vad ni nu skulle kunna hjälpa mig med för att komma till mitt mål? Och vad vill ni ha för det? Kom med era synpunkter.

Sen skulle jag göra upp en plan och mina mål (styling osv..) och en bild på bilen och skicka över allt.

Men som ni kanske ser så jag är nog inte den bästa för det. wink
Senast redigerat av BAD_ROBOT (19 oktober 2005)

1 019 Inlägg
19 oktober 2005
bmw750 skrev:
jag kan la säga såhär, allt jag har i spons är förlagt att jag skall vara på vissa mässor, o etc etc..

samt jag har spons på allt från fälgar till motordelar...

allt som kan sättas på eller i bilen...

Än så länge tycker jag det verkar vara mycket snack och liten verkstad från din sida.. Har inte sett nånting av alla de saker du skulle göra med din bil...
vill gärna se hur det blir

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Maizer
27 november 2005
hahahaha

Rallyförare
1 075 Inlägg
27 november 2005
Skaffa bra tävlingsresultat så blir det lättare att fixa sponsorer, man satsar ine gärna på gröngölingar...
Tyvärr så brukar det kosta en jäkla massa $$$$$ men sånt är livet... sad

MVH / Johan (Sponsrad...)

676 Inlägg
30 januari 2006
nu är väll den här tråden rätt uråldrig men jag tyckte iaf att den var MYCKET intressant efterssom jag själv har tänkt på sponsring. och jag tror mer på carnageman att man ska först visa upp sig på olika mässor och kanske kamma hem ett eller annat pris. visst de e väl beronde på vad man har för bil. om mna tar min t.ex... jag har stora planer för den men lite med pengar. tror ärligt talat inte att någon skulle sponsra bilen med något speciellt bara föratt jag har stora planer för den + att den är gammal som gatan. vad skulle ni tycka vore snyggast/grymmast om man gämnförde en grymt stylad ny bil och en grymt stylad gammal bil som min?

Sök