2760
Sök

generator vin??

27 Inlägg
17 oktober 2005
Trådstartare
har ett stort problem, har fått generator vin i mina högtalare. Jag 4 st koexid högtalare på ett slutsetg som jag jordar i karossen och ett slutseg som driver basarna som jag jordar på bältesbult. Bägge stegen har samma lågnivå kabel som delas upp sen. Men det är vin i bägge stegen? Plus det har kommit ett tag efter instalationen. Någon som har ett bra förslag vad det kan bero på och förslag på hur jag kan lösa det. Tackar..

Kasta inte pil i gummibåt

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
17 oktober 2005
Har du jordat tillräckligt bra? (läs: skrapat bort mål och sandpapprat...)
Har du gjort det ska du kolla att lågnivå-kablarna inte ligger mot strömkabeln!!
Gör den det inte heller, kan det bara bero på taskig kvalite på lågnivå-kabeln tongue
Är den störningsskyddad någon väg?

10 287 Inlägg
17 oktober 2005
Jorda aldrig steg på olika ställen. Det är att be om problem. (Jag säger inte att dom problem du har råkat ut för beror på detta).
Genom att signalkablaget är jordat på ett ställe (din headunit) så skapar man en stor jordslinga.
Har man otur så funkar denna som antenn och suger upp störningar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
17 oktober 2005
Hatten av för vår moderator Sharky wink

SSS -12
3 217 Inlägg
20 oktober 2005
FÖr Helvete Sharky... Vad Vet Du Inte?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
21 oktober 2005
Lägg av flickor. :-)

Det vore ju sorgligt om man inte, från 20 års ålder, till vad jag är nu, inte hade lärt sig en del.

Och på elsidan har jag det mera förspänt än dom flesta eftersom jag är bokstavligen talat uppväxt på ett vattenkraftverk bland turbiner, generatorer, ställverk etc. Jag började där som barnarbetare när jag var 12 år, så med den bakgrunden så blir mycket enkelt......

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök