2868
Sök

Hur fungerar sådant här?

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
I fredags så körde jag som en galning till jobb för att hinna till lastbilen innan kvällschauffören skulle köra iväg med lastbilen.

Och när jag kom fram till ett rödljus efter att jag svängt av motorvägen så körde en blå Passat av den senaste årsmodellen upp brevid mig och viftade med en paddel som det stod "Polis" eller "Stanna" på.
Så jag körde in till vägrenen och legitimerade mig och så satte han sig i sin bil igen en stund och kom tillbaka med en moralkaka och att jag blir av med körkortet för sådan här körning.

Så gick han tillbaka till sin bil för att köra iväg, men jag gick fram till honom och frågade hur länge jag blir av med kortet.
Då sa han: "En sex månader iallafall, men jag gör så att jag suger på det över helgen och ringer dig på måndag om hur jag gör."

Jag sa: "Ok, ber om ursäkt för besväret"

Nu är min fråga vad som kommer hända och om han verkligen kan vara polis?
Han legitimerade inte sig och han godtog att jag bara hade mitt förarkort för lastbilen som legitimation.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
30 september 2007
öhh hade han polis uniform osv? du måste ju veta att det verkligen är en polis innan du ger ifrån dig körkortet..
Senast redigerat av MeloveGolf (30 september 2007)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
30 september 2007
Inte för att det här hjälper dig på nåt sätt, eller ger dig svar på din fråga.

Meen..

Jag tycker personligen det låter som du blivit utsatt för ett dumt skämt..

Inte kan väl en ensam polis stanna någon, och sen fundera på en sån här sak över helgen? tongue
Senast redigerat av Edil_ (30 september 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

406 Inlägg
30 september 2007
Låter konstigt det där!!  hmm

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Nej, ingen uniform, inget leg, bilen verkade lite för dyr för vad en polis har råd med (Och för vad staten skulle få för sig att köra som civilbil.) Det var en Passat typ -06/-07, ljust läder, automat och lite sånt lullull.

Så jag undrar ju lite om det bara var nån som blev förbannad för min körning eller om det egentligen var en polis.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 600 Inlägg
30 september 2007
kom du ihåg reg nummret om du gjorde det så kan du ringa till polisen och höra om dom ha den bilen om inte så är det bara att polis anmäla för ingen får leka polis och absolut inte ta en körkort. tycker att det värka vara lustigt jag.

gör som jag kör gubba racer=)

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
kom du ihåg reg nummret om du gjorde det så kan du ringa till polisen och höra om dom ha den bilen om inte så är det bara att polis anmäla för ingen får leka polis och absolut inte ta en körkort. tycker att det värka vara lustigt jag.

Tyvärr så glömde jag det.
Blåögd som man är så hade man ju inget tvivel om att han var polis.

Får se imorgon vad som händer.

Russel Crowe, Gladiator.

2 600 Inlägg
30 september 2007
vi får hoppas på det bästa smile

gör som jag kör gubba racer=)

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
5 oktober 2007
Äh ring polisen och säg om det är, att du körde lite för fort en dag när du var påväg till jobbet och att den blå passat körde ikapp dig och viftade med den där paddeln =P

Och säg vad dem sa och allt sådan och fråga om det var en polis eller inte.

Dem kan ju inte göra något nu åt att du körde för fort då om det nu inte var en polis.

I do it my way

Smålänning
7 887 Inlägg
5 oktober 2007
Ja, det är synd att du inte tog regnumret.
Men jag tycker också det låter som om nån försöker skämta med dig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 299 Inlägg
5 oktober 2007
De där låter mest som ett dumt skämt eller liknande. gör så att du ringer till de polisdistrikt du bor i och kanske dom runt om å kolla om dom överhuvudtaget har någon passat som civilare. Om dom inte har de så behöver du nog inte oroa dig.

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Skulle fått ett samtal i måndags om hur han skulle göra, men han har inte ringt och det har inte kommit några papper på något heller.

Så jag tror att det bara var någon som inte uppskattade 230km/h i vägrenen förbi alla andra.

(Låt moralkakorna hagla)

Russel Crowe, Gladiator.

4 299 Inlägg
5 oktober 2007
ok, då va de säkert nån J***la hobby-snut. finns ju gott om dom hmm

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
230?   du e ju galen yikes

Smålänning
7 887 Inlägg
5 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Skulle fått ett samtal i måndags om hur han skulle göra, men han har inte ringt och det har inte kommit några papper på något heller.

Så jag tror att det bara var någon som inte uppskattade 230km/h i vägrenen förbi alla andra.

(Låt moralkakorna hagla)

Jasså va det inte värre wink Men dåså. tongue

Skönt för dig i alla fall att det inte var en snut... Hade nog inte blitt så roligt då kanske hmm

230 i vägrenen! Åkte du hoj eller tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 oktober 2007
FireTraXX skrev:

(Låt moralkakorna hagla)

Hade någon gått ut i vägrenen och du kört in i honom/henne så hade du fått skiten för det, det vet du va?

*moralkaka*

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Rallyhalle:
Ja, det gör det.
Men att gå så långt som att faktiskt stanna någon och be om körkort o.s.v. är ju helt absurt tongue

Richardoo290:
Allting är relativt big_smile

Twin_cam:
Ja, det är tur att det inte blev något.
Allt som innefattar körkort hade rykt all världens väg.
Nej, jag körde bil.

John87:
Jepp, men frågan är ju om någon hade överlevt det tongue
Senast redigerat av FireTraXX (5 oktober 2007)

Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
där ser man ju hur de körs om böterna inte svider!
men många ja känner är livrädda för att köra för fort! dom skulle inte klara bötena..

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Har man inte råd att betala böterna så ska man inte köra för fort heller.
Jag hade kört likadant även om böterna baserats på inkomst.

Och att bli av med kortet är ju en medveten risk man tar när man kör så som jag kan få för mig att göra.

Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
okey, kör nån 5-10kmh/ för fort så skiter la ja i det...  men ligger man mkt över är det riktigt farlig inte bara för nöten som kör utan för andra också...  ja vill inte ha fartdårar på de vägar ja åker liksom... så även om du e sen eller så kör fan inte så jäkla fort då?
Senast redigerat av richardoo290 (5 oktober 2007)

Sök