2458
Sök

Usa blinkers på 940 lagligt?

141 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Har köpt usa blinkers till min 940 och undrar om man på nått vis kan få dessa att bli godkända vid besiktningen. Kan va bra o veta eftersom man tydligen måste kapa bort i stort sett alla festen så man lär ju inte få på original igen.

Ps Har ni tips på hur man monterar dessa enklast så hör gärna av er smile Ds

Bmw 325 e36 Turbo

Eliminator
1 441 Inlägg
21 oktober 2007
På ett helfordonsgodkänt(>95) fordon får man lagligen inte byta ut någonting.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 418 Inlägg
21 oktober 2007
usa blinkers är inte lagligt sad

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

755 Inlägg
21 oktober 2007
om man har usa front då???hmm
Senast redigerat av good_year (21 oktober 2007)

141 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Om man borrar ett hål o sätter i en liten 5 watts lampa med glassockel o har den vanliga till blinkers. funkar inte de på besiktningen?

Bmw 325 e36 Turbo

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
23 oktober 2007
Sokrates skrev:
På ett helfordonsgodkänt(>95) fordon får man lagligen inte byta ut någonting.

//Tommy.

jag tror du fått det där lite om bakfoten.. var inne på SBP härom dagen och ställde lite olika frågor...

Man får byta saker på bilen bara grejjerna är E-märkta.. DOCK får man inte ändra något i motorn.. det var det som jag fick som svar!

Team Insane Racing

39 Inlägg
23 oktober 2007
Pastorn skrev:
Om man borrar ett hål o sätter i en liten 5 watts lampa med glassockel o har den vanliga till blinkers. funkar inte de på besiktningen?

Här i kristinehamn så funkade de inte iaf

10 sec före dig...
540 Inlägg
23 oktober 2007
Pastorn skrev:

precis som jag har gjort på min 740! och jag kan säga att USA blikers är HELST LAGLIGT! om man fixar det som du ska... allt annat är skit snack...

House/Trance diggare
287 Inlägg
23 oktober 2007
Kompisen fick 500:- i böter med USA-blinkers i flygande besiktning.

Hade fel färg på lampan som lyser hela tiden, så tänk på rätt färg. smile

Mr White
1 072 Inlägg
23 oktober 2007
Tror dom inte säjer nått så länge de är rätt färg...Har haft usa blink nu i 4år å bes me de..Har inte sagt nått...De är nog när dom åker me oraga lamper konstapeln blir grinig.

Blåsextruderare
54 Inlägg
23 oktober 2007
Hade usa blinkers på min 850 . Och åkte ín i en flygande besiktning. 1600kr i böter. Och det här var innandom höjde böterna.

Volvo is life......

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
23 oktober 2007
Pastorn skrev:

De ska funak..så läne de är vitt på parkeringsljuset å oranget ljus på blinkersen så ska de funka..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Sök