för få små och billiga lägenheter i Sverige!

klinder ...
24 oktober 2007 · 227 Inlägg

Bara jag som stör mig på att när man har dragit reglaget halvvägs att en v70 polis dyker upp i mitten sen när man är i slutet av reglaget så har vw bussen blivit en piketbil ...

va inte detta en bostads sida? och ska dom dra alla ungdommar över samma gräns och sätta polisbilar överallt så ser jag det endast som en propaganda sida som är grymt överdriven...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
blacken
24 oktober 2007 ·

Phaetoon skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Det är det väl ingen som gjort direkt? Har väl mera "skyllt" på Sverige?

Det står inget om att det är flyktningar som kommer hit och "tar" lägenheter. Därimot att Sverige tar in skapligt mycket flyktingar och vi andra Svenskar får ingenstans att bo.

Vi tar inte emot så fruktansvärt mycket flyktingar längre. Bortåt ett tusental om året om man går efter Genevekonventionens defintion av flyktingar. Totalt klassas ungefär 10% av alla invandrare till Sverige som flyktingar (per år)

Största invandrargruppen i Sverige består av finländare. Nästan 200 000.
Den största typen av invandring är anhöriginvandring.

Ett stort problem är att vi tog emot för många flyktingar på en gång under krigen på Balkan. Detta kanske man kan skylla på dom andra Europeiska länderna som inte tog emot speciellt många?

Att klassa Finländare som invandrare är lite svårt. Dom är ju "grannkommun"

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
24 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

blacken skrev:

Phaetoon skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Det är det väl ingen som gjort direkt? Har väl mera "skyllt" på Sverige?

Det står inget om att det är flyktningar som kommer hit och "tar" lägenheter. Därimot att Sverige tar in skapligt mycket flyktingar och vi andra Svenskar får ingenstans att bo.

Vi tar inte emot så fruktansvärt mycket flyktingar längre. Bortåt ett tusental om året om man går efter Genevekonventionens defintion av flyktingar. Totalt klassas ungefär 10% av alla invandrare till Sverige som flyktingar (per år)

Största invandrargruppen i Sverige består av finländare. Nästan 200 000.
Den största typen av invandring är anhöriginvandring.

Ett stort problem är att vi tog emot för många flyktingar på en gång under krigen på Balkan. Detta kanske man kan skylla på dom andra Europeiska länderna som inte tog emot speciellt många?

Att klassa Finländare som invandrare är lite svårt. Dom är ju "grannkommun"

Farmor är 100% finsk.

Pappa är 50% finsk.

Jag är 25% finsk.

Mysko, jag känner mig inte som en invandrare..

;P



Ja, gud ja! Innvanddrare er muket bätre i skolen än va vi svänskar er.

I do it my way
moose46019 study
24 oktober 2007 · 772 Inlägg

invandrare bättre i skolan tveksamt.
när jag gick i skola så gick den största delen av invandrarna på iv prep eller handelsprogrammet dvs utan krav på matte b och c. men jag vet inte.

Serreos
24 oktober 2007 · 182 Inlägg

moose46019 skrev:
invandrare bättre i skolan tveksamt.
när jag gick i skola så gick den största delen av invandrarna på iv prep eller handelsprogrammet dvs utan krav på matte b och c. men jag vet inte.

Grekerna är iallafall bäst i världen på matte big_smile !!

Mvh Jojje

Wallen Auditok
24 oktober 2007 · 169 Inlägg

sedan finns det ju vissa invandrare, för att inte dra alla över en kam, som är faaan så mycket bättre än vad svenskar är i skolan... handlar nog mycket om umgänge, hur länge man bott i landet m.m sen finns det givetvis dom som inte kan ett skit... men sånna svenskar finns det ju också...

Phaetoon
24 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

blacken skrev:
Att klassa Finländare som invandrare är lite svårt. Dom är ju "grannkommun"

Nja. Dom finns ju med i statistiken.
Man räknar bara första generationens invandrare. Barn som föds i Sverige av invandrare räknas inte längre som invandrare. (Andra generationens invandrare hette det ju innan...)

Grejen är att man ska tänka på vilka siffror som nämns och hur man ska tolka dom.
För dom flesta tänker inte på att den nordiska invandringen står för den största delen och att vi tar emot ganska få flyktingar just nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
25 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Ne du e inte svensk heller.

Vad är hon då?
Svensk är man om man har svenskt medborgarskap.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sik
25 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

Varför ligga å leta lägenheter när det kryllar av hus. Alla hus kostar inte 4mille med sky hög amortering. Men man måste ha intresse för att ha något eget.

Hamilton
25 oktober 2007 · 8 869 Inlägg

Dum fråga kanske men måsta alla 636 000 ha en varsin lägenhet?
Kan det inte tänkas att några kanske kan bli ett par, inte helt ovanligt att folk flyttar ihop
och då är kanske en 1a i minsta laget...

Fotograf på tierpidag.se
Hamilton
25 oktober 2007 · 8 869 Inlägg

Serreos skrev:

moose46019 skrev:
invandrare bättre i skolan tveksamt.
när jag gick i skola så gick den största delen av invandrarna på iv prep eller handelsprogrammet dvs utan krav på matte b och c. men jag vet inte.

Grekerna är iallafall bäst i världen på matte big_smile !!

Mvh Jojje

Maten är inte dum den heller.....wink

Fotograf på tierpidag.se
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
25 oktober 2007 · 252 Inlägg

sik skrev:
Varför ligga å leta lägenheter när det kryllar av hus. Alla hus kostar inte 4mille med sky hög amortering. Men man måste ha intresse för att ha något eget.

Precis, bodde i Tjejens "ort, jobbade även där" i ca 1 år man gick nästan inte utanför dörrarn förutom på helgen då man åkte hem till morsan å sov där, nu när ja bestämde mig å flytta hem så fanns de inga lägenheter som lockade för vettigt pris så då fick de bli hus, som det är nu så betalar jag lika mycket på ett hus på 100kvm som ja gjorde på en 2a på ca 65, fast då tillkommer ju ved så man får varmvatten för att duscha å värma upp kåken men säg 6000 fördelat på 12mån för det, sen allt som kan hända men va fan shit happens big_smile

fast kanske ska tilläga att jag pendlar då för ca 2500kr månaden

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
25 oktober 2007 · 1 781 Inlägg

då tycker jag folk kan flytta upp till Norrland ... finns ju massa fina kåkar här för en billig peng
en rätt stor vill går på dryga 700.000:- här uppe!

Team Insane Racing
PH_
25 oktober 2007 · 310 Inlägg

Phaetoon skrev:

RouziMotorsport skrev:
Ne du e inte svensk heller.

Vad är hon då?
Svensk är man om man har svenskt medborgarskap.

NEJ!

Svensk är man om man har svenska rötter, svenskt blod, svensk kultur -dvs SVENSK är man om man härstammar från sverige.

Heter det landet man härstammar från tyskland, storbritannien, spanien, turkiet, iran eller irak (för att ta några exempel, finns ju en del länder här i världen) så är man trots svenskt medborgarskap INTE svensk.

Detta är en sakfråga jag irriterat mig på hur länge som helst.

Vi tar ett exempel; Ibland dyker det upp tidningsrubriker i stil med: "15 döda i Nigeria - UD flyger hem nödställda svenskar" Läser man vidare så står det "svenskarna var på besök i deras hemland"

Men NEJ, dom är inte svenskar i det fallet, dom är NIGERIANER med svenskt medborgarskap. Dom har precis likadana rättigheter och skyldigheter som mig, mina föräldrar, morföräldrar och deras föräldrar före dem, men dom är INTE svenskar.

Och jag vill påstå att 9 utav 10 svenska medborgare med utländsbakgrund fortfarande refererar till sig själva med den nationallitet de, deras mor och far eller morföräldrar härstammar från.

Innan ni rasar mot mig nu, gör en poll på erat jobb eller skola. Kolla hur många med utländskbakgrund som refererar till sig själva som svenskar och hur många som inte gör det.

Tack för mig och snälla missförstå mig rätt.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
_Spawned_ Maskinförare
25 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

Oavsett hur jag ska tolka det där.. låter det ändå lite rasistiskt i mina öron..
Enligt mig så är det väl självklart att man är svensk, om man bor i sverige och har svenskt medborgarskap?! Och ska vi hårddra det, vi är ju själv invandrare i sverige om man nu går nog långt tillbaka i tiden.. så jag vet inte hur mycket man ska uttala sig om saker och ting.
Jag te.x har finne iblodet.. är inte jag svensk då ? jag är född i sverige.

Dock så låter det som att det är på väg att bli lite ot här..

Senast redigerat av _Spawned_ (25 oktober 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
_Spawned_ Maskinförare
25 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

Kom att tänka på den här tråden.. läs igenom den..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 39#p612339

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
PH_
25 oktober 2007 · 310 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Oavsett hur jag ska tolka det där.. låter det ändå lite rasistiskt i mina öron..
Enligt mig så är det väl självklart att man är svensk, om man bor i sverige och har svenskt medborgarskap?! Och ska vi hårddra det, vi är ju själv invandrare i sverige om man nu går nog långt tillbaka i tiden.. så jag vet inte hur mycket man ska uttala sig om saker och ting.
Jag te.x har finne iblodet.. är inte jag svensk då ? jag är född i sverige.

Dock så låter det som att det är på väg att bli lite ot här..

OT, ooo ja. Kunde dock inte låta bli.

Rasistiskt, ja visst kan man tolka det så och jag vet att 99% utav dem som läser det jag just skrev kommer att tolka det på det viset.

Men det gör mig inget, för jag vet vad jag menade med vad jag skrev och jag vet att den återstånde procenten också förstår vad jag menar.

Nu kommer jag skriva något ytterst klyschigt, smygnasse och heilar-när-ingen-ser-aktigt: Jag har inget emot invandrare, vill bara att folk ska veta det.

Det jag skrev i mitt tidigare inlägg bottnar inte i något annat än att jag är trött på vad jag tycker är ett sakfel. Ett äpple är ett äpple, inte ett päron bara för att trädet det föll ifrån står  i ett päronplantage.

Sen hurvida man ska referera till svenska medborgare med finnländskt eller norskt påbrå tänker/orkar jag inte ens engagera mig i att kommentera.

Tids nog kommer äpplet inte längre skilja sig från päronet, dom är ju trots allt båda frukter, men så länge päronet är grönt och rullar åt vänster och äpplet är rött och rullar åt höger kommer  päron vara päron och äpple vara äpple även om båda smakar lika gott.

Edit: Bara för att man är politiskt inkorrekt är man inte allt en bov.

Senast redigerat av Master PH (25 oktober 2007)

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
TRYIT Teddan
25 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

jag har svensk/engelsk pappa, utländsk mamma.

vad är jag ??
jag är inte svensk medborgare och tänker inte heller bli det.
ser ingen mening med att bli "svensk" , det ända som skiljer är ju landet på passet och nationalitet på körkortet.


YESSSSSSSS jag är en invandrare , en stolt sådan.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Phaetoon
25 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Master PH skrev:
NEJ!

Svensk är man om man har svenska rötter, svenskt blod, svensk kultur -dvs SVENSK är man om man härstammar från sverige.

Då är inte jag en svensk, då några av mina förfäder invandrade till Sverige som valloner på 1500-talet. Sen så har jag ju lite adligt blod från Frankrike i mig också.
Plus lite tattare-blod. Har nog lite danskt blod i mig också.
Vi har visserligen ett släktvapen och ett släktträd på mammas sida som går tillbaka 500 år, men men... Svensk är man visst inte.

Hur många generationer måste man bo i Sverige för att få kallas svensk?

Sen kanske man ska tillägga att under Sveriges stormaktstid så var Riga Sveriges största stad. Baltstaterna och Finland tillhörde Sverige då.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
John87 Stolt Volvoägare
25 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Jag är inte heller svensk. Och det säger jag med stolthet smile

Mor och far är båda födda i Finland, varav min morfar är till hälften ryss.
De invandrade till Sverige och bor nu här båda två.
Jag är född i Sverige, men säger mig vara helfinne.

Varför pratar ni om detta här föresten? Det handlade om lägenheter och inte om man är invandrare eller inte.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang