Ja nu har det blivit så att många vill se en liten projekt tråd om min bmw e36. Och nu när man igentligen borde vara i garaget men blivit sjuk så kan man väll börja göra en.
Tänkte börja med att lägga upp några bilder hur projektet har varit innan. allt från inköp till sommaren 07.
Och sedan uppdatera med bilder alltefftersom att vintern 07-08 artar sig.
Släng gärna på mig kommentarer tipps eller frågor så skall jag försöka svara på dem så gott som det går.
När jag köppte henne. Helt orginal men med andra 15" fälgar.
Ja nu kommer några bilder vad som blev den första "stylingen" som dumm 17åring
Gröna bromsok å vita blinkers. "Värsta stylad"Spy gröna ok.. BLÄOch det sista som faktiskt är snyggt Nerlack
Ja så såg den ut de första månaderna med körkort.Men Första halkan med nytt körkort så blir det såhär
Måste väll även slänga in en bild på dåvarande ljud bygge som även var projekt arbete i skolan. Upps även en bild hur den såg ut sommaren 07 Mer bilder längre ner i tråden
Ja effter dikeskörningen så var det bara att beställa kjolpaket som jag hade funderat på länge men Inte haft någon direkt anledning (förutom snyggt) så det införskaffades i rask takt
Kaboom så kom det
Ja bara ut å prov montera lite snabbt (svinkallt)
Då inte kjolpaketet passade riktigt ordentligt och inte var "helt effter min smak" så var det bara att börja jobba med det.. vid detta laget är bilen avställd.
Bygger innre skärmkanter. Först tejpade jag fast en papp skiva i rätt "båge" och dedan fogskumm innanför det.. sedan bort med pappen och dit med en plast påse och plastade utanpå den. och sedan bort med fogskummet och plasta dit innerskärken.
Och framspoilern skulle bli lite bredare fram med vinkelslipen (älsklings verktyg) och kapa
Dit med sidokjolarna. man tager vad som finns till hands.
Skön kännsla att ha fått på det.
Helvettes arbetet avklarat. slipat å spacklat klart.. även sprutspacklet
Grunden klar. Fram med våtslip pappret
Dax och lägga ränderna
Hur vi fick ränderna så raka tack vare denna bygglaser vi fick med i någon tidning för 100 år sedan. värd sin vikt i guld trots priset på tidningen troligtvis var 3för99kr
Dax och lägga på det svarta
Visst skulle den passa i enbart den färgen.
Oj kolla vad jag hittade. ny köppta angeleyes one block. Fram med sikat och tejp.
Första turen örebro och tillbaka. Väntade ett par extra dagar med vingarna så att de skulle få härda ordentligt. (klarlacken lades på fredagen och allt monterades på lördag och första turen (och påställning) söndag morgon
Sådär då var vingarna påsatta. Ut och prova om man har något fäste.
Hmm vingen funktion kanske inte skall funka i låga hastigheter men isfl provar jag däcken.
Ja vingen satt fast iallefall. och har även fått på dimmljus.
Natt bild
Hittade även ett neonkitt hos en kompis. Rosa streetglow kit (äkta neon och 9500V)
Ojojoj vad neonet retar folk. Dock skär det sig emot ränderna. Ääh det är ju "snyggt".
Dax för fälgbyte. Åkte bara 75%av sommaren på de däringa 15"arna med cyckeldäck på (195or)
Dagen effter köpet åkte de in på polering och kom tillbaka och såg ut såhär.
På med däck 18x235x40 Och göra dem lite personliga med lackade bultar runt hela fälg kanten.
Nu hoppar jag över resten av sommaren som inte bestod av så mycket mer. sålde ljudbygget som jag spelade 129.6db med och byggde om det. Slänger upp en snabb bild på 45miuters bygget innan ljudiadagen. Detta budget bygge spelade några db till men Monoblocket är flaskhals. Klarar inte av att hålla koll på basens enorma bas slag.
45min bygge.. skämms hehe.Ja då var det dax att börja leta vinterbil. pga Mycket nya ideer inför denna vinter.
Hittade en "pulkan" och då var det att ställa av Tyrken och vinter 07-vår 08 projektet börjar
Men nu skall jag iväg å äta Flott middag hos farmor och farfar. Fortsätter uppdatera Tråden imån av tid ikväll.