Vilket projekt! Skulle i me xenon i helljusen, jag och min master mekaniker jocke kopplade in de. Gick hur lätt som helst och ljuset blev skitbra. Hämtar tjejen och ska fara ut och testa på en mörkare väg. Helt plötsligt så får jag brakes failure i displayen, vafan tänker jag och då börjar de regna felmedelanden, antipollution error, airbag error, esp error osv osv! Den börjar blinka "stop stop" så jag stannar. stänger av, väntar ett tag och startar. Då släcks alla felkoder utom antipollution error. Kommer hem och kollar runt lite på internet och hittar på xenonkungen.se att jag behöver speciellt xenon om jag har canbus elsystem i bilen. Jocke tipsar om att jag kan köra en killswitch istället så borde de problemet vara ur världen. Dagen efter så tar tjejen bilen till jobbet, när jag äntligen kommer ur sängen traskar jag dit och startar bilen. YES tänkte jag, antipollution error var borta. (Ja, jag kör norrlands nya plogbil=))
Så för att slippa canbus systemet överhuvudtaget så fick det bli en av jockes gamla killswitchar. Blev jävligt nöjd med hela upplägget. Körde hem till farsan 5 mil bort bara för att få leka med helljuset och killswitchen
väldigt simpelt. Jag använder inte originalkablarna(can-bus) så originalspaken för att slå på helljuset fungerar förståss inte. Har dragit nya kablar till killswitchen.