Fick skönaste ordningsboten idag :X

MrTobias
1 december 2007 · 1 297 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Hehe att sticka är ju urdumt. Vad tror du polisen gör om du lyckas komma undan? De kan inte bevisa att det är du men de vet ju vilken bil du kör. Inte så skoj att ha en polis i hälarna så fort man vill lämna lägenheten :X

MrTobias
1 december 2007 · 1 297 Inlägg

Xoff skrev:
svängen till statoil? va det vänster eller högersväng? för va det vänstersväng kan du ju säga att du planerade din körning wink

det var vänstersväng till statoil smile
planerade i några km smile Närmaste bilen bakom låg väldigt långt efter så jag hade kunnat byta fil hur lätt som helst senare, därav ett dåligt argument smile

neckwomen_88
1 december 2007 ·

haha, tycker iaf att det va en skön ordningsbot! smile 

brukar dock inte ligga och mysa i vänsterfil, det känns obekvämt på nåt sätt... ^^

_Wallis_
1 december 2007 · 4 506 Inlägg

Fy satan, har sj vart lite närvig idag för trafik polisen smile Har kört sthm tur och retur och maxat hela vägen, Bilen var inget speciellt en Toyota Yaris 1,3l motor tror jag det är, Men kommer upp i över 180km/H (har GPS), Och har legat på snittfart 146km/h utslaget på hela resan räknat av gps'n, varje gång möjligheten gavs så maxade jag och körde så så länge det gick, Fick tanka full tank 2ggr + 200kr till, i en Yaris smile haha Är rätt nöjd med att ha klarat det utan att åka dit smile 55,5mil enkel väg.. smile

Undra om jag ochså hade åkt dit för vänsterfils körning om dom hade sett mig wink

Kan du andas kan du dö.
Germax
1 december 2007 · 12 086 Inlägg

Vilket jävla skämt, nu har du ju redan skrivit på. Men jag skulle ALDRIG skriva på något sådant, skriver de en rapport trots att du vägrar kommer de till 99% komma hem ett brev efter några månader där de står att förundersökning är nerlagd. Och skulle de mot all förmodan bli en rättssak o de vinner blir de inte mer än 500kr ändå.

Germax
1 december 2007 · 12 086 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.

_Spawned_ Maskinförare
1 december 2007 · 1 163 Inlägg

Fan, då äre ju bara börja byta körfält till höger... då jag alltid ligger i vänster fält, då det bara känns överdrivet att svänga mellan filerna.. då jag ändå håller en hastighet som överskrider andras.. Så snart får man väl en likadan bot.. farligt att ligga efter lulevägen nu mer då.. :S

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
TRYIT Teddan
1 december 2007 · 2 495 Inlägg

fan det där skulle polisen praktisera lite oftare, fy fan va mycket idioter det är som ligger i vänsterfilen hela tiden och bromsar.

nu beskrev du ju situationen där det inte kom några bilar ibak , då är de tju försvarbart.
Men kul å se att det finns en lag mot detta.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Masterworks
1 december 2007 ·

_Spawned_ skrev:
Fan, då äre ju bara börja byta körfält till höger... då jag alltid ligger i vänster fält, då det bara känns överdrivet att svänga mellan filerna.. då jag ändå håller en hastighet som överskrider andras.. Så snart får man väl en likadan bot.. farligt att ligga efter lulevägen nu mer då.. :S

Finns alltid dom som kör fortare och vill om!  hehehe...  cool

chrno RE-雨宮
1 december 2007 · 481 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Fan, då äre ju bara börja byta körfält till höger... då jag alltid ligger i vänster fält, då det bara känns överdrivet att svänga mellan filerna.. då jag ändå håller en hastighet som överskrider andras.. Så snart får man väl en likadan bot.. farligt att ligga efter lulevägen nu mer då.. :S

Dessutom så är det oftast bättre väg i vänsterfilen, speciellt om det regnar, eller har gjort det då det inte är lika mkt spår.
Ligger man i vänsterfil och stoppar upp så har man inget där att göra, Dessutom är det längre till den sidan av vägen där det är störst chans att det kommer upp djur så det är mitt val också. Sen om det är olagligt så är det väl synd. Men för 500:- och chansen att förklara varför för polisen om jag nu skulle bli stannad är lätt värt den mindre chansen för vattenplaning och krockar med djur.

RE-Amemiya Kitted FD3S
blacken
1 december 2007 ·

MrTobias skrev:
Tja!

Låg och körde på en 2filig väg 22-23 på kvällen. Kom ikapp en civilare och sänkte farten till lagligt efter jag sett att det var en civilare smile. Körde igenom en rondell och vidare 3km i vänster fil på 90 väg. Det var ingen bakom mig som ville köra om så jag låg kvar där. Svängde senare in på statoil för att polaren ville köpa snus. Polisbilen stannade brevid min och bad mig sätta mig i baksätet. Får visa körkort och blåsa, sen frågar dom om jag vet varför dom stannade mig.. Nej svarar jag och dom berättar att jag kört i vänster fil. -Okej? Då berättar de att det är olagligt och kommer kosta mig 500kr så här sitter man med en fräsch bot på 500kr. För vänsterfilskörning :X

Är det olagligt att ligga i den filen?. Det vart väl en del ändringar om det hela för ett tag sedan.

XIPS
1 december 2007 · 27 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
I sverige har man en skyldighet att känna till regler och lagar.
Sen kan man ju vända och vrida på detta hur man vill.

Hur vet du att ingen ville köra om?
Polisen måste ju legat bakom och sett dig köra i vänsterfil.
Hur kunde du vara säker på att de inte ville köra om?
Alla lägger inte sig 1m bakom och blinkar med ljusen när man ska köra om.

haha undrar om Nille_del_Mar känner till ALLA regler och lagar i sverige. skulle inte tro det. men om du nu gör det kan du ju va så duktig å rada upp dom här.

Skulle man skrivit något här?
Hammarslag Inläggskritiker
1 december 2007 · 990 Inlägg

alminjo skrev:
vem betalar rättegångskostnader om polisen får rätt??? DU!!

Amatör, man behöver aldrig betala rättegångskostnader när det är STATEN MOT PRIVATPERSON!


Advokats kostnader däremot kan man åka på och betala, men sällsynt. Aldrig åkt på och betala advokatskostnader under mina repor.

Senast redigerat av Hammarslag (1 december 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
VWSmurfen Smurfen
1 december 2007 · 103 Inlägg

JapMax skrev:

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.

Har kört ifrån dem tre gånger och inte har jag sett någre brev hemma.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
Lindberg88
1 december 2007 · 1 418 Inlägg

JapMax skrev:

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.

Vad ska dom skriva i det brevet?
"Hej, du eller någon annan har kört ifrån oss i din bil men vi kan inte bevisa vem det var som gjorde nått, hej då" eller vadå?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
TheDeadDorkster Dieselgypsy
1 december 2007 · 538 Inlägg

Tja, alla borde veta att man alltid ska köra i filen som är längst till Höger (förutom på 70-vägar tydligen (I Belgien och Nederländerna är det i bebyggelsen, från sekunden man ser en vit skyllt med ortsnamnet). Den lagen finns av en anledning och det gäller enbart att respektera den oavsett om man är ensam på vägen eller att det är mycket trafik. Vänster filen är för omkörningar, inte för att hänga i den.

Ärligt talad skulle jag hellre ha att man höjer böterna på dessa smågrejer än hastigheten. Skulle dom ge mer böter för "bagateller" som inte ha på belysning, inte använda blinkers, köra i vänsterfilen, inte lämna företräde, felparkering (vilket stör oss budbilsförare otroligt!) osv. skulle folk börja få lite trafikvett!

Det är otur att det hände dig Tobbe, men jag är glad att polisen inte enbart stirrar sig blind på hastigheten!

Senast redigerat av TheDeadDorkster (1 december 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
blacken
1 december 2007 ·

XIPS skrev:

Nille_del_Mar skrev:
I sverige har man en skyldighet att känna till regler och lagar.
Sen kan man ju vända och vrida på detta hur man vill.

Hur vet du att ingen ville köra om?
Polisen måste ju legat bakom och sett dig köra i vänsterfil.
Hur kunde du vara säker på att de inte ville köra om?
Alla lägger inte sig 1m bakom och blinkar med ljusen när man ska köra om.

haha undrar om Nille_del_Mar känner till ALLA regler och lagar i sverige. skulle inte tro det. men om du nu gör det kan du ju va så duktig å rada upp dom här.

Enligt VTK så är du som fordonsförare skyldig att känna till varenda lag och regel som gäller på den vägsträcka som du färdas på.

_Spawned_ Maskinförare
1 december 2007 · 1 163 Inlägg

Ja, och hur många gör det ? om ärligheten ska fram, men bryr sig om lagar och paragrafer när man ska ta körkort, sen lägger man till sig med massa olater som man kanske skulle undvikt. Jag har då lagt till mig med många olater, Men sen om man ligger i vänster fil, och man kör bra mycket fortare än andra, så man verkligen ser att det inte ligger nån i närheten bakom alls.. då tycker inte jag det spelar nån roll om man ligger i vänster körfält.
då jag heldre gör det än ligger som nån jävla kryssnings misil mellan filerna..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
xisten sixten
1 december 2007 · 252 Inlägg

har åkt bakom polisen i vänsterfil i drygt 150 blås i dryga 2 mil utan att de sagt något

response Studerande
1 december 2007 · 463 Inlägg

Tråkig böter... Visst är det så att man får ligga och köra i vänsterfilen på 70-väg? Men inte på 90- eller 110-väg?

BTW: Var det på bodenvägen? Vad var det för bil och vilket reg-nr.? tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang