Bilförsäkring!?

turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
8 december 2007 · 83 Inlägg

Nu när staten hittat på det här med skatt på bilförsäkring. Jag hört att man kan försäkra sin bil i bolag tex ifrån Norge etc. för att komma ner i kostnad..

Nån som vet lite mer om detta? Nåt bolag att rek? Så man inte står med skägget i brevlådan om nåt skulle hända:P

Tack på förhand:)

wesc
Bjork OEM <3
8 december 2007 · 6 957 Inlägg

turbomartin skrev:
Nu när staten hittat på det här med skatt på bilförsäkring. Jag hört att man kan försäkra sin bil i bolag tex ifrån Norge etc. för att komma ner i kostnad..

Nån som vet lite mer om detta? Nåt bolag att rek? Så man inte står med skägget i brevlådan om nåt skulle hända:P

Tack på förhand:)

Eller varför inte bara betala lite mera och ha den försäkrad i svenskt bolag?
Lite lättare om de skulle hända ngt kanske? Eller?

OEM <3
turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
9 december 2007 · 83 Inlägg

Bjork skrev:

turbomartin skrev:
Nu när staten hittat på det här med skatt på bilförsäkring. Jag hört att man kan försäkra sin bil i bolag tex ifrån Norge etc. för att komma ner i kostnad..

Nån som vet lite mer om detta? Nåt bolag att rek? Så man inte står med skägget i brevlådan om nåt skulle hända:P

Tack på förhand:)

Eller varför inte bara betala lite mera och ha den försäkrad i svenskt bolag?
Lite lättare om de skulle hända ngt kanske? Eller?

Det var inte det jag frågade om, eller?! Om du inte har svar på min fråga lämna tråden ren!

wesc
TRYIT Teddan
9 december 2007 · 2 495 Inlägg

det norska bolaget du tänker på är Vesta.

du får betala skatten ändå.

Om du hadde vetat varför vi betalar skatten så kanske du inte hadde gnällt ...

sen att det är dyrt å försäkra bilar det kan jag hålla med om .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
16 december 2007 · 83 Inlägg

Gud..

wesc
TRYIT Teddan
16 december 2007 · 2 495 Inlägg

turbomartin skrev:
Gud..

vad ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Mazdakillen Motormontör
16 december 2007 · 437 Inlägg

Om du försäkrar din bil i Norge så om en olycka händer så kan det bli svårt att visa upp bilen om de inte har en sammarbetspartner.
Det är skitdyrt att försäkra bilen, så det finns ju bara två sätt att uthärda det.Antigen ha en billigare bil eller ta en halvförsäkring och köra välidgt försiktigt.
Jag åkte åt helvette med min för ett tag sen och hade tyvärr halvförsäkrat så jag får ju inte ett skit.
Men men smakar det så kostar det.
I Finland är det billigare att försäkra bilen har jag hört men då ska den vara finsk reggad oxå och den måste befinna sig där ett ex antal veckor om året oxå.
Men sök runt på olika bolag.
Jag är inne på att köpa en Mazda MX3 IF är billigast på dem helförsäkrat på ca 12200 om året medans vissa bolag tar typ 18 tusen.
Däremot är bolaget Sveland billigast på den bil jag hade.
Så olika modeller är olika dyra hos olika bolag.
Sök runt å använd dej av Insplanet.
Lycka till med försäkrandet.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
alain www.bimmerpower.org
16 december 2007 · 3 995 Inlägg

Salut Martin!

jag tror inte att det är förbjudet att teckna en bilförsäkring av ett utlänsk bolag, jag hade tänkt ta en som heter LOYD i England som var mycket biligare just på grund att jag satsade pengar hos dom. Det var rätt många år sen.
det störta problem var att få ett företag här i Sverige som skulle samarbeta i fall att det skulle hända någonting, annars det skulle kosta mig oerhört mycket pengar.
Därefter täcknade jag bilen på en Svensk bolag. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang