Kör DU bil bra - tycker du själv ?

rocker
3 januari 2008 · 67 Inlägg

15... jag kör fort och stressigt.. alltid bråttom överalt.. ute i sista sekund. inget bra föredömme.. men jag ska bättra mig..

marven
26 maj 2008 · 551 Inlägg

har haft körkort i 3 år och jobbar med att köra bil... kör väl oftast för fort och gör hastiga manövrar. liten schumi bakom ratten, så nedre delen av skalan skulle jag väl hamna på 30-40.. hade jag skärpt till mig hade jag väl kommit upp i 60-70 kanske? men nää har inte råkat ut för något allvarligt (än) men jag har iaf roligt när jag kör..

You can't B serious, oh K
evilaudio
26 maj 2008 · 16 195 Inlägg

fortast från A-B e väl bra körning elle?? hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Hmm.
26 maj 2008 ·

110.. utan överdrift. tror du mig inte? håll det för dig själv. wink

Senast redigerat av Hmm. (26 maj 2008)

maco
26 maj 2008 · 1 207 Inlägg

Jag skulle ge mig 20-35, beroende på vilken bil jag kör. Att jag var tvungen att ta 3 uppkörningar säger väl rätt mycket.

Kör jag någon annans bil håller jag hastighetsbegränsnigar och är väldigt mycket mer försiktig med allt. Och det känns skönt då för jag har aldrig hamnat i någon obekväm situation när jag kört så.

Kör jag mina egna bilar är det desto sämre. Jag kör i regel fort och kan dra några fulingar då och då. Men jag blinkar alltid och anpassar mig i regel alltid till högerregeln.

Opelmadness German cars, quality and beyond
26 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Tja, enligt många andra så är jag en jävel att köra. Både på asfalt, grus och is. smile
Alltid kul att höra iofs. Själv vet jag inte, kanske är runt 70-80...
Har ju inte testat riktig bankörning än. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
nonamer
26 maj 2008 · 307 Inlägg

Jag kör bättre än innan jag lärde mej köra iaf smile

Big_JN
26 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Hamnar nog enligt mig själv runt 65-70!

Joo
27 maj 2008 · 741 Inlägg

Jag har kört av vägen 2 gånger och jag har haft körkort i 6 månader nu men men:

hur anpassar du dig exempelvis till ett övergångsställe ?

Ser jag någon så saktar jag in, beror på hur bra sikten är också annars så kör jag som vanligt!

Det står en bil på väggrenen på en motorväg - vad gör du ?

Håller ut en liten bit!

Anser mig själv efter de olyckor som hänt att jag ligger kanske på skalan som du sa 1-100 så ligger jag nog på 40 kanske tongue

KHRacing
27 maj 2008 ·

Irmscher Vectra skrev:
Tja, enligt många andra så är jag en jävel att köra. Både på asfalt, grus och is. smile
Alltid kul att höra iofs. Själv vet jag inte, kanske är runt 70-80...
Har ju inte testat riktig bankörning än. wink

Då tycker jag du skall göra det inom kort :-)

R0b1n hej
27 maj 2008 · 291 Inlägg

jag kör som en idiot enligt många, men idiot vet jag redan att jag är. men kan starta o stanna bilen. de ni !!!

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
alexbenhard Hemlig Agent
27 maj 2008 · 1 115 Inlägg

Joo skrev:
Jag har kört av vägen 2 gånger och jag har haft körkort i 6 månader nu men men:
Anser mig själv efter de olyckor som hänt att jag ligger kanske på skalan som du sa 1-100 så ligger jag nog på 40 kanske tongue

Inte för att vara elak men gå av vägen 2 ggr på 6 månader och kalla det för 40.
Vad är då 1?

Jag har lagt många tusen mil bakom mig utan en enda olycka.
Har kört bil i stort sett varje dag i 5 år.
Lite självsäkert säger jag 80+ wink

Roundcube
27 maj 2008 · 801 Inlägg

det är därför det händer en massa skit på vägarna, för att alla tänker som vissa här, "jag kan köra" finns ingen som "kan" köra bil, man kommer alltid råka ut för nån ny situation som man tillslut inte kommer klara av, oavsett hur duktig man är. man blir aldrig fullärd. jag anser mig inte duktig på att köra, man har mer tur än skicklighet om man klarar sig.... det är min mening.

decib3L Körv
27 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Är väl ingen hûbinette men är väl hyffsat bra enligt mig själv. ca 2500 mil bakom ryggen och aldrig någon seriös olycka. Skulle väl gissa på 55-65 tongue

Truckdriving Man
_MaCCe_ Majestas
27 maj 2008 · 1 319 Inlägg

Har haft kortet sen i Dec.. jag ligger nog runt mängden som vanlig traffikant.. ca 60 - 70...

Vad gäller lite hårdare körning har jag ingen aning om.. tycker iofs att man vart ganska säker på snön i vintras efter några veckors bus.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Roundcube
27 maj 2008 · 801 Inlägg

decib3L skrev:
Är väl ingen hûbinette men är väl hyffsat bra enligt mig själv. ca 2500 mil bakom ryggen och aldrig någon seriös olycka. Skulle väl gissa på 55-65 tongue

inte för att va elak, men efter 2500 mil tycker du att du är en väldigt bra bilförare? när jag BÖRJADE på körskolan så hade jag kört 4800 mil, och det är 2.5 år sen nu. körde 4 lektioner sedan halka, teori och uppkörning. sen dess har det blivit 6000 mil till. och det finns mkt kvar att lära. ursäkta mig alltså, men det låter så jävla dumt bara..
Säger inget om min förmåga 0 - 100 det är upp till dem som åker med mig att avgöra.

Puh.. kännsligt ämne detta..

Pikey
27 maj 2008 · 2 283 Inlägg

decib3L skrev:
Är väl ingen hûbinette men är väl hyffsat bra enligt mig själv. ca 2500 mil bakom ryggen och aldrig någon seriös olycka. Skulle väl gissa på 55-65 tongue

2500mil är inte mycket till och med jag har nog fler mil bakom mig fastän jag fått körkort i februari.
Och då är inte moped eller a-traktor inräknat smile

Men visst jag kör fort emellanåt men då utan att kunna skada andra än mig själv.
Där det finns folk kör man lungt så är det bara...

R.I.P. Michael Jackson!
Mortalis VW-nörd?
27 maj 2008 · 4 332 Inlägg

tycker ja körde bra, tills ja backade in i en kvinna som svängt upp bakom mig imorse tongue

Goodis Full gas spar tid! ;)
27 maj 2008 · 284 Inlägg

jag tycker inte jag e en dålig bilförare.. men man blir ju aldrig en fulländad förare.. ligger väl som dom flesta andra mellan en 40-60 nånstans.. dock säger mor min att jag kör som en gud!! tongue

Senast redigerat av Goodis (27 maj 2008)

Malmoe SSS -12
27 maj 2008 · 3 217 Inlägg

Är väl en medelsnittare... Sisådär 48 - 50 ungefär, man vill ju inte bedömma sig själv för högt, då skrattar folk när man råkar krocka, vilket jag råkat göra... En eller annan gång, mer eller mindre relevant!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang