Mitt namn är Martin och bor i Örnsköldsvik så där kommer bilen synas mest.
Om det håller kommer den även synas en hel del på mittsverigebanan.
Det Jag körde med förut var:
940 IC
240 kylare och expantionskärl
Elfläkt
19 raders oljekylare termostatstyrd
Simota Dubbelkonat filter
JB-Racepart Dumpventil
AC helt borta!
3" avgas
Dubbla avgaskammar
Laddtryck 1.1 bar
Ställbar BTR
Steg 2 chip
AC kompressorn och AC kylaren borta,
Batteriet är flyttat bak.
Detaljer flyttade eller bortplockade för bättre viktfördelning.
Höjd huv
Bortplockad vinge och torkare
Vita blinkers fram
Sänkt ca 40-50 mm
Alla bussningar är bytta till polyuretan.
Detta har gjort bra mycket för väghållningen bara subframen kvar att styva upp.
Urkopplingsbar ABS med strömbrytare inne i bilen. (Skönt när man vill köra aktivt)
Fanns med i Styling Börsen (26/6)
Och lite bilder...
^^fram^^
^^Bak^^
^^Brorssan ville se hur det såg ut under huven ^^
^^Här fick han se att den går MYCKET bättre än hans 240tic ^^
Vad som händer:
Turbo: Holset HX35 [X]
Intercooler : 600x300x76 [X]
Spridare: Power Enterprise 1000cc [X]
BTR: Tomei [X]
Sprut: VEMS [X]
Wastegate: 2st Tial 38 mm @ 0.7 bar [X]
Grenrör: Byggt av rebell82 (pulse split) [X]
Koppling/Drivlina: Sacs tryckplatta med orginal lamell, lättat svänghjul. [X]
Kammar: Dubbla avgaskammar från ca18det [X]
Block: Stressborrat till 83.5 [X]
Stakar: Apex smidda [X]
Kolvar: CP-Pistons [X]
Toppackning: Cometic (1.6mm) [X]
Ventilfjädrar: Tomei Hi-Lift [X]
Dump: 50mm [X]
Soppa: Dubbla Henko racing [X]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
##################
Innan Jul############################
Plockade isär det mesta så att det skulle hända nåt iaf.