Så långt har vi hunnit på motorn.
De första jag gjorde på Galanten var att ta bort sidolisterna och spacklade igen dom. Men givet så var det rosthål under på samma ställe på båda sidorna, så det var bara att kapa ur en bit och svetsa in en ny.
Framskärmarna var också ganska kexiga, man kunde ta tag i skärmen och dra bort stora rostkakor
Ingen rost stod det i annonsen, men det stod ju också att den hade "jättekraftiga högtalare fram och bak och stereo som klarar mp3" Jo, tjena. Den enda högtalare som funkade var vänster fram, och så värst "kraftig" tycker jag inte att den låter
Och stereon var en gammal JVC som inte alls tog mp3.
19000 mil hade den gått enligt annonsen, medans det står "servad vid 22450mil 02" på en lapp bakom dörren på vänster sida. Och när jag skulle ut och provköra så hörde jag ett "klonk" nånstans bak när vi körde iväg och påpekade det för säljaren (han åkte med), efter han lagt i och ur ettan tre gånger från passagerarsätet (?) sa han "det är du som inte når fram till pedalerna"
väldigt konstigt med tanke på att jag var längre än honom och körde med hans stolsinställning.
Jag kan ju säga att om det var en bruksbil som jag skulle ha så hade jag inte köpt den. Men nu när jag ska göra om det mesta så gör det ju inget. Fick ju pruta lite, men det var ju bara för att han "älskade mig som sin egen brorsa"
Har köpt fräschare skärmar från skroten nu iaf.
Igenlagt antennhål
Provisoriskt dithängd
2 st sånna här har innhandlats från realcar
Vinge, kommer göra egna "ben" till den som inte är så höga. Ser inte bra ut med skyhög vinge imo, ser inte så hög ut på bilden men den såg iaf hög ut på bilen
Shaved door kit har innhandlats från ebay, ligger dock kvar i lådan pga att jag haft andra saker att göra på bilen
18" ICW Tsunami köpta från USA
Datorn, som för övrigt är såld
Måste ha en mac mini med intelprocessor för att kunna köra windows. Och windows måste jag ha för att kunna använda ett externt grafikkort. Och ett externt grafikkort måste jag ha för att kunna köra 2 skärmar med olika upplösning (en 7" och en 15")
Riktigt läckra mätare från Sgear
Kanske går använda för att få det att se lite fräschare ut under huven, vi får se
Kabel till Iphonen, så man slipper ta med den hemifrån hela tiden (den används till att ladda mobilen och inte bara för att föra över data)
Infinity Reference 6020CS
Infinity Reference 9623i
Huvlås, väger ca 3 gram st. Mycket möjligt att jag skaffar andra. Huven blir svart, nån som har nått tips om huvlås som skulle passa? Eller är det kanske så att huvlåsen i aluminium som jag köpt från creatix.se är the shit?
Hifonics ZXi 3406
Alla dom här grejjerna som blev beställda från 4-5 olika ställen vissa från Sverige vissa från USA kom SAMMA dag
Som ett barn på julafton blev jag, yr i huvudet och hade ingen aning om vad jag skulle leka med först