Polisen slutar aldrig förvåna!

turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
9 februari 2008 · 83 Inlägg

Under min 30år på denna jord har jag haft med polisen ett x antal gånger att göra! Dom har tyvärr aldrig givit mej något postivt och dagenshändelse gör saken inte bättre! Nu är jag inte "antipolis" på något sätt, men dom slutar aldrig förvåna och göra en besviken på hur dom sköter sitt jobb. Detta är nu min personliga åsikt och erfarenhet, men delar med många av mina bekanta!

Nu till dagens 080209 händelse som fick mej att skriva detta inlägg! jag och min bror åkte till köpcentrum Lager157 i Gällstad. Vi var ca 30min för öppningsdags och cirkulera runt och kolla dom olika butikernas öppetider. På vägen möter vi en polisbilen och får "FBI´s most wanted" blicken. Jag och min bror tittar på varandra med en suck och säger nästan i mun på varandra -va är det frågan om? Vi passerar varandra och jag ser i backspegeln hur polisbilen skyndar på och vänder snabbt i rondellen. Samtidigt som jag svänger in en på butiksparkering och vänder. När jag sen skall köra ut på vägen igen ifrån parkeringen kommer polisbilen i fullfart över vägen och in i mitt körfält/Utfart. Vilket gör att jag får stå på bromsen för att inte krocka.

Ut kommer sen föraren av polisenbilen och jag frågar om han tänkt köra på mej eller vad han håller på med??? Får till svar att det är isåfall jag som kör på honom! För hans bil står stilla. Men du står på felsida, du står ju i mitt körfält! Påpekar jag och detta får honom att tända till och svarar -Vart skall jag köra då??? Svarar och pekar -Du får ju köra till vänster om mej (hans höger). Men han blir bara mer förbannad och frågar om jag synpunkter på hans bilkörning Mm!!! Frågar då varför han stoppar oss på sådant sätt? Vad ger honom anledning? Vad har vi gjort oss skyldiga till? Men får bara till svar -Fordonskontroll! Vi har rätt att göra fordonkontroll!! Vi kommer göra flera sådana idag och kan stoppa dej igen om det är så!! Då frågar min bror vad frågan om!? Men inget svar utan han ber även min bror att plocka fram körkort!!

Sen får jag blåsa och han tar med sig båda körkorten till polisbilen. Någon kontroll av min bil göra han aldrig!!

Nu kliver den andra polisen ur och kommer fram! Säger till mej att tagga ner på attityden! För den kommer jag inte långt med, bara så jag vet! Mm

Efter detta meningslösa tjafs får vi nu tillbaka våra körkort och polisbilen rullar iväg. Förbannad åker vi till stora parkering och ställer oss. Kl är nu 5min i öppningsdags och vem kommer inte tillbaka om inte polisenbilen. Sakta rullandes förbi oss på vägen, sen ställer han sig i en vägkorsning några hundra meter bort och tittar på oss. Jag startar bilen och backar bak så vi försvinner ifrån deras synfält. Dom vill alltså se om vi talade sanning! Så jag och min bror väntar utanför deras synfält till kl blir 5min öppningstiden och alldeles riktigt kommer dom. Sakta rullandes förbi oss på vägen. Vi orkar inte med dom längre utan går in i butiken..

Tiden rullar på vidare till nästa butik på området och vem har inte ställt sig utanför där!? Jo samma poliser. Jag och min bror säger till varandra att det är inte sant och undrar vad dom lider av?

Sen tar vi butik efter butik till vi kommer längst bort på området där vi sen vänder och går att tillbaka till bilen. Vem dyker inte igen? Jo samma poliser igen, sakta rullandes förbi oss..

Helt otroligt! Om det nu på nåt konstigt sätt fanns nån liten misstankte/missförstånd om oss? Borde det ha försvunnit när dom kollade våra id!? Både jag och min bror är i 30års ålder, allmänt välklädda, bilen är 100% skick. Finns inget på något sätt som gör eller gjorde att vi sticker ut! Eller någon signal att vi inte skulle vara dom vi utger oss till..

Eller så får man inte åka i god tid! Slippa stress och råka komma tidigt..

/Martin

Senast redigerat av turbomartin (12 februari 2008)

wesc
Quantic
9 februari 2008 · 645 Inlägg

Ska inte blåbären stanna kvar i skogen? Störande är vad dom är...mad

Perss0n
9 februari 2008 · 435 Inlägg

ooh bad boys tongue

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Vid ett sånt här tillfälle hade ju en sån där "backspegelkamera" passat utmärkt, snutens vårdslösa körning samt dumma kommentarer hade ju iaf snappats upp av en sån.

Bäst hade det väl varit om snuten börjat aggra och han hade hotat dig fysiskt eller någe, då hade han ju blivit av med jobbet (med *lite* tur).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Reichte86
9 februari 2008 · 509 Inlägg

Dom vill ju visa sin makt! Dom tycker dom är skit tuffa och dom vet eller iaf tror att de aldrig har fel! Det hade inte förvånat mig om svinen hade tagit dig för fortkörning när du stod parkerad! De jobbar ju för staten och vi betalar deras lön då kan man undra om alla är sådana mot sina arbetsgivare!

Phaetoon
9 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Man tycker ju att vissa poliser borde ha bättre saker för sig?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
R0BB4N
9 februari 2008 · 25 Inlägg

Låter tråkigt det där. Jag vill varken försvara eller fördöma deras agerande. Men dom hade antagligen någon annan anledning till att vara där än just att ni råkade befinna er där.

Man måste trots allt tänka på att poliser är vanliga människor precis som alla andra. Man kan ha en dålig dag. Dock så är det väldigt viktigt att man behärskar sig, speciellt om man har ett yrke som just polis. Då bör man föregå med gott exempel oavsett vad som händer runtikring en.

Dom tyckte antaglingen att ni agerade lite misstänkte eftersom ni åkte runt på en parkering när inga butiker var öppna. Faktum är att många rån sker på morgonen innan öppning. Så ert agerande som verkar helt ofarligt enligt er (och dom flesta andra) kan se väldigt misstänkt ut i andras.

Bara min tanke om det hela... Trist hursomhelst att dom gapar på er, det finns det ingen anledning till överhuvudtaget.

Real Eyes - Realize - Real Lies
TLO
9 februari 2008 · 1 062 Inlägg

Inte på ngt sätt att försvara deras agerande.

DOCK troligen kunde de trott att ni rekade inför att råna någon butik genom att försöka "ta" personal när de kommer till jobbet....  det är den enda sannolika förklaringen till agerandet från deras sida, och att de därav gör en kontroll och slagning på er för att veta vilka ni är OM något hade skett. Tyvärr finns denna misstänksamhet idag pga hur det ser ut i samhället, och pga av erfarenheter som finns inom ordningsmakten.

DOCK så liknar resten någon sorts småaktighet från deras sida, efter att de kollat upp er. Tyvärr så blir det lite så när man har attityd mot dem från början som de uppenbarligen ansåg att du hade. Man tjänar massor på att vara glad och trevlig mot poliser oavsett hur de betett sig, även om det kan vara svårt. Bland det mest irriterande en Polis vet är när "svenne skall ifrågasätta och argumentera". Bit ihop, var trevlig, kontakta VC på närmaste Polisstation och lägg fram dina åsikter där istället.

Men du skulle i detta läget bett om patrullnummer, och namn på konstapeln, på ett trevligt sätt, sedan tackat för samtalet, åkt till Polisstationen och bett att få tala med vakthavande för en förklaring.

Döm inte ut alla Poliser nu pga att dessa verkat haft en risig dag tyvärr.

"You Go, we go!"
Super_Micke Bildrulle
9 februari 2008 · 499 Inlägg

Polisen är ju generellt sett dumma i huvet. Dom tror ju att alla som är ute vid en affär innan öppningsdags är skurkar o banditer och gör allt för att störa.

Själv hade jag nog tagit upp grejerna jag köpt ur kassarna och sprungit med dom i famnen ut till bilen och fort som fan in i bilen. Bara för att jävlas. Sen när dom oundvikligen börjar bråka så hade jag visat kvittot och bett att få göra en anmälan för trakasserier.

Senast redigerat av Supra_Micke (9 februari 2008)

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Alfakrull
9 februari 2008 · 3 Inlägg

Dom poliserna kan kalla sig vad som helst förutom poliser!! En börjar ju undra varföt man betalar skatt till en myndighet som antingen står på ströget och räknar varv eller gör som i det här fallet!

Buick Electra 225 "Custom" (1966)
R0BB4N
9 februari 2008 · 25 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Polisen är ju generellt sett dumma i huvet. Dom tror ju att alla som är ute vid en affär innan öppningsdags är skurkar o banditer och gör allt för att störa.

Själv hade jag nog tagit upp grejerna jag köpt ur kassarna och sprungit med dom i famnen ut till bilen och fort som fan in i bilen. Bara för att jävlas. Sen när dom oundvikligen börjar bråka så hade jag visat kvittot och bett att få göra en anmälan för trakasserier.

Konstigt att det är rätt hårda tester för att få utbildas till polis då, om alla generellt är dumma i huvet? Prova att söka så får du se hur långt du kommer.

Är det bättre att reta och störa polisen från deras arbete då? Om du agerar med ett beteende som verkar misstänktsamt så är det polisens sak att avgöra om det är det eller inte. Att anmäla för trakasserier skulle du inte komma långt med... En rättslig uppgörelse mellan dig och en polis skulle nog ganska snabbt visa vem som är dum i huvet.

Real Eyes - Realize - Real Lies
Super_Micke Bildrulle
9 februari 2008 · 499 Inlägg

Haha, jo, säkert. Jag får bära saker hur jag vill var jag vill. Du får stoppa ner varor i kalsongerna i affären utan att någon får göra ett smack så länge du tar upp dom vid kassan. Då borde ju samma sak gälla utanför butiken eller hur?

Polisen är inte undantagna lagen. Och jävlas dom med mig när dom inte har något att egentligen ta mig för, så jävlas jag tillbaka.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
R0BB4N
9 februari 2008 · 25 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Haha, jo, säkert. Jag får bära saker hur jag vill var jag vill. Du får stoppa ner varor i kalsongerna i affären utan att någon får göra ett smack så länge du tar upp dom vid kassan. Då borde ju samma sak gälla utanför butiken eller hur?

Polisen är inte undantagna lagen. Och jävlas dom med mig när dom inte har något att egentligen ta mig för, så jävlas jag tillbaka.

Jag skrev inte att du inte FÅR bära saker hur du vill. Du skrev själv att du skulle springa ut med grejerna i famnen. Det FÅR du göra, men vem tycker att det ser normalt ut? Alltså. Det är upp till polisen att bedömma om det ser misstänkt ut eller inte. Visar du ett kvitto direkt så tackar dom nog för sig.

Det är just jävlandet som inte direkt hjälper deras arbete. Sådana som du som tänker på sandlådenivå är inte hjälp till någon. "Om han kastar sand på mig så kastar jag tillbaka..."

Sunt förnuft, var har det tagit vägen...

Real Eyes - Realize - Real Lies
Super_Micke Bildrulle
9 februari 2008 · 499 Inlägg

Hellre ge tillbaka än att stå som ett spån och bara ta emot.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Okim Dra mig i draken!!!
9 februari 2008 · 616 Inlägg

dom har ingen rätt att ta dn brors Körkort han e med passagerare o har inget med varken din bill eller annat o göra
därimot kan dom be honom lämna bilen.

o de där med att dom har fordonskontroll hehe yeright

fråga nummer två
har man fordonskontroll mitt på en parkering?? knappast
sen så  har du rätt dom körde på fel sida o znuten du prata med hade DAMP
han kör på fel sida o har ingen rätt att blockera din väg  då måste han visa på att  han tänkt stoppa dig

sen så var det inte för att han ville kolla ditt fordon som han stoppa dig...  åker man runt på parkeringar bar aså där innan öppningsdags ås blir det misstanke till inbrott eller liknande brkar heta så....


men det ger dom inte rätt att hitta på andra misstankar...



ja tycker synd om dig o alla andra sopm blir drabbade av okunniga / tykna polisert som slall spela wonnabe heros


sad

Mvh// Okim // Jocke
TLO
9 februari 2008 · 1 062 Inlägg

"Ingen rätt"  ??  Jisses.........lol

Senast redigerat av TLO (9 februari 2008)

"You Go, we go!"
Bostrom RS
9 februari 2008 · 886 Inlägg

Mkt okunnigt folk här... :S

Focus RS
Liner
9 februari 2008 · 583 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Hellre ge tillbaka än att stå som ett spån och bara ta emot.

OT:  Visst, du vet att de kommer sluta med att nån skjuter dig i pannan på de sättet du tänker. Du ger igen på nån som du inte borde gett igen på så komemr du vakna en natt med en pistolsmynning i pannan. Tråkigt men sant i vårat samhälle utan nog med platser i psykvården.


Till topic så är de tråkigt det som hänt. Men dom gör sitt jobb och genomn att vara otrevlig mot dom (säger inte att ni va de men dom kan ha tolkat er som otrevliga) så ger ni dom bara en extra anledning för dom att ni skulle göra nått jävelskap. Jag har lärt mig att alltid vara trevlig mot poliser hur jävliga dom än är mot en.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
MeloveGolf Vw trimmare
9 februari 2008 · 2 995 Inlägg

Okim skrev:
dom har ingen rätt att ta dn brors Körkort han e med passagerare o har inget med varken din bill eller annat o göra
därimot kan dom be honom lämna bilen.

poliser får be om id-handling vilket ett körkort är...inge ovanligt att dom kollar upp ALLA passagerare om dom misstänker brott vilket dom garanterat gjorde i det här fallet, sedan kvittar det vilken bil man har eller hur man är klädd brottslingar har alla skepnader tyvärr kostym och fin frisyr är inget frikort..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 februari 2008 · 548 Inlägg

Kan bara säga som så här! Blir man stoppad av polisen hjälper det aldrig att vara dryg oavsett hur dryga poliserna än är! Det är som många säger att det är mycket rekande och allt möjligt runt omkring här nu! Det har varit många inbrott och liknande i trakterna här och det kan ha verkat lite misstänkt att reka öppettider för det visste ju inte poliserna om att ni gjorde!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang