Tjennare. jag har gått och funderat på om man inte skulle kunna göra någon sorts fejkad dumpventil på en vanlig GL motor så att det låter som en turbo med dumpventil. Är inte så haj på detta så jag måste ju fråga iaf
Bara en dum fråga jag skulle vilja ha svar på
MVH
Senast redigerat av sa6aun (9 februari 2008)
Hörs man inte så syns man inte, syns man inte finns man inte!
Tjennare. jag har gått och funderat på om man inte skulle kunna göra någon sorts fejkad dumpventil på en vanlig GL motor så att det låter som en turbo med dumpventil. Är inte så haj på detta så jag måste ju fråga iaf
Bara en dum fråga jag skulle vilja ha svar på
MVH
för de första hur ska du få upp tryck för att kunna få en dump o pysa? tycärr så går det nog inte.. om du inte sätter en kompressor någon stanns i skyffen o trycker på någon knapp varge gång du växlar
Förresten, någon som köpt och provat på en sån härr vissla som man sätter i avgasröret och visslar avgserna så det ska låta som turbo!? Låter bra? Finns det några risker, typ att avgastrycket i röret blir större el nått?
Förresten, någon som köpt och provat på en sån härr vissla som man sätter i avgasröret och visslar avgserna så det ska låta som turbo!? Låter bra? Finns det några risker, typ att avgastrycket i röret blir större el nått?
Jag gör inget mer än skrattar åt folk som försöker imitera turbo, vad är nöjet? åka runt på stan och pysa? Är det då inte bättre att skaffa en turbo som ser original ut och sen göra iordning motorn och sen åka ifrån folk med den?
Ser inte nöjet med att låtsas som att bilen går fort när den inte gör det ....'
skulle skratta ihjäl om ja såg må sånt på en bil, snacka om patetiskt varför itne bara spara ihop till en riktig turbobil itället för o fjanta runt me sånt där. 740 turbo e ju inte direkt dyr
skulle skratta ihjäl om ja såg må sånt på en bil, snacka om patetiskt varför itne bara spara ihop till en riktig turbobil itället för o fjanta runt me sånt där. 740 turbo e ju inte direkt dyr
Eller en Saab 900, 9000... Tycker faktiskt att sådant smäck är att gå över gränsen ordentligt.