2567
Sök

Snabb bil för 10-20k

65 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Skall nu sälja min e30 318i.. Skall nu köpa ny..

En budjet på max 20 000..

Jag är ute efter en snabb bil, men ändå helst ändå inte dra allt för mycket bränsle..

Jag har tittat på crx som jag mest är inne på, dessa på 125hk, hur går dom? Finns det någon vassare modell och är det lätt att trimma upp dom, släppa på spärrar o chippa osv?

Går dom jämföra med någon annan bil, som e30 320 osv?

Tackar för svar..


Miklen
25 februari 2008
#2
...leta upp en lätt liten japan..dom går nog lite rappare å drar säkert mindre än din 318 smile

152 Inlägg
25 februari 2008
#3
Tja..-om du inte allergisk mot SAAB,så går det ju att sätta i en 16v turbo i en gammal 900 turbo kaross å krama ur en del...-eller om du hittar en aero,då e det ju redan gjort.De kan väl inte va så dyra eller....?

Annars e ju Italienare duktiga på att få till rappa små lätta bilar. Fiat Uno Turbo t.ex.
Senast redigerat av SevilleDiesel (25 februari 2008)

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

8 156 Inlägg
25 februari 2008
#4
Är du känslig vad gäller äldre bilar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

65 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#5
tackar för svaren..

Det är ingen som vet lite mer om en crx? och hur går en crx i jämförelse med e 320..

phaetoon: Nej det är jag väl inte, men det beror ju lite på vad för bil du tänker på vid ett så lågt pris..


Saabvilde!
1 708 Inlägg
25 februari 2008
#6
Snabb bil för 20k? big_smile Inte för att verka märkes tok men en 9000 Turbo kanske? big_smile Eller en 740TIC ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 754 Inlägg
26 februari 2008
#7
Peugeot 205 Gti?

Opel Kadett GSi 16v (Grymt snabb och drar väldigt lite)

De är inte lättrimmade men de är snabba från början (till skillnad från Volvo 240/740 TIC)
Senast redigerat av Holiace (26 februari 2008)

Jag kan inget om allt.

King Of The Road
154 Inlägg
26 februari 2008
#8
mitsubishi colt gti eller kanske en peugeot 405 mi16

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 februari 2008
#9
Skulle sattsat på en Saab smile För 20k får du t.ex. en 9000 i bättre skick. Annars kanske ngt tyskt eller franskt roll
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

65 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
#10
Tackar för svaren

Men detta med saab man ser överallt att med ett chip så påstår folk att dom 280-300 hk, kan detta stämma?

Och håller dessa motorerna för sådana effekter? Växellådan går ju sönder lätt vad jag märkt..

Står just nu mellan crx, 325 och 9000, fler förslag?


369 Inlägg
26 februari 2008
#11
Bounce skrev:
Tackar för svaren

Men detta med saab man ser överallt att med ett chip så påstår folk att dom 280-300 hk, kan detta stämma?

Och håller dessa motorerna för sådana effekter? Växellådan går ju sönder lätt vad jag märkt..

Står just nu mellan crx, 325 och 9000, fler förslag?

skulle knappast tro att en gammal 9000 med endast ett chipp ger 280-300hk, och jo det stämmer vxllådorna i dem håller inte allt för mkt, speciellt kopplingen, sedan om man nu skulle ha 280-300hk så måste man lägga ner pengar på att få hästarna i backen, annars spinner hjulen bara....

Avant för varje slant.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 februari 2008
#12
Bounce skrev:
Tackar för svaren

Men detta med saab man ser överallt att med ett chip så påstår folk att dom 280-300 hk, kan detta stämma?

Och håller dessa motorerna för sådana effekter? Växellådan går ju sönder lätt vad jag märkt..

Står just nu mellan crx, 325 och 9000, fler förslag?

Beroende på grundeffekten så är det MÖJLIGT att få 280HP men jag skulle svara NEJ. Motorerna håller troligtvis för 300HP och växellådorna håller nog allt om man kör som folk, efter -97 blev de bättre. Det finns såklart förstärkta lådor att köpa om du skulle rasa en. Se bara till att köpa en bil som har en välfungerade låda från början.

Varför snöa in sig på 9000? og900 borde också vara rätt intressanta?
//Johannes

Rock'n Roll

Almännt tokig
481 Inlägg
26 februari 2008
#13
Bounce skrev:
Tackar för svaren

Men detta med saab man ser överallt att med ett chip så påstår folk att dom 280-300 hk, kan detta stämma?

Och håller dessa motorerna för sådana effekter? Växellådan går ju sönder lätt vad jag märkt..

Står just nu mellan crx, 325 och 9000, fler förslag?

audi 100 tq
golf 2 gti 16v

Inline sixes ist sie scheisse.......

143 Inlägg
Darth Vader
1 644 Inlägg
26 februari 2008
#15
Saab og900 t16 hade jag satsat på, grymt snygg, och den puttar på ganska bra med

Braaaaap?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 februari 2008
#16
Opel Astra GSi eller Opel Kadett GSi.. Snabba och snåla. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

127 Inlägg
26 februari 2008
#17
TenZer skrev:
Bounce skrev:
Tackar för svaren

Men detta med saab man ser överallt att med ett chip så påstår folk att dom 280-300 hk, kan detta stämma?

Och håller dessa motorerna för sådana effekter? Växellådan går ju sönder lätt vad jag märkt..

Står just nu mellan crx, 325 och 9000, fler förslag?

Beroende på grundeffekten så är det MÖJLIGT att få 280HP men jag skulle svara NEJ. Motorerna håller troligtvis för 300HP och växellådorna håller nog allt om man kör som folk, efter -97 blev de bättre. Det finns såklart förstärkta lådor att köpa om du skulle rasa en. Se bara till att köpa en bil som har en välfungerade låda från början.

Varför snöa in sig på 9000? og900 borde också vara rätt intressanta?
//Johannes

Dem håller för betydligt mer än 300hk kan jag garantera. Lådan håller, om man kör med insidan av huvudet.

Saab 9000 2,3T med 3" downpipe och programvara är en riktigt snabb, och billig, lösning..

65 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
#18
Tackar för svaren..

Lutar åt en 9000 nu, ska åka och pröva en org 200hk och se hur dom går.. hur mycket skillnad blir det med 300hk?!


551 Inlägg
26 februari 2008
#19
jag måste lätt rekommendera CRX big_smile skitroligt o köra på kurviga vägar jag lovar ligger skiitbra på vägen o låter grymt. lätta o trimma upp, 125hk motorn till 150-160hk kostar inte mycke , lätta den till ca 900 kg o på med sänkning så har du en mycket rolig bil garanterat.

You can't B serious, oh K

184 Inlägg
26 februari 2008
#20
en 9000 e ju inte soppa snål direkt:p då kan du köpa en audi 200 ist om du är händig  det finns en audi 200 20v tq på blocket för 12.000 med trasig topplockspakning. då har du 220 org och 295 med chip wink

Audi Freak :)


Sök