2378
Sök

Hur fungerar det med sponsorer?

597 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Hej jag undrar om det är någon där ute som kan förklara för mig hur det fungerar med sponsorer... Vad måste man göra i utbyte mot deras delar. Räcker det med att man har deras deklarer på bilen eller måste man göra något mer?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 mars 2008
Du måste först å främst ha nåt bra att visa upp, ingen vill ju sponsra nån som de inte vet att de får valuta för de satsade pengarna..  smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

597 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Du måste först å främst ha nåt bra att visa upp, ingen vill ju sponsra nån som de inte vet att de får valuta för de satsade pengarna..  smile

Hur menar du skall jag ha bilen färdig stylad eller skall jag informera dem om mina ideer?
ps. om bilen måste vara färdig stylad vad är då poängen med sponsorer?

DFFL
9 020 Inlägg
2 mars 2008
Skulle tro att du får skriva på ett kontrakt där du säljer all din fritid för plastbitar.
För du lär ju vara tvungen att visa upp bilen land och rike runt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 297 Inlägg
2 mars 2008
Tanken med att någon ska vilja sponsra dig är att de vill ha något tillbaka. Berätta vad du kan erbjuda och vad du vill ha för det så får helt enkelt företagen fundera om det är något att satsa på! Jag ringde scstyling innan jag skulle vara med i stylingbörsen. De nappa på publiciteten och jag fick mig en sponsor.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 mars 2008
PlatinumRacing skrev:
dj_aggwa skrev:

Hur menar du skall jag ha bilen färdig stylad eller skall jag informera dem om mina ideer?
ps. om bilen måste vara färdig stylad vad är då poängen med sponsorer?

För helspons så behöver man nog ha en stylad bil sen tidigare att visa upp..

Men för å få billigare priser osv. så äre bara till å prata med div. företag om dina idéer och kunnande.. Måste ju ha nåt som de blir intresserade av, kunna nåt specielt eller bara ha en jäkla grym idé.. Visa ett stort intresse för deras prylar, för att vara ute på många utställningar å visa upp dekaler, dela ut flygblad osv..
Sen så finns de en del företag som ger bra priser på grejer bara genom att prata med dem.

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

597 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
MrTobias skrev:
Tanken med att någon ska vilja sponsra dig är att de vill ha något tillbaka. Berätta vad du kan erbjuda och vad du vill ha för det så får helt enkelt företagen fundera om det är något att satsa på! Jag ringde scstyling innan jag skulle vara med i stylingbörsen. De nappa på publiciteten och jag fick mig en sponsor.

Najs men vad fick du göra efter att du var med i stylingsbörsen?

Sök