Villken bil stoppar snuten mest?

Zeero
14 februari 2012 · 129 Inlägg

Dom brukar stanna en subaru impreza sti i Norrköping hela tiden, det är en sak som är säker smile

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Mazdakillen Motormontör
14 februari 2012 · 437 Inlägg

Det har ingenting med att föraren sladdar utanför kårvmåjjen då?? tongue
Eller har massa annat bus för sig för att impa på tjejer i åldrarna 17-19 MAX cool

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
14 februari 2012 · 5 650 Inlägg

jag skulle tro att med rätt idiot bakom ratten så blir han stoppad med vilken bil som helst.

kör man som normalt folk kan man ju klara sig år mellan nykterhetskontrollerna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mazdakillen Motormontör
14 februari 2012 · 437 Inlägg

Sant.

jagmenar ser de en fjunig 20 åring i en Ferrari så klart att de har anledning att stoppa... Ser man samma typ av person i en 88 Golf så måste den ju vara stulen lol

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
RD_87 Skrotsamlare
14 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Vilken bil som helst när jag sitter i den?
Jag har blivit stoppad vid MINST 30 tillfällen och bara fått ett endaste böter. Jag har haft över 20 bilar varav bara 3 har klarat sig utan poliskontroll.
Chryslern, en soprutten 240 som skulle fått spanska flaggan direkt & min Dodge van. Så jag tror inte att det spelar så stor roll vad man åker?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Aern
14 februari 2012 · 457 Inlägg

Vilken bil? Spelar väl ingen roll, kör jag i 200km/h med min gamla sänkta, avgasläckta 9000, eller 200km/h med en spritt ny V70 förbi Polisen så stannar han troligtvis båda bilarna. Eller är jag ute på blåbärstur?

sleepyoh
14 februari 2012 · 1 319 Inlägg

RD_87 skrev:
Vilken bil som helst när jag sitter i den?
Jag har blivit stoppad vid MINST 30 tillfällen och bara fått ett endaste böter. Jag har haft över 20 bilar varav bara 3 har klarat sig utan poliskontroll.
Chryslern, en soprutten 240 som skulle fått spanska flaggan direkt & min Dodge van. Så jag tror inte att det spelar så stor roll vad man åker?

Det vill jag dock säga emot. När jag körde 240 i Sthlm city blev man stoppad titt som tätt. rekordet är 3 gånger innan lunch på en vanlig arbetsdag. Slutade räkna hur många gånger jag blivit stoppad 6 månader efter jag fick kortet och det är 3 år sen.. När jag sen bytte till nyare Fiat har jag endast blivit stoppad en gång och en gång kom dom och knacka på rutan när vi satt parkerade men det är en annan historia, och det är under 14 månader med Fiaten.

Frågade herr konstapel varför i helvete jag blev stoppad hela tiden när jag körde 240. hans svar va *Såna här gamla volvos o såna slitna bilar försöker vi stoppa så fort vi ser... brukar va så mycket problem med dom...*

_----------'
Drunk A.Sörman
15 februari 2012 · 1 299 Inlägg

Vettemannen skrev:

Drunk skrev:
Volvo V70 ocean race stoppad 9 gånger 2011 böter 2av9 hmm

Har det verkligen med bilen att göra? Det är inte körstil och trafikbrott som ligger bakom?

/Benny

Jo visst är det säkert så bor inte i världens största stad heller så har dom väll stannat en så känner dom ju igen bilen efter ett par gånger.Men inga sura miner för det polisen gör ju bara sitt jobb smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 februari 2012 · 13 765 Inlägg

granadadr skrev:

Mazdakillen skrev:
Varken min ombyggda 323F eller MX3an har jag blivit stoppad annat än att man har gjort något tokigt.
Som 323 an blev jag stoppad för att inte regskylten satt fram.
Började med nykterhetskontroll och då påpeka dem om skylten men de släppte mig tills jag åkte i skärholmen i södra sthlm... där var det kört där blev det böter.
Utöver det höll jag på åka på annat eftersom ja, jag är orädd och har finskt temprament.
Andra gången var med min MX3 men ja.. då hade jag kört galet så det var väl kanske befogat i lagens mening.
Klarade mig den gången.
Den bil jag blev mest stoppad med var min vita 626 ett tag men det avtog, antagligen kände de väl igen mig.
Men rent generellt är det väl svårt att peka ut vissa bilar, beror nog mera på skicket och hur man framför den.
Dock kan det variera från olika polis distrikt oxå.
Ungefär som olika bilprovningar dömmer bilar olika.
Bilprovningen Södertälje älskar att jävlas med oss som åker japanskt... förmodligen för de aldrig hittar något men ändå. Vissa bilprovningar går i taket om du har bara en doftgran i bilen och vissa bilprovningar blir helt förtjusta av glädje när det kommer trimmade, stylade streetcars.
Ja trimmade då kanske en icke turbobil inte ska komma med en HX52 under huvven men sitter allt förberett för en sådan så är det tummen upp ändå.

därför man åker EJ helbilsgodkända bilar wink då får man ha förberätt för turbo,, de kan inte säga något smile eller klart de kan säga något,, men inte göra något,,

mm det är alltid roligt polarn åkte in med B230FK under huven på sin volvo 360 intercooler i fronten tillskottsprutet med 3spridare monterat men med orginal grenrör och frärme rör smile
dom såg tydligt att det satt turbo där normalt sätt men kan inget göra

jag brukar ha min chippade styrbox ligga i baksätet när jag bes och stannar utanför bes och monterar tillbaka den smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Extrazz En 5a är Livet.
15 februari 2012 · 2 005 Inlägg

Nog blivit stoppad runt 6-7 gånger en och samma kväll. nykterhetskontroll. De sista gångerna söäppte de bara förbi mig. ska nämnas att det var på 4 olika ställen i stan.

har nog blivit invinkad mer gånger.. stannad en gång av civilaren och haft de efter mig ett par gånger fast de har tröttnat.  så en 15-20 gånger i stan.  Kanske en gång utanför stan minnet sviktar. fast de tröttnade på att stanna en då de aldrig kunde ta en tongue bästa var när de väntade ut en från sibylla sent på natten för att kolla regbelysning och däckmönster...

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Whermacht
15 februari 2012 · 38 Inlägg

Tre bilar jag aldrig blivit stoppad i

Cheva van = såg ut som en hantverkarbil

Subaru legacy = familjebil

Ford Explorer = Finns många suvar i stan

Mestadels stopp i Volvo 740 och äldre mercor!

-Bazz3r- Team Breehäng
15 februari 2012 · 1 623 Inlägg

Whermacht skrev:
Tre bilar jag aldrig blivit stoppad i

Cheva van = såg ut som en hantverkarbil

Subaru legacy = familjebil

Ford Explorer = Finns många suvar i stan

Mestadels stopp i Volvo 740 och äldre mercor!

Äldre Mercor lät ju inte bra hmm tongue

R1 3
└┼┤
2 4
Whermacht
15 februari 2012 · 38 Inlägg

Ofta brukar mercorna va sänkta och ha en del dekaler på sig . Fälgarna o ljudet brukar va värt mer smile.


Borde tilläggas röda bilar stoppas ofta nästan vid varje kontroll

Darkie dARKiE
15 februari 2012 · 5 031 Inlägg

Bmw får man hela tiden, blåljusena bakom sig trots att man bara cruisar. Min svarta 328 fick besök varannan dag. Alpinan stannar dem bara för att säga att dem gillar den samt kolla så papperna stämmer. 525an är dock lugnare men den ser ju "vanlig ut" så.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
-Bazz3r- Team Breehäng
15 februari 2012 · 1 623 Inlägg

Whermacht skrev:
Ofta brukar mercorna va sänkta och ha en del dekaler på sig . Fälgarna o ljudet brukar va värt mer smile.


Borde tilläggas röda bilar stoppas ofta nästan vid varje kontroll

Är du seriös!?? Min har en del dekaler på sig, fina fälgar och sjysst ljud! Och dessutom är den röd! Tur den inte är sänkt då tongue

R1 3
└┼┤
2 4
granadadr
15 februari 2012 · 7 299 Inlägg

det är tattarbilar de stoppar oftare,, = sura äckliga volvos, å äckliga mb 123 diesel som bönder tankar med gammal spillolja wink japp jag kör själv diesel wink

men man ser direkt vilka bilar som är brukshäckar å vilka som häckas ner såattsäga,, de sista gillar jag inte, oavsett märke,,,,, såklart snuten stoppar de ofta wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
-Bazz3r- Team Breehäng
15 februari 2012 · 1 623 Inlägg

granadadr skrev:
det är tattarbilar de stoppar oftare,, = sura äckliga volvos, å äckliga mb 123 diesel som bönder tankar med gammal spillolja wink japp jag kör själv diesel wink

men man ser direkt vilka bilar som är brukshäckar å vilka som häckas ner såattsäga,, de sista gillar jag inte, oavsett märke,,,,, såklart snuten stoppar de ofta wink

Skönt att höra big_smile Försöker ju hålla min i så bra skick som möjligt så wink

R1 3
└┼┤
2 4
Criton Rocketdog
15 februari 2012 · 270 Inlägg

Om man har koll på statistik så skulle man kunna tro att yngre människor som kör Volvo, Saab och Ford blir stannade mest.

Delvis för att unga chauförer löper större chans för olyckor M.M. Och att det fins väldigt mycket av just Volvo, Saab och Ford. smile

-John


Redigerat p.g.a: Stavfel

Senast redigerat av Criton (15 februari 2012)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
A-Dahlgren Dahlgren
15 februari 2012 · 450 Inlägg

Blir stoppad lite då och då! Men har aldrig fått böter då jag inte bryter mot någon lag och det gör inte min bil heller just nu smile

Förut blev det flygande besiktningar och sedan reg bes pga 3" avg.
Mja blev ju 8 anmärkningar till på reg bes men det är ju fixat nu!

På helgerna när man visar upp sig lite så brukar poliserna komma fram och fråga en massa saker!
Men de hittar ju inget att klaga på smile

Här i byn är det nog mest sotande mercedes och volvo 940.. som polisen stoppar.

Vurtne DEVIL
15 februari 2012 · 1 171 Inlägg

Blev stoppad med S70n minst 2gånger i veckan, och minst 1-2gånger per kväll på helger -_-

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang