De bilar som inte har skött löpande servicen får ofta problem med turbon tidigt. Titta i papprena, även om mycket är lagat senaste tiden så tyder det på att någon har extrem otur, eller så är den dåligt skött.
Min egen är inne på femte turbobytet på 30k mil, och nu är det dags för motorrenovering.
De bilar som inte har skött löpande servicen får ofta problem med turbon tidigt. Titta i papprena, även om mycket är lagat senaste tiden så tyder det på att någon har extrem otur, eller så är den dåligt skött.
Min egen är inne på femte turbobytet på 30k mil, och nu är det dags för motorrenovering.
Har kört sippat i 4000mil, med täta oljebyten. Min har ingen tendens att ryka blått eller dylikt. Så det du säger stämmer bra.
Precis, bilen blir som man behandlar den. Bra service och omvårdnad så brukar det inte bli några problem. Är inne på 19,5 K mil nu och turbon är den samma som dem satte i när dem byggde bilen
Leta efter en välservad bil från första början så slipper du massa krångel och sköt sedan bilen när den är i din ägo så ska du se att det går bra