Hejsan! Tänkte att det var dags att såhär ganska halvägs in i bygget var dags att slänga upp en egen projekttråd Håller som sagt på att bygga på min Golf 4 och det som har hänt hittills är väl att jag har byggt klart stereon samt passat in nya fronten och slängt på ögonlock samt lite mer smått och gott.
Ska nu imorrn börja med att kapa till sidokjolarna så att dom följer hjulhusets linjer innan jag måste dra till jobbet samt även försöka hinna installera dom blå ljusdioderna som inhandlades på elmia vid pedalerna och under hanskfacket. Har inte kommit på vart brytaren ska sitt ännu så om nån har nåt förslag så e det bara och slänga fram idéer
Idag har jag glasfiberspacklat breddningen så att den tillslut kommer passa mot bilens kaross (hoppas jag :p) sen så har jag också varit i farten och ringt till Realcar och beställt en bakkjol av modellen ni ser på bild nedan. Två veckor skulle det ta innan jag fick den och dom brukar hålla sina tider ganska bra vad jag vet. Inte som med sidokjolarna som tog mig tre månader att få och när man väl fick dom så ser man att dom ska vara till en golf 3 . Inte hade man lust att vänta på att skicka tillbaks dom heller och vänta tre månader till på ett par andra så man moddar dom man fick. Nu ska dom iallafall sitta bra när jag e klar.
åhh det här ser lovande ut men jag hoppas verkligen du kommer satsa på andra fälgar än de du har på nu sen? :-O de passar verkligen inte ett sånt bygge...
Nu har jag varit i farten och satt in blå Led-dioder nertill i dörren som tänds när man öppnar den, blev riktigt coolt, praktiskt e det också eftersom man ser vart man sätter foten när man kliver ut Här är några bilder på det, lägger upp fler när det blir mörk ikväll
Jo, jag tyckte själv att det blev väldigt bra På golfen sitter det redan en dörrlampa som tänds när man öppnar dörren, så det var bara att koppla in i det kablaget för att få samma funktion på led-ljusen
Har idag sågat i sidokjolarna så nu följer åtminstone den ena kjolen formen på hjulhuset, ska ta itu med den andra imorrn. Imorrn ska även bromsoken lackas och föhoppningsvis hinner jag med lite glasfiberjobb på sidokjolarna. Bilder kommer imorrn