2723
Sök

Kostnad för att lacka en MC?

638 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Tjenare.

Någon lackerare här på forumet som kan säga vad det skulle kosta att lacka en MC, en Honda CBR.  Helsvart metallic?

Med färg samt Utan färg.

Pratat med en lackerare här i krokarna men kändes så ruggigt dyrt så jag måste kolla om det kan stämma. Säger inte priset han gav då jag vill ha lite riktpriser att bolla mot först. Men kändes väldigt dyrt för att vara en MC.

Kommer väl nånting här snart!

613 Inlägg
20 april 2008
Fick min cbr lackad för 1200 med pärlemo effekt..ble skitbra! Iofs så gjorde jag slipjobb själv..

282 Inlägg
20 april 2008
jag kan säga att de kostar att lacka en hojj. räkna på mellan 6-10k

282 Inlägg
20 april 2008
Johnson skrev:
Fick min cbr lackad för 1200 med pärlemo effekt..ble skitbra! Iofs så gjorde jag slipjobb själv..

de va grymt billigt fast han behövde väll bara måla och inte grunda då?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 april 2008
Har flera polare som lackat om sinna cykelramar (mtb/dirt) och det har landat på 1000lappen i de dyrare fallen. Då är allt slipjobb redan gjort, dvs bara att fetta av och lacka.

Rock'n Roll

638 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Jisses, han måste antingen använda världens dyraste färg eller tro han är king of the world.   Han sa mellan 14 - 18.000:-   beroende på om jag köpte färg eller inte.

796 Inlägg
20 april 2008
Renjägarn skrev:
Jisses, han måste antingen använda världens dyraste färg eller tro han är king of the world.   Han sa mellan 14 - 18.000:-   beroende på om jag köpte färg eller inte.

herrejävlar! prova att åka nån annanstans, eller fråga om han har nyktrat till!roll

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

8 885 Inlägg
20 april 2008
Renjägarn skrev:

Att det kostar beror på hur mycket jobb som måste göras, du skriver ingenstans om det.
Vet ingen yrkesgrupp som jobbar "Gratis"...roll

Fotograf på tierpidag.se

638 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Renjägarn skrev:

Att det kostar beror på hur mycket jobb som måste göras, du skriver ingenstans om det.

Enda som jag kan se behövs är väl att slipa upp ytan så färgen fäster? Alltså en i övrigt kanonfin kaross ska bara lackas om. Visst han ska göra allt jobb men vafan 18.000:- om han står för färgen? Vilket också är en vanlig svart färg? Låter det vettigt för dig? Är ju nästan i klass med en bil.

Dr Snuggles
956 Inlägg
20 april 2008
Renjägarn skrev:
Hamilton skrev:
Renjägarn skrev:

Enda som jag kan se behövs är väl att slipa upp ytan så färgen fäster? Alltså en i övrigt kanonfin kaross ska bara lackas om. Visst han ska göra allt jobb men vafan 18.000:- om han står för färgen? Vilket också är en vanlig svart färg? Låter det vettigt för dig? Är ju nästan i klass med en bil.

18 000 är överpris för en bil . Då är det alldeles för mycket för en MC .. Leta upp en ny lackerare säger jag !
Senast redigerat av Racso (20 april 2008)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

638 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Tackar för svaren. Ska söka runt lite till och höra vad andra tar. Tänkte bara höra först ungefär vad det kan tänkas kosta så man har det i bakhuvudet. Speciellt då man fått detta pris :X

Sök