3161
Sök

Bränsleförbrukning på en Passat 1.8t!

4 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Har nydligen köpt en Passat 1.8t -97 och det enda som är gjort på den nu är att den är chippad.( förra ägarn sa att den låg på ca 200hk)
Va ska jag mer göra för att den ska få lite mer kräm? öppet filter?  (inga avancerade ingrepp tack=) )

Men nu till det saken, hur ska jag få ner bränsleförbrukningen? (förutom att minska trycket på höger foten:D).Den drar nå enormt med soppa, även vid lugn körning! Sist jag tankade så tankade jag i 18.6L bensin och tog mig ungefär 11.5 mil på de!? Är det inte för mycke för att vara en chippad 1.8t?

Kan det hjälpa om man byter tändstift?

Tacksam för svar: ))

SLK
610 Inlägg
3 maj 2008
Din bil drar alldelles för mkt soppa, men å andra sidan är inte 1.8T motorerna snåla. Farsan hade en likadan passat och den drog 0.95 l/milen vid lugn körning.

4 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
alminjo skrev:
Din bil drar alldelles för mkt soppa, men å andra sidan är inte 1.8T motorerna snåla. Farsan hade en likadan passat och den drog 0.95 l/milen vid lugn körning.

Joo sant=| men en service på olja, filter och stift kanske inte skulle vara fel? vet dock inte när dom gjorde senaste servicen nu, kan kika det sen..

Sök