honda civic styling projekt( TILL SALU!)

conny1990
6 januari 2009 · 602 Inlägg

nu är det så att det inte kommer hända något på civicen på ett bra tag då jag letar egen lägenhet och då är det inte säker att jag får tillgång till ett eget garage på ett tag så planera med att ha den klar till sommaren är ändrade tidigast sommaren 2010 men tror inte jag kan hålla det i heller för jag går i tankarna om att ta och skära veck allt igen och börja om från början då jag har lärt mig grymt mycket under byggets gång och jag tror jag kan göra det både bättre och extremare så nu behöver jag era tips på om jag ska full följa det jag har börjat på att göra eller börja om från grunden igen och göra det mer extremt och kanske med bättre grund arbete då jag har lärt mig rätt mycket sen jag gjorde dom första sakerna på den. så kommentera vad ni tycker

conny1990
7 januari 2009 · 602 Inlägg

och om det nu blir så att jag gör om allt så blir det mycket som kommer ändras då blir det stora vinkelslipen som kommer fram:-) för i sådant fall kommer hella backänden flyttas ut ca 5-10cm och lika mycket fram och ev kommer sidorutorna tas av och göras mindre eller tas bort helt men det är bara tankar än så längre vi får se om ett tag om det blir verklighet eller om jag fortsätter som den ser ut nu vad tycker ni?:-P

Olssonz
8 januari 2009 · 815 Inlägg

Det du gör på bilen nu blir ju riktigt bra tycker jag men ifall du börjar om från början så kan det ju alltid bli ännu extremare och det är ju aldrig fel smile Du har ju redan kommit på bra idéer för en till ombyggnad så!

Hur går de med fronten till peugeon förresten. Har den blivit klar?

Senast redigerat av Olssonz (8 januari 2009)

conny1990
10 januari 2009 · 602 Inlägg

Olssonz skrev:
Det du gör på bilen nu blir ju riktigt bra tycker jag men ifall du börjar om från början så kan det ju alltid bli ännu extremare och det är ju aldrig fel smile Du har ju redan kommit på bra idéer för en till ombyggnad så!

Hur går de med fronten till peugeon förresten. Har den blivit klar?

tackar man försöker göra så bra man kan men jag har lärt mig mycket på det jobbet jag har gjort hitills och det har inte kostat en hell förmögenhet som visa lägger ner så vist jag förlorar lite på att riva av allt igen men man får ochså en mycket grymmare och ovanligare bil än vad den är nu så jag får se vad som händer det finns många ider som jag skulle vilja göra som man har kommigt på under tiden man har byggt på den och ev så kommer jag försöka bygga så mycket som det bara går i plåt men just nu måste jag fundera på var jag ska ha bilen stående så jag kan jobba på den igen till sommaren

conny1990
21 januari 2009 · 602 Inlägg

bilen flyttad och byffet kommer återupptas inom dom närmaste dagarna med planer på mycket extramare arbete så allt kommer att rivas av och byggas om ovh ny tids plan är att ha den färdig till sommaren då det kommer bli bygge nästan var dag det kommer en ny uppdatering med mer info dom närmaste dagarna om hur det är tänkt att det ska se ut

Olssonz
21 januari 2009 · 815 Inlägg

eddiemeduza17 skrev:
bilen flyttad och byffet kommer återupptas inom dom närmaste dagarna med planer på mycket extramare arbete så allt kommer att rivas av och byggas om ovh ny tids plan är att ha den färdig till sommaren då det kommer bli bygge nästan var dag det kommer en ny uppdatering med mer info dom närmaste dagarna om hur det är tänkt att det ska se ut

Låter gött, ser fram emot de smile

conny1990
24 januari 2009 · 602 Inlägg

nu jag jag börjat fundera på hur jag ska bygga om det till att börja med ska breddarna och kjolen bak av försiktigt så jag får av dom hella och kan använda dom igen ev sen blir det någ breddning av bak skärmarna och fram skärmarna 10cm så dörren kommer längre in.kanske kommer bakrutorna att byggas om eller läggas igen hellt jag ska börja inom några dagar att riva ner allt och se exakt hur allt ska byggas

Fallan Illustratör
25 januari 2009 · 826 Inlägg

Helt fantastiskt.. Iom att du är så pass ung som du är så borde du väl knappast ha experterfarenhet av bilbyggande o plastning o allt vad det innebär.. Och ändå så gör du ett så SKITbra jobb! smile Mäkta imponerad måste ja säga.. Ska vara flitig o spana efter uppdateringar i forts.

Lite småintresserad o veta om du gjort några framsteg på motorfronten.. Har jag missat nått så får du la ha överséende.. Kl e fem o ja var tvungen att skynda mig igenom hela tråden innan det var dags att natta. ^^

Keep up!
Mvh / Danne

Tänker...
conny1990
25 januari 2009 · 602 Inlägg

Fallan skrev:
Helt fantastiskt.. Iom att du är så pass ung som du är så borde du väl knappast ha experterfarenhet av bilbyggande o plastning o allt vad det innebär.. Och ändå så gör du ett så SKITbra jobb! smile Mäkta imponerad måste ja säga.. Ska vara flitig o spana efter uppdateringar i forts.

Lite småintresserad o veta om du gjort några framsteg på motorfronten.. Har jag missat nått så får du la ha överséende.. Kl e fem o ja var tvungen att skynda mig igenom hela tråden innan det var dags att natta. ^^

Keep up!
Mvh / Danne

tackar!big_smile alltid trevligt med positiva ´kommentarer det är sådant som gör att man orkar bygga klart det.

nja det har inte hänt så mycket all plastning är klar så det är bara spackling och lite sådant kvar men det får vänta tills rästen ska spacklas annars blir det bara på börjat men inte av slutat:MVH conny

conny1990
29 januari 2009 · 602 Inlägg

i dag kom yxan framxD i morgon eller på lördag ska jag börja rita lite på hur det ska vara


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/556671_bxsvgi.jpg
jag slant med yxan:-P


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/556671_bxsvgi.jpg
jag slant med yxan:-P


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/556674_1pv98m.jpg

conny1990
30 januari 2009 · 602 Inlägg

så nu är bygget på gång igen och dena gången kommer det bli mycket extremare och mycket lättare jag kommer skära bort all plåt under sen och resarvhjuls baljan ska bort och mycket sådant som inte behöver vara där och ta plats


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/557355_blad9n.jpg
första lageret med byggskum är lagt ska skära till det i morgon och lägga på mer


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/557357_dosxt5.jpg

V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
31 januari 2009 · 187 Inlägg

när det såg så bra ut och allt, suttit och läst igenom 39 sidor nu och är mäkta impad.
kommer helt klart att följas.

Fallan Illustratör
31 januari 2009 · 826 Inlägg

Men sluuuuuta nu.. tongue Här sitter man o fiser på sluttampen åsså börjar du om! haha.. Fyyyy.. wink
Nu får du jobba dubbelt så fort ist.. big_smile

Tänker...
conny1990
31 januari 2009 · 602 Inlägg

V40ThoppE skrev:
när det såg så bra ut och allt, suttit och läst igenom 39 sidor nu och är mäkta impad.
kommer helt klart att följas.

tackar:D det är bara att följa det det kommer komma en hell del uppdateringar

conny1990
31 januari 2009 · 602 Inlägg

Fallan skrev:
Men sluuuuuta nu.. tongue Här sitter man o fiser på sluttampen åsså börjar du om! haha.. Fyyyy.. wink
Nu får du jobba dubbelt så fort ist.. big_smile

haha vist var det ett svårt vall att börja om men det var bara att ta fram yxan utan att tänka på det så var det inte så jobbigt:P jo då det kommer jobbas mycket på det fram över jag har fått en lärling med så det kommer flytta på rätt bra:Pbig_smile

conny1990
1 februari 2009 · 602 Inlägg

nu börjar det ta lite form i byggskummet nu börjar men se hur bredd den kommer bli jag har inte börjat skära till det än men förhoppnings vis börjar jag på det i morgon när det är hellt härdat denna gången kommer det bli brett




https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/559565_cx6orw.jpg
här ser man lite hur brett det kommer att bli


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/559566_40qrif.jpg
brett kommer det bli tror jag ska bygga om bakljusena med så tips på några man kan använda kommer uppskattas


https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/559567_i4rawq.jpg
har laggt på mer i dag så i morgon kommer man se bättre hur mycket det kommer byggas ut

HildingS
2 februari 2009 · 94 Inlägg

Nämen börjar du om på nytt tongue

Tänker du bredda så mycket blir den helt klart fet wink

Men dessvärre är jag osäker på hur bra det håller med plast när det blir så stort, borde nog kolla med de som vet (har aldrig bygt så stort av glasfiber) men de flesta som breddar i de dimensionerna kör nog på plåtbreddning..

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
conny1990
3 februari 2009 · 602 Inlägg

HildingS skrev:
Nämen börjar du om på nytt tongue

Tänker du bredda så mycket blir den helt klart fet wink

Men dessvärre är jag osäker på hur bra det håller med plast när det blir så stort, borde nog kolla med de som vet (har aldrig bygt så stort av glasfiber) men de flesta som breddar i de dimensionerna kör nog på plåtbreddning..

ja jag har vatt sugen på att göra det fetare hella tiden så här om dagen tog jag yxan sen var det inte mer att fundera på utan det var bara att börja om........jag har sätt en hell del som har byggt i glasfiber i den storleken plus att det finns ju att köpa nästan så stora breddningar det är nog bara att man får lägga lite tjockare med glasfiber sen tror jag det kommer hålla men är det någon som har erfraenhet av att det inte har hållt så skriv gärna det

HildingS
3 februari 2009 · 94 Inlägg

eddiemeduza17 skrev:
ja jag har vatt sugen på att göra det fetare hella tiden så här om dagen tog jag yxan sen var det inte mer att fundera på utan det var bara att börja om........jag har sätt en hell del som har byggt i glasfiber i den storleken plus att det finns ju att köpa nästan så stora breddningar det är nog bara att man får lägga lite tjockare med glasfiber sen tror jag det kommer hålla men är det någon som har erfraenhet av att det inte har hållt så skriv gärna det

Ok, som sagt har jag ingen egen erfarenhet av de dimensionerna. Men vi hoppas de blir bra iaf smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
conny1990
3 februari 2009 · 602 Inlägg

HildingS skrev:

eddiemeduza17 skrev:
ja jag har vatt sugen på att göra det fetare hella tiden så här om dagen tog jag yxan sen var det inte mer att fundera på utan det var bara att börja om........jag har sätt en hell del som har byggt i glasfiber i den storleken plus att det finns ju att köpa nästan så stora breddningar det är nog bara att man får lägga lite tjockare med glasfiber sen tror jag det kommer hålla men är det någon som har erfraenhet av att det inte har hållt så skriv gärna det

Ok, som sagt har jag ingen egen erfarenhet av de dimensionerna. Men vi hoppas de blir bra iaf smile

nej det har inte jag i heller men va fan man får prova lite i bland går det åt helvete så vet man det till nästa gång vist det kostar lite mer att lära sig på det viset men det och också det bästa sättet att lära sig på...jo då det hoppas jag med att det blir jag började skära till det i dag och sattan vad det börjar bli brett:P sen ska ju skärmkankten med byggas ut så man kommer få ha mycket bredda fälgar sen:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang