Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08 - Stockholm 10 maj

D_MAN ?
12 maj 2008 · 1 038 Inlägg

Tror ja aldrig varit på någon utställning eller event utan murphys lag, för det andra som kommer det aldrig hända att alla blir nöjda, säkert några som tyckte att min bil inte skulle vinna bästa japs, jag själv hade absolut inte räknat med att få något pris och jag skulle inte grina om någon annan hade fått det, för min del är det inte vinsten som räknas utan deltagandet big_smile men ja ska ju inte sticka under stolen att det va skit kul att få pris smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Cean
12 maj 2008 · 17 Inlägg

Jag tycker SCF e ett kanon event!!!
De tar ALLA utställare på allvar och dissar inte någon!!!!!

Cean!!!
TommyW
13 maj 2008 · 3 Inlägg

Det som stör mig mest är tjatet om best percformance, hur många där kunnde visa upp bänk papper på sin bil?
Är väl det enda sättet att avgöra best performance igentligen eller?
Man kan slänga ner massa balla saker i en motor men får det ändå inte att lira, men vad vet domarna om det ?
Det ser ju bra ut med allt man skrivit ner men sen om bilen går dåligt är det ingen som vet..

Men att domarna tog väldigt kort tid på sig vid vissa bilar är både sant och tråkigt, dessvärre är det så vid flera utställningar och inte bara här.

Och kan inget annat än hålla med om tiden för prisutdelningen är lite dåligt att de inte kunnde hålla tiden..
Sen kanske man ska se till att båda micarna funkar tongue så vi i publiken hör lite bättre smile

Men trotts man brände sönder sig så tyckte jag det var ett trevlig träff. Ser fram emot den 6/6

/Tommyw

Senast redigerat av TommyW (13 maj 2008)

Pure Mångsysslare
13 maj 2008 · 162 Inlägg

TommyW skrev:
Det som stör mig mest är tjatet om best percformance, hur många där kunnde visa upp bänk papper på sin bil?
Är väl det enda sättet att avgöra best performance igentligen eller?
Man kan slänga ner massa balla saker i en motor men får det ändå inte att lira, men vad vet domarna om det ?
Det ser ju bra ut med allt man skrivit ner men sen om bilen går dåligt är det ingen som vet..

Men att domarna tog väldigt kort tid på sig vid vissa bilar är både sant och tråkigt, dessvärre är det så vid flera utställningar och inte bara här.

Och kan inget annat än hålla med om tiden för prisutdelningen är lite dåligt att de inte kunde hålla tiden..
Sen kanske man ska se till att båda micarna funkar tongue så vi i publiken hör lite bättre smile

Men trotts man brände sönder sig så tyckte jag det var ett trevlig träff. Ser fram emot den 6/6

/Tommyw

En liten förklaring till att det tar mindre tid vid en bil kan vara att den är bara lite ombyggd eller rent av original.

Alternativt så visar inte byggaren/ägaren inte något intresse att presentera sin bil.

Ska det ta lika lång tid att Bedöma alla typer av bilar???
Hur långtid tycker ni att det ska ta att bedöma en bil??

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
cool blue Åkeri ägare
14 maj 2008 · 226 Inlägg

Pure skrev:

TommyW skrev:
Det som stör mig mest är tjatet om best percformance, hur många där kunnde visa upp bänk papper på sin bil?
Är väl det enda sättet att avgöra best performance igentligen eller?
Man kan slänga ner massa balla saker i en motor men får det ändå inte att lira, men vad vet domarna om det ?
Det ser ju bra ut med allt man skrivit ner men sen om bilen går dåligt är det ingen som vet..

Men att domarna tog väldigt kort tid på sig vid vissa bilar är både sant och tråkigt, dessvärre är det så vid flera utställningar och inte bara här.

Och kan inget annat än hålla med om tiden för prisutdelningen är lite dåligt att de inte kunde hålla tiden..
Sen kanske man ska se till att båda micarna funkar tongue så vi i publiken hör lite bättre smile

Men trotts man brände sönder sig så tyckte jag det var ett trevlig träff. Ser fram emot den 6/6

/Tommyw

En liten förklaring till att det tar mindre tid vid en bil kan vara att den är bara lite ombyggd eller rent av original.

Alternativt så visar inte byggaren/ägaren inte något intresse att presentera sin bil.

Ska det ta lika lång tid att Bedöma alla typer av bilar???
Hur långtid tycker ni att det ska ta att bedöma en bil??

Mvh Pure

Precis som Pure skriver finns det en del saker som gör att vissa bilar går man snabbare igenom skulle det var något mer speciell är det fan i mig jag som utställare som måste berätta detta och förklara det är väldigt lätt att glömma unika saker som kanske inte för blotta ögat syns, då ska jag berätta det, sen kan det ju var så att bilen redan har ett protokoll som i mitt fall och berättar jag då att jag inte har ändrat något ja då finns det ju ingen större anledning att lägga en massa dyrbar tid utan bara kolla av att allt är riktigt eller hur,  Mvh: Magnus

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Piraten
14 maj 2008 · 166 Inlägg

Hej Pure

Den största nöten ni har att knäcka är faktiskt hur ni ska få ett bättre informations flöde till publiken.
Många förvirrade svenssons där ska ni veta. smile

Sen håller jag med dig pure om ert bedömnings sätt (att man bedömer arbetet mm)  är helt ok.
Den ända är "best performance" klassen där tycker jag att det blir fel att bedöma oklara bilar. I de andra klasserna är det helt ok.
Som sagt detta är min åsikt och jag vet att fler delar den med mig. Oavsett om ni ser över
Best performance reglerna eller ej är tävlingen grym. Här kanske det finns ett litet utrymme för eftertanke och plats för förändring, så det blir ännu grymmare.

Nu tycker jag det är nog skrivet ang detta, dags att blicka fram mot fler grymma tävlingar samt en härlig sommar.

MvH
Daniel

Pure Mångsysslare
14 maj 2008 · 162 Inlägg

smile  Ny dag. Nya problem  smile

Jag tackar för de åsikter som har fram kommit. För att vi ska kunna bli bättre på det vi gör, Så måste vi veta vad ni utställare tycker.

Mvh PURE

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
qpon
1 juni 2008 · 322 Inlägg

hoppar in med en lite annan fråga
blir det ingen non-sponsored klass i år? tyckte det var kanon med den klassen i förra året då kunde fler ställa ut och tävla på en lite lägre nivå jämfört med andra ljud-, kolfiber-, och lack-sponsrade bilarna.

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Kesler
1 juni 2008 · 3 650 Inlägg

qpon skrev:
hoppar in med en lite annan fråga
blir det ingen non-sponsored klass i år? tyckte det var kanon med den klassen i förra året då kunde fler ställa ut och tävla på en lite lägre nivå jämfört med andra ljud-, kolfiber-, och lack-sponsrade bilarna.

undar jag också..det vore kanon

Pure Mångsysslare
1 juni 2008 · 162 Inlägg

Kesler skrev:

qpon skrev:
hoppar in med en lite annan fråga
blir det ingen non-sponsored klass i år? tyckte det var kanon med den klassen i förra året då kunde fler ställa ut och tävla på en lite lägre nivå jämfört med andra ljud-, kolfiber-, och lack-sponsrade bilarna.

undar jag också..det vore kanon

Vi valde att ta bort den klassen på grund av att det är svårt att dra gränsen ej sponsrad och sponsrad.

Senast redigerat av Pure (1 juni 2008)

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
qpon
1 juni 2008 · 322 Inlägg

ok. trodde det var enklare än så. har man fått nåt till bilen i form av stereo, lack, material, you name it och flashar med företagets namn i form av dekaler el dyl så är bilen sponsrad. har man lagt ut pengar själv till allt  så är bilen ej sponsrad. med det är Ni som bestämmer reglerna så jag vet inte mer än så wink

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Pure Mångsysslare
1 juni 2008 · 162 Inlägg

Vi jobbar på ett ny typ av klas indelning men det ligger på diskussions stadiet  än.  Kom gärna med förslag på klasser å hur man ska använda dom..

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
evilaudio
1 juni 2008 · 16 195 Inlägg

qpon skrev:
ok. trodde det var enklare än så. har man fått nåt till bilen i form av stereo, lack, material, you name it och flashar med företagets namn i form av dekaler el dyl så är bilen sponsrad. har man lagt ut pengar själv till allt  så är bilen ej sponsrad. med det är Ni som bestämmer reglerna så jag vet inte mer än så wink

de e tok svårt å veta om folk ha spons elle inte... de va samma problem förut när ja tävla i dB.  de enda som krävdes för att visa att man inte va sponsrad va ju kvitton. å de e ju inte så svårt å fixa.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
qpon
1 juni 2008 · 322 Inlägg

kapish. om det finns så många som fixar fusk-kvitton, river ner klistermärken och inte blir slaktade av företag som lade ut grejorna till bygget så kvittar det.

jag menar bara att fler kommer våga ställa ut med en sådan klass och att det var jävligt stimulerande att förtsätta bygga för min del iaf.

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
PAIN
1 juni 2008 · 2 103 Inlägg

qpon skrev:
kapish. om det finns så många som fixar fusk-kvitton, river ner klistermärken och inte blir slaktade av företag som lade ut grejorna till bygget så kvittar det.

jag menar bara att fler kommer våga ställa ut med en sådan klass och att det var jävligt stimulerande att förtsätta bygga för min del iaf.

jag kan hålla med till viss del wink

dekaler finns många som har från företag på sina bilar som dekaltrim ...även om man inte är sponsrad ,så e som dom säger...svårt att avgöra där wink ....om man får tex 10% e man sponsrad då eller har man rabatt....vissa kan ju ha tex 10% i spons wink vissa klubbar skriver att dom har 10% spons från vissa företag...hm ..rabatt spons...skillnad ??  redan här går det isär vad som är spons och inte....
alla företag har inte heller konrakt skrivet för spons,då kan har man inte det dolumenterat där heller å visst finns det dom som nekar att dom har spons, ...näää e bara dekaltrim.....

denna fråga kan man bolla i evigheter tyvärr...är bara en samvets fråga egentligen smile

gällande grupperingar om klasser mm så .......

detta ämne är alltid svår att dra gränserna på ,men dom hade tex på summermeet i Eskilstuna för 2 veckor sen 3 klasser med 1-3 pris i varje klass. cool

klasserna va:
*rookie* stylingcar ...folk som inte jobbar med yrket eller har sponsorer..mindre styling för amatörbyggare som inte byggt om hela bilen.

*amatör* stylingcar ...folk som medverkat tidigare år med att ställa ut å har mer erfarenhet av bilbyggeri samt även ha mindre förtag som sponsor.

*proffs* stylingcar...folk som jobbar med yrket eller har stora företag i ryggen till bygget etc...samt extremare byggen där det mesta är redigt ombyggt från grunden.

åsikterna är alltid delade om hur man dömmer mm ......så alltid svårt att göra alla tillags wink  men jag personligen tyckte denna bedömning va kanon cool ...då man ger alla en bra chans smile

och urvalet av bilar va trevligt med en bra å blandad kompott ...å va även trevligt att proffs och rookies fick chansen att lära känna varandra så man som nybörjare kunde få tips å råd av *proffsen*
man vågade komma dit med sitt rookiebygge trots att proffsen va på plats utan att man fick skämmas big_smile

....att ändra former å regler mitt under en säsong kanske oxå är knepigt, då det kanske kan anses orättvist mot tidigare utställare som tävlat på andra premisser.
wink
men tips å råd kan man alltid ge så får man se vad som kommer om regler och praxis till nästa säsong smile

keep up the good work at SCF så syns vi snart igen smile
//Mvh

cool blue Åkeri ägare
1 juni 2008 · 226 Inlägg

Klass för icke sponsrad bil kommer aldrig att funka tyvärr... Där imot tycker jag och ha haft det uppe förut i olika ämnen att en Rookie klass är kanon, då får vi fockus på nya grabbar och tjejer som får möjligheten att få kredit för sina arbeten en kanon ide som jag tror kommer att dyka upp mer redan nästa år.

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
cool blue Åkeri ägare
1 juni 2008 · 226 Inlägg

Där imot bilar som är så pass ombyggda att dom inte går att besikta det vill säga kommer på släp ska tävla i en klass typ show cars, det är liksom i mina ögon lättare att kontrollera än icke sponsrade bilar. Men vet detta ämne går att diskutera i evighet, för mig ska bilen var besiktad och körbar,

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Ellemark
1 juni 2008 · 340 Inlägg

Diskussionen kring sponsorklasser har bara 1 svar, det fungerar inte med spons eftersom så många slänger på dekaler på sina bilar oavset vilken deal som ligger bakom.
Lösningen är återigen att ha ett större prisbord, fler priser i varje klass. Har SCF sett över detta ännu? Detta har lyfts sedan första träffen i Borås och är ett så väldigt enkelt sätt att stimulera fler att bygga och komma.

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Jensi
1 juni 2008 · 394 Inlägg

Ellemark skrev:
Diskussionen kring sponsorklasser har bara 1 svar, det fungerar inte med spons eftersom så många slänger på dekaler på sina bilar oavset vilken deal som ligger bakom.
Lösningen är återigen att ha ett större prisbord, fler priser i varje klass. Har SCF sett över detta ännu? Detta har lyfts sedan första träffen i Borås och är ett så väldigt enkelt sätt att stimulera fler att bygga och komma.

Ove (och andra),

Senast idag diskuterade vi detta. Och vi instämmer, och arbetar på att att hitta ett upplägg som delar utställningsgruppen i två (eller som Pain föreslog, tre). En etablerad (proffs/extreme), och en "rockie"-grupp. Men också kanske någon ytterligare. Och att utställaren tillsammans med domarna ska komma överens om vilken grupp man tillhör. Detta ska alltså göras på plats, inte via föranmälan.

Svårigheten är att hitta de odiskutabelt unika förutsättningarna för att tävla i den ena eller andra gruppen.

Beträffande 1:a till 3:dje pris, har vi tagit intryck av diskussionerna som förekommit och till STREET CARS SUMMER FEST på Barkarky flygfält den 30-31 augusti kommer vi att återinföra både märkesklasser och 1:a -3:e pris. På TOUR-eventen är tiden så knapp och arbetet med att bedöma och sammanställa så omfattande, att jag idag är mycket skeptisk till om/hur det kan hinnas med. Vi hinner ibland knappt med dagens upplägg (minns Kungens Kurva...)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

elle så åker mana dit å visar upp bilen utan att tävla..big_smile  de funkar så bra de me.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang