vilket bilmärke är bäst, volvo eller opel?

Jimmy_N Makaronborrare
26 februari 2009 · 993 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Marcuzx skrev:
Astra GSI mot Volvo 940 classic

Utseende - Ingen är speciellt mycket snyggare än den andra men jag skulle säga att volvon är snyggare
Hållbarhet - Behöver vi ens ta den frågan 
Prestanda - Volvo 190hk
Reservdelar - Volvo (finns nästan delar på ica)
Komfort - Volvo LÅÅÅNGT över astra
användbarhet - Volvo LÅÅNGT över astra
Rost - lollol
Ekonomi - Opel går lite billigare
Krocksäkerhet - Volvo?
Trimvänlighet - VOLVO

Dessa saker bör tillåmed opel ägare hålla med om.

Jaa.. Jämför en familjebil mot en sportig bil i GTI-klassen, jo det var ju smart... lol
Finns ju inte ens en liten sportig volvo från ca 92.. roll
Så den jämförelsen var bara dum... Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se.. wink

Men t.ex. Ta en Omega som är i samma årgång, så klår den Volvon i det mesta i ovanstående...
Och t.o.m en Omega MV6 på 211 hk går billigare än en 940.. Dessutom är Opeln bra mycket snyggare.

Jo i volvoraggarnas värld så är 850glt från 1992 en riktig sportbil som man kan åka i från det mesta med big_smile

camaro67 Meister
26 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Jag kan ju ta min 740 som exempel på att volvo vare sig rostar eller går sönder. NOT! Bakaxeln har rasat samma sak med växllådan plus att motorn går som en påse skit. Så min fråga är ju hur jävla klena lådor och axlar volvo har om de inte ens pallar 115hk? Farsan har knäckt 2 lådor på sin 740 och han kör som vilken svensson som helst. Och sen är de ju den underbara helgalvade karossen som absolut inte rostar... Finns inte en plåtbit som inte är rostig. Komforten finns inte heller och de sportiga vägegenskaperna finns inte heller. 740 = Skräp. Nästa bil blir en Opel

Senast redigerat av camaro67 (26 februari 2009)

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
kolvas
26 februari 2009 · 4 001 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag kan ju ta min 740 som exempel på att volvo vare sig rostar eller går sönder. NOT! Bakaxeln har rasat samma sak med växllådan plus att motorn går som en påse skit. Så min fråga är ju hur jävla klena lådor och axlar volvo har om de inte ens pallar 115hk? Farsan har knäckt 2 lådor på sin 740 och han kör som vilken svensson som helst. Och sen är de ju den underbara helgalvade karossen som absolut inte rostar... Finns inte en plåtbit som inte är rostig. 740 = Skräp. Nästa bil blir en Opel

Vi åkte över 40 tävlingar med lådan i våran Voc (iofs så hade M47 problem med främre nedre lagret).

Att köra sönder en bil är inte svårt, kvittar märke, jag kan nog rasa vilken låda som helst med nästan vilken effekt som helst också om det nu ska vara så

Fattar inte att denna tråden finns kvar... alla vet ju vart en sån här tråd tar vägen.

Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se..

och där kör man ju ett par gånger i veckan?

jag förespråkar inte volvo men jag är så trött på det här j*vla märkesbögsnacket och "min pappa är starkare än din"-mentaliteten.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
s12 Nissan Gazelle
26 februari 2009 · 1 460 Inlägg

jag väljer opel * opel manta *

Nissan Silvia
Akii
26 februari 2009 · 26 Inlägg

Har nogån sett den nya opel 2009 ?? den verkade vara nice..smile men volvo är oxå bra däremot hade en v70 T5 den gick som satan..smile men tycker fortfarande att opel är finare, men bara att deras kaross inte håller så länge nog som volvos..den rostar snabbare..annars är den nice

prodrive Avstängd
26 februari 2009 · 962 Inlägg

Subaru är bäst.

Vilken jävla fråga... Sen alla som på allvar tror att "deras" märke är bäst är ju fan dummare än Linda Rosing...

Opelmadness German cars, quality and beyond
26 februari 2009 · 8 197 Inlägg

prodrive skrev:
Sen alla som på allvar tror att "deras" märke är bäst är ju fan dummare än Linda Rosing...

lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
PushedRay Sir Real
26 februari 2009 · 390 Inlägg

calibra1992 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Marcuzx skrev:
Astra GSI mot Volvo 940 classic

Utseende - Ingen är speciellt mycket snyggare än den andra men jag skulle säga att volvon är snyggare
Hållbarhet - Behöver vi ens ta den frågan 
Prestanda - Volvo 190hk
Reservdelar - Volvo (finns nästan delar på ica)
Komfort - Volvo LÅÅÅNGT över astra
användbarhet - Volvo LÅÅNGT över astra
Rost - lollol
Ekonomi - Opel går lite billigare
Krocksäkerhet - Volvo?
Trimvänlighet - VOLVO

Dessa saker bör tillåmed opel ägare hålla med om.

Jaa.. Jämför en familjebil mot en sportig bil i GTI-klassen, jo det var ju smart... lol
Finns ju inte ens en liten sportig volvo från ca 92.. roll
Så den jämförelsen var bara dum... Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se.. wink

Men t.ex. Ta en Omega som är i samma årgång, så klår den Volvon i det mesta i ovanstående...
Och t.o.m en Omega MV6 på 211 hk går billigare än en 940.. Dessutom är Opeln bra mycket snyggare.

Jo i volvoraggarnas värld så är 850glt från 1992 en riktig sportbil som man kan åka i från det mesta med big_smile

haha och så har vi ju opel calibra som är fjortisraggarnas fösta val.

volvo__matte
26 februari 2009 · 551 Inlägg

volvo äger opel smile

Volvo For Life =)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
JDMy00 ClubJDM.se
26 februari 2009 · 1 608 Inlägg

På vilket sätt? Att göra containrar? Isf har du rätt smile

Mazda Mx-5 (1999)
Jimmy_N Makaronborrare
26 februari 2009 · 993 Inlägg

PushedRay skrev:

calibra1992 skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Jaa.. Jämför en familjebil mot en sportig bil i GTI-klassen, jo det var ju smart... lol
Finns ju inte ens en liten sportig volvo från ca 92.. roll
Så den jämförelsen var bara dum... Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se.. wink

Men t.ex. Ta en Omega som är i samma årgång, så klår den Volvon i det mesta i ovanstående...
Och t.o.m en Omega MV6 på 211 hk går billigare än en 940.. Dessutom är Opeln bra mycket snyggare.

Jo i volvoraggarnas värld så är 850glt från 1992 en riktig sportbil som man kan åka i från det mesta med big_smile

haha och så har vi ju opel calibra som är fjortisraggarnas fösta val.

C30 verkar inte vara så mångas val med tanke på att Volvo måste tigga pengar av staten tongue
(Ja jag vet att GM har stora skulder också men orka vara seriös i en sån här tråd)

Men ta inte illa upp. Jag har inget emot volvo som märke heller

Senast redigerat av calibra1992 (26 februari 2009)

Deutsch-style
26 februari 2009 · 379 Inlägg

Marcuzx skrev:
Citerar
"Tar min Astra som exempel!
Drar ca 0.65 blandad körning! Vilken Volvo gör de?
150hk original, vilken original Volvo hänger med?
Komforten är toppen! Sitter som en gud! Lite skramlig men inte farligt!
Väghållning = Gokart!
Hållbarhet, har bara kört den ca 4 månader och dom problemfritt!
Rost, visst har den rostat! Har just bytt trösklar och nu är karossen i princip som ny!"


haha , roligaste ja läst på länge .
=
Hållbarhet, har bara kört den ca 4 månader och dom problemfritt!

HAHHAHAHAHAHAHAH.. 4 månader ??  då är det snart dags för skroten för den stackars opeln? dem brukar väll oftast skrotas innan 20 000mil. Då är volvon precis inkörd.
Hur många oplar finns det som rullat över 50 000mil som fortfarande går bra? Kolla sen hur många volvo det finns wink

hoppar in här då vem ha sagt att opel ska skrotas efter 20tusen
skitsnack hade en mörkgrön calibra innan 92års
hade gått 38tusen 12 ägare asså då kan man tänka sej hur hårt den va körd.men men de va väl inga problem me den de va piggare än måånga andra 240's som ex.

Senast redigerat av Deutsch-style (26 februari 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Deutsch-style
26 februari 2009 · 379 Inlägg

calibra fjortisraggerbil???

måste ha missat nått ja som trodde calibra va en jävligt snygg coupe vare sej orgninalt eller stylat.
om calibra e en fjotisrägger bil så va e din c30 för nått da? inte ens en kärring skulle kunna tänka sej åka me eller köpa en sån bläää

Senast redigerat av Deutsch-style (26 februari 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Hockeyfrillan
26 februari 2009 · 277 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Henke666 skrev:
Den som sa att det är bra komfort i en Opel ljuger, våran familj har haft många Oplar gamla som nya och man sitter ju som en hösäck i dem volvo slår Opel med hästlängder tongue

Då har du inte åkt i många oplar.. roll

Speciellt inte Omega B...

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
Joo
26 februari 2009 · 741 Inlägg

Personligen om man pratar klassen lite äldre volvos och oplar så säger jag Volvo! men jag tycker att opel höjt sig rejält de senaste åren, speciellt nu när opc oplarna kom för några år sedan så har jag börjat gilla dom ganska mycket.. Så nyare bilar så är det Opel överlägset! big_smile

http://www.blocket.se/vi/17437990.htm?ca=17_s

Grymt fet big_smile

EDIT: Fast bäst vetifan, men snyggast så opel..

Senast redigerat av Joo (26 februari 2009)

Nisse1
26 februari 2009 · 175 Inlägg

PushedRay skrev:

calibra1992 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Jaa.. Jämför en familjebil mot en sportig bil i GTI-klassen, jo det var ju smart... lol
Finns ju inte ens en liten sportig volvo från ca 92.. roll
Så den jämförelsen var bara dum... Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se.. wink

Men t.ex. Ta en Omega som är i samma årgång, så klår den Volvon i det mesta i ovanstående...
Och t.o.m en Omega MV6 på 211 hk går billigare än en 940.. Dessutom är Opeln bra mycket snyggare.

Jo i volvoraggarnas värld så är 850glt från 1992 en riktig sportbil som man kan åka i från det mesta med big_smile

haha och så har vi ju opel calibra som är fjortisraggarnas fösta val.

Detta måste jag bara kommentera wink Här är de iaf 740 som är fjortisraggarnas val, inte ovanligt att man ser brudar med en årsförbrukning av smink i ansiktet i en fin 740 me kapade fjädrar, betydligt oftare än calibra iaf wink

Men visst, har inget ont mot 740 / volvo, åker hyffsat skönt och de håller för allt ! smile

Om de är snygga eller ej är ju en annan femma wink

Joo
26 februari 2009 · 741 Inlägg

Kom till vetlanda och ställ er på torget en Fredag kväll så ska ni få se vad fjortis killarna cruisar runt torget med för bilar och epa traktorer! uteslutande 240/740 tonade rutor bla bla ni vet..

ozzy ★★★★★
26 februari 2009 · 455 Inlägg

Joo skrev:
Kom till vetlanda och ställ er på torget en Fredag kväll så ska ni få se vad fjortis killarna cruisar runt torget med för bilar och epa traktorer! uteslutande 240/740 tonade rutor bla bla ni vet..

'rätt vanligt ute på landet där man ligger efter i utvecklingen

Larsson_Power Saabvilde!
26 februari 2009 · 1 708 Inlägg

PlumCrazy skrev:

Larsson_Power skrev:

PlumCrazy skrev:
Nissan Skyline.

En fisk.

Vad har Nissan Skyline med Volvo vs Opel att göra?

Absolut ingenting.

Dessa topics är ju meningslösa då alla tycker olika vilket dem har rätt till då det inte finns något rätt eller fel. Sedan börjas det bråka och kastas skit tills en moderator kommer och låser tråden, så varför inte låsa redan nu? big_smile

cool!

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang